Toon posts:

raid problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Gigabyte GA-7VRXP en ik ga daar raid op draaien (althans dat wil ik) maar ik krijg het niet voor mekaar om die hdtjes normaal te formateren
De bios ziet ze, fasttrak ook maar ik kom maar niet op die schijven.

Tis mischien een n00bvraag maar ik ben echt ff ten einde raad

bvd

ps: ut zijn 2 maxtor schijfjes

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

partities gemaakt?
kan je doen met Fdisk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al een array aangemaakt? Volgens mij wordt alles wel duidelijk beschreven in de handleiding van het moederbord..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd al een array aangemaakt en hij ziet hem nog steeds niet, ik heb nu een 3de hd eraan gehangen (normal ide) en daar heb ik xp ff opgeknikkert en ik kwam erachter dat ik via m`n drivers cd van m`n mobo een diskette kan aanmaken. ik heb dit gedaan maar dat werkte niet helemaal, maar het kan ook zo zijn dat het kopieeren niet helemaal goed gegaan is duz daar ga ik straks mee verder.

Ik had eigenlijk gehoopt dat ik in xp die raid controller kan installeren maar dat ga ik zo ff bekijken op de site van gigabyte.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
tijdens installatie van XP op F6 rammen, diskette erin

reken maar dat ie em ziet dan!

suc6

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 26-09-2002 11:45 . Reden: ff ontschreeuwd, in het vervolg beter op je caps letten :/ ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Topicstarter
cypher21 schreef op 26 september 2002 @ 11:35:
tijdens installatie van XP op F6 rammen, diskette erin

reken maar dat ie em ziet dan!

suc6
Kan ik hem niet in xp installeren? aangezien ik nu Win xp geinstalleerd heb staan op een andere hd (40Gb Maxtor)
Hij herkend m`n raid controller wel in m`n hardware ik moet hem alleen nog ff installeren.......

Als ik dus die raid controller heb geinstalleerd (als dat natuurlijk kan) dan moet hij toch die 2 raid hdtjes zien ?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 12:25 . Reden: ff wat bij gezet ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je de schijven wel zien in de schijfbeheer van WinXP? Start - Run - diskmgmt.msc :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 26 september 2002 @ 12:43:
Kun je de schijven wel zien in de schijfbeheer van WinXP? Start - Run - diskmgmt.msc :)
nope :'( dat heb ik al na gekeken

(ik ben om 14:00 uur klaar met werken duzz dan ga ik weer knutselen aan m`n pc)

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Maxtor hulpprogramma downloaden www.maxtor.com
Maxtor hulpprogramma ondersteunt geen raid controller
advies, altijd op IDE slave aansluiten en......... dan lukt het wel

Glasvezel heeft de toekomst

Verwijderd

Topicstarter
slave is toch de middelste "stekker" van de IDE kabel :? (ik weet het ff niet meer)

• Michael_E
ligt er aan welke jumpers je hebt gebruikt (Cable select) ziet de middelste als slave
als jumpers ingesteld staan op slave en master maakt het niet zoveel uit

Verwijderd

Ik heb ook wel eens problemen gehad en toen heb ik beide schijven master gemaakt op de RAID controller en dan gelijk bij het installeren van Windows op F6 rammen en dan de RAID controller diskette erin.
Werkte bij mij goed.

• Michael_E
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 14:20:
Ik heb ook wel eens problemen gehad en toen heb ik beide schijven master gemaakt op de RAID controller en dan gelijk bij het installeren van Windows op F6 rammen en dan de RAID controller diskette erin.
Werkte bij mij goed.
Het Probleem was toch een formateerprobleem! en geen herkenningsprobleem? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor mekaar, ik heb allebij de HDtjes op Master gezet, in windows gewoon m`n raid controller geinstalleert (dus niet met installeren) en daarna met schijfbeheer geformateerd.n hij draait als een tierenlier!! thanks voor jullie reply`s

http://home.zonnet.nl/suzukizr/SuperPeerComp.jpg

ik heb maar ff de url neergezet aan gezien het een beetje een groot plaatje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
hey maar had jij er een raid diskette bij? je wilt niet weten hoe ik heb lopen kutten voor ik zelf die disk had gemaakt om van me raid de boot partititie te maken (met XP setup)
Pagina: 1