Toon posts:

system memory is running low...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heya
eeehm ik heb sinds een week mijn koei, en ik ben nogal fanatiek dus ik laat hem regelmatig een dag of 2 doorgrazen met mijn kabel open. schiet wel lekker op dan. alleen...ik krijg na een tijd dus de melding: system memory is running low. norton avirus trekt het niet meer enzovoort. (lelijk blauw scherm). komt dat door mijn koe of door norton (2001) net geupdate. of kan het zijn dat er een memoryleak zit ofzo. als dat zo is hoe kom ik er dan achter wie de schuldige is?

bedankt!

ik heb er 192 mb ram inzitten verdorie...moet toch ff genoeg wezen....

Verwijderd

Nog NOOOOOOOOOOOOIt zulke problemen gehad met de koe...

Ik heb een tijdje met norton gedraaid maar dat nam mij te veel geheugen inbeslag...

Ik weet zo 1,2,3 niet waar het bij jou door komt maar niet van je koe

Verwijderd

Heb je je Virtuele geheugen zelf ingesteld, of laat je het Windows beheren?
Ik heb zelf 256MB en Windows pikt daar zoveel vanaf dat je wel veel virtueel geheugen nodig hebt (zelfs toen ik er nog 320MB in had zitten had ik v-mem nodig).

Verwijderd

Topicstarter
nope dat doet windoos lekker zelf maar! vermoed dat het aan norton ligt....weet iemand een betere scanner?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

McAfee?
Inoculate?

Zet je swap instellingen op minstens 128 MB, kijken of dat helpt. En als je nou eens Norton uit zet?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 01:48 schreef onehelluvanoize het volgende:
alleen...ik krijg na een tijd dus de melding: system memory is running low. norton avirus trekt het niet meer enzovoort. (lelijk blauw scherm). komt dat door mijn koe of door norton (2001) net geupdate. of kan het zijn dat er een memoryleak zit ofzo. als dat zo is hoe kom ik er dan achter wie de schuldige is?[/quote]Heb hier w'95 draaien met 32mb en draait zelfs norton, wingate, teles/fax antwoordapp, en pegasus mail en een grazende koe. Ok systeem is niet vlot maar draait wel stabiel en nooit een blauw scherm. Wat ik heb gemerkt is dat je windows en je programma's wel allebei dezelfde taal moeten hebben. Heb zelf een Engels systeem en dan hoef ik niet aan te komen met progjes voor ned. windows dan is het direct huilen met memory.. Misschien heb je er wat aan om dat eens na te kijken..

suc6

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

NL OS zuigt sowieso.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

ik heb zelf een superstabiele koe
ik draai div. Nederlandse progs op een engelse win98 (geen sec. edition; die liep bij mij minder stabiel.
ik heb 128Mb sdram en ik weet dat als ik de compu net heb opgestart, hij daar soms al 72 mb vanaf snoept!
ook heb ik te horen gekregen dat win95/98 meestal helemaal niet in staat is om meer dan 128Mb te gebruiken!
als antivir gebruik ik McAfee
Verder staat mijn virtuele geheugen op min. 64 Mb en max 128Mb

Verder heb ik een tooltje geïnstalleerd genaamd Memwatcher
niet alleen kan je daar het CPUgebruik en geheugengebruik mee aflezen. Je kan het geheugen ook opschonen! Ik denk dat je daarmee wel wat meer te weten kan komen waar je probleem zit.
Pagina: 1