[OpenBSD] 3.1 boot probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een Cyrix MII 225Mhz.
Nou heb ik daar sinds net OpenBSD3.1 op geinstaleerd.
Nou ging de installatie perfect.
Maar toen moest ik booten.

In 2.8 boot hij helemaal lekker zonder fouten.
Maar in 3.1 stopt hij met booten bij scsibus0
CTRL+C en CTRL+X werken niet.
en AL+CTRL+DEL doet dan ook geen wonderen meer.
Nou heb ik er geen scsi inzitten.
En in de installatie kan ik die scsi modules ook niet uit zetten.
Iemand dit probleem ook?
Of iemand met een oplossing ?

Alvast thnx

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

Mja. Klinkt als brakke hardware of brakke software die hardware verkeerd detecteert. Iets anders kan ik er niet van maken.

Dan stel ik het volgende voor: gebruik die oude 2.8 kernel eens even om te booten. Rename de originele kernel van /bsd naar /bsd.orig oid.Kopieer die van 2.8 dan naar /bsd. Boot je bak. Gebruik dmassage (google dat prog ff) en voila hij laat de overbodige kernel stuff eruit. Compile die kernel, en die kernel heeft dan geen SCSI stuff. Je draait dan wel de 3.1 kernel, geen GENERIC en ook geen SCSI support. Bijkomend voordeel is dat je verder een aantal overbodige drivers uit je kernel hebt gehaald.

Als alternatief kun je met een floppy booten met bijv. 2.8 ipv. die 3.1 GENERIC kernel. Dan zeg je de boot manager dat-ie een andere HDD als / moet gebruiken maar toch wel de kernel van de floppy. En dan een non-GENERIC compileren

Addon:

dmassage
Je kunt beter een snapshot van 3.2 gebruiken en wat ports testen. Zo niet: 3.1 is remote lek op OpenSSH. Dat moet je iig ook even updaten, enzo. Lokaal is ook een hoop mis check ff de changelogs ed. op de main site. Succes verder!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 04:30 . Reden: addon ]