Redje schreef op 30 september 2002 @ 16:02:
Ik heb vanmiddag maar ff met Chello gebeld, en heb ik het MAC adres v/d Linux NIC doorgegeven... en nu werkt $#^*$Q@&*$ nog niet

Ben al 3 dagen bezig
De Linux bak heeft 2 NICs, 1 van Chello, de 3Com 900B TPO(10Mbit) en een 3Com 905B(10/100Mbit) voor het LAN. Biede kaarten werken prima als ik ze aan het LAN aansluit, echter werkt DHCP niet ism. Chello op de 900B NIC... als ik zelf DHCP draai(met Win2k Server), werkt dit wel op de 900B, ik krijg dan netjes een IP van de 2K server.
Het MAC adres is ook correct want als ik deze spoof met Win2k kan ik gewoon internetten op de Win2k doos en krijg ik dus het juiste IP adres...
Heb het geprobeerd met FreeSCO, Mandrake 9.0 en OpenLinux 3.11 maar wat ik ook probeer de 900B NIC krijgt never een IP adres van Chello.... *zucht*
Iemand nog wat opties?
Wat er (zeer) waarschijnlijk aan de hand is, is het volgende:
Wanneer je verbinding maakt met Chello (DHCP server) logt de DHCP server van Chello je Mac-Adres van je modem
en het macadres van je netwerkkaart.
Wanneer je de volgende keer online komt dus weer een request stuurt controleert de DHCP server van Chello of je nog steeds de netwerkkaart gebruikt met het gelogde Mac-adres. Als dit niet het geval is, geeft de DHCP server je geen ip! (In de chello logs ontstaat dan een Discover - offer loop).
Wat kun je er aan doen? Het enige wat je kan doen is chello je netwerkkaart gegevens laten *flushen*. M.a.w. Ze gooien dan je log leeg. Nu is chello nogal een trage organisatie dus, dat zal wel weer enkele dagen / weken / maanden duren.
Wat je ook zou kunnen doen. Pak de netwerkkaart waarmee je het laatst verbinding hebt gehad en stop die in een werkende computer. (Hang daar je modem aan). En start Windows / Linux / BSD of whatever.
Waarschijnlijk krijg je dan
wel verbinding. Geef nu een release. In windows (XP / 2000) doe je dat met: ipconfig /release
in linux: ifconfig /release
en in win98 of zo start je winipcfg (en klik je op release all / alles vrijgeven).
Stop nu je modem in de netwerkkaart die je wil gebruiken en alles zou moeten werken.
Als dat niet meer werkt trek dan je modem 24 uur uit (Stroom er af). Als het goed is wordt dan alles vanzelf geflushed....
Suc6
P.S.: Chello brabant heeft ook DHCP (Alleen ik heb al zeker een jaar hetzelfde IP

)