Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

APC SU2200INET --> Geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik weet niet of ik dit in de juiste groep post, maar dit leek me in ieder geval het meest logische. Ik zit met het volgende probleem:

Ik wil een SU2200INET UPS gaan kopen.

Al mijn apparatuur staat op mijn slaapkamer. Het is dus van zeer groot belang dat mijn apparatuur super stil is. Momenteel heb ik een tweetal PC's staan met Enermax voedingen, Zalman CPU koellichamen gecombineerd met weer Enermax fans.

Nu moet er dus zo'n SU2200INET bij. Daar zitten natuurlijk 1 of meerdere fans in. Nu is mijn vraag het volgende. Hoeveel lawaai maakt die SU2200INET als ik dat vergelijk met een van de computersystemen die ik hierboven heb beschreven.

Verder vraag ik me af of het mogelijk is om de fan(s) in die SU2200INET te vervangen door Enermax fans. En is het mogelijk om een controller in te bouwen die het toerental van de fan verhoogt of verlaagt wanneer de temp veranderd.

Ook ben ik opzoek naar technische informatie m.b.t. tot de koeling van dit apparaat. Info zoals, hoeveel Db's geeft ie, Hoe warm mogen de componenten worden? (uiteraard moet de boel super stabiel blijven lopen).

Mensen alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!!

mvg

Silence forever

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 19:07
Als je zoekt naar technische informatie dan is de site van APC (www.apc.com) wellicht een aanrader?! In de specificaties staat 45 dBa voor de SU2200INET. Als de UPS een paar meter van je bed staat zal je d'r geen last van hebben.

Is een 2200VA UPS trouwens niet een beetje overkill voor 2 pc's?

Verwijderd

Topicstarter
De twee PC's zijn de PC's die dag en nacht aan staan. Daarnaast heb ik er nog 2 en een 22" monitor

Verwijderd

Topicstarter
Iamdn nog antwoord op mijn vragen mbt de fans etc?

• MeatGrinder
Als je al 2 pc's in je slaapkamer hebt staan die 24/7 aanstaan dan hoef je je zeker geen zorgen te maken dat je ook maar IETS van die UPS hoort. Geen modificaties nodig dus.

• ReseTTim
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

staan die monitoren ook constant aan of op standby? dit zal ook erg uitmaken.. want wanneer de stroom uitvalt en de ups vangt de stroom dan op. en jij wil dan een monitor aanzetten dat zal veel stroom trekken waardoor de ups al veel sneller leeg is.

het is misschien ook handiger als je 2 1400 modellen neemt oid.. per pc 1 dan kan per pc automatisch afgesloten worden.. anders moet je een scriptje maken dat pc1 pc2 via netwerk laat afsluiten.. kortom kijk nog ff goed wat het slimst is..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Sluit nooit monitoren aan op een ups, je blaast er absoluut je ups mee op, zeker met een 22" monitor. Ook laserprinters mag je niet aansluiten op ups'es, maarja wie wil er dan ook persee printen bij stroomuitval. :)

De ups'es van apc worden met windows en linux software gelevert waarmee het afsluiten van de machines geheel automatisch in geval van een stroomstoring wordt geregeld. In linux is het iig mogelijk via het netwerk meerdere machines op 1 ups te laten reageren bij stroomuitval, op mijn werk staan er ook drie machines op 1 1000va apc ups aangesloten. Ik geloof dat je voor windows die software los erbij moest kopen.

Weet je zeker dat die su2200inet een 'active' fan heeft? De ups'es die ik heb gezien hebben geen fan en maken dus tijdens normaal gebruik geen herrie. Alleen bij stroomuitval hoor je duidelijk de omvormer, en daar duidelijk bovenuit het alarm van de ups.

• MeatGrinder
Waarom zou je geen monitor mogen aansluiten op een UPS? Laserprinters trekken enorme piekvermogens wat niet goed is voor je UPS maar een monitor is geen probleem hoor.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Monitor trekt een piek als hij aangaat. Dan zal de overload led wel gaan branden, of de UPS schakelt direct uit om overbelasting te voorkomen. Als de monitor al aanstaat is het geen probleem.

Een UPS maakt verder alleen geluid als hij ook iets op moet vangen. Maar dan begint dat ding ook te piepen enzo...

Normaal (stdby) maakt dat ding geen geluid. (tenminste mijn APC-SU1400i )

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:34
Achja weg gegooid geld zo'n UPS kan je beter aan meer hardware besteden ik heb hem nog nooit nodig gehad op mijn kamer, misschien wel handig op lans daar heb ik al redelijk wat problemen gehad..

Verwijderd

Achja weg gegooid geld zo'n UPS kan je beter aan meer hardware besteden ik heb hem nog nooit nodig gehad op mijn kamer, misschien wel handig op lans daar heb ik al redelijk wat problemen gehad..
Bij stroomuitval heeft de computer geen tijd data weg te schrijven, grote kans op filesystem corruption. Zeker als je een raidcontroller gebruikt kan er aardig wat data in het geheugen zitten wat eigenlijk op de harddisks moet staan. Ook linux en bsd servers kunnen zeer slecht tegen stroomuitval. Ik heb twee jaar geleden zelf ook problemen gekregen omdat een of andere mongool met de hoofdschakelaar liep te spelen. Meteen daarna een ups gehaalt en sindsdien al meerdere storingen perfect overleeft. Het beschermen tegen piekstromen is ook een leuke feature maar zal minder opvallen en voorkomen.
Pagina: 1