Toon posts:

Te hoge refreshrate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje.
Ik heb laatst een andere monitor geregeld. Nou ben ik zo slim geweest om hem op 100 Hz te zetten (ik denk "dat kan", want hij stond ertussen in het rijtje refreshrates). Bleek dat Windows de foute drivers heeft geladen en dat het helemaal niet kon. Nou geeft 'ie "gen. failure" aan in het kleine lcd schermpje eronder. m.a.w. Hij is stuk.
Nou vroeg ik me af of dit redelijk goedkoop door een technisch onderlegde kennis te repareren is, of moeten er allemaal nieuwe dure delen in? (dan kan ik namelijk beter een nieuwe kopen).

Alvast bedankt.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:38
nee start hem gewoon op in veilige modus en zet hem op 640x480

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan helaas niet, want zelfs als de monitor niet met de PC verbonden is, geeft 'ie "gen. failure", terwijl 'ie dan normaal "H/V missing" geeft.
Even voor de duidelijkheid, hij geeft ook geen beeld meer als de PC boot, dus m'n monitor is echt verkloot :'(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dat is dan een dure reparatie. Buiten specificaties draaien van een monitor kan serieuze schade veroorzaken...

Verwijderd

Topicstarter
Holy crap!
Dank je Wekkel, dat wou ik weten (maar niet horen...).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dat dure weet ik eigenlijk niet, dat was iets te snel getikt...

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

L :+ L @ Wekkel :)

Maar dit soort reparaties zijn nooit goedkoop, teneerste moet de monitor al opengemaakt worden en dan nog helemaal getest etc, bij tv's is het ook vaka duur. Een eurotje of 100 is niets denk ik voor de reparatie..

JayGTeam (213177)

Verwijderd

een monitor die zowiezo zichzelf molt als ie een te hoge refreshrate binnenkrijgt. dat is dan denk ik een vrij oude monitor en niet het repareren waard. de meeste wat nieuwere monitoren gaan standby als ze een resolutie of refreshrate niet kunnen hebben.
misschien dat dit probleem dan toch niet door de refreshrateverandering is veroorzaakt.
je kunt ook je monitor aan een andere pc hangen om te kijken of hij het dan wel doet. maar ik denk dat ie echt verkloot is.
Pagina: 1