Toon posts:

DivX-en gaat enorm traag op m'n Athlon550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het expirimenteren met DivX, maar het gaat enorm traag.
Ik doe er zo'n 11 uur over met FlaskMPEG om een filmpje van 1,5 uur om te zetten naar AVI, terwijl ik gelezen heb dat personen er met een minder systeempje zo'n 3 tot 4 uur over doen. :(
Ik zet 'm dan wel op hoge resolutie, maar dan zal het nog niet zo lang moeten duren neem ik aan.

Specs: Athlon550, 256MB, CL GeForceDDR, AtlasIV 9GB WLS 7200rpm/2MB (bron), Maxtor 6800+ 13GB 7200rpm/2MB (avi), alles loopt op WinME.
Beide HD's hebben meer dan genoeg schrijfruimte over dus dat zal het probleem niet zijn.

Wel geeft FlaskMPEG aan dat hij de mpeg plugin niet kan laden, maar ik gebruik dan de interne versie van WinMe.
Als dit het probleem is wil ik graag weten waar je de Panasonic of Xing MPEG1/2 plugin kan krijgen, maar ik twijfel of dit het is.

Wie kan mij helpen???

Verwijderd

Nou dat klopt wel ja , op een athlon 800 duurt het 8 uur om een 1,5 uur divxje te maken met hoge kwaliteit dus 550 van jou zal er wel 11 uur over doen ja ..... anderen kletsen uit hun nek als ze beweren dat het bij hen sneller gaat met een minder systeem , want we hebben het hier over een Athlon en die zijn gewoon het snelst met dvd rippen enzo .... geen p3 die daar tegenop kan ( zelfs duron ript sneller dan een p3 ) :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank Darkman ;)

Maar welke compressie .dll gebruik jij?

Verwijderd

waarschijnlijk doen zij fast-motion scheelt ook heel veel en een kleiner beeld. Ik heb het grootst mogelijke beeld 720x567 en low- motion met flask heb ik zelf eyes wide shut proberen te rippen deed er zelfs 24 uur over
(flask is dan ook wel erg langzaam) en er zaten nog haperingen in

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

met Mpeg2avi kan het best zijn dat het 3 a 4 uur duurt. FlaskMPEG lijkt me zeer onwaarschijnlijk

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.