Aopen of Antec voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 17:15
Ik heb hier een Aopen en een Antec voeding liggen. Beide zijn 300 Watt, maar ik zou niet zo weten welke van de 2 nu de beste (stabielste) is. Heeft iemand ervaring met deze voedingen?

Op dit moment zit de Aopen erin, maar als de Antec me een beter en stabieler systeem kan bezorgen dan zou dit geweldig zijn. Ik kan 'm ook gewoon erin hangen & geen verschil merken, maar dan weet ik nog niet welke 't beste is.

Wie kan me helpen?

• 10011
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10-2022

10011

binair rekend zo makkelijk

een voltage uitlees progje downloaden en die draaien voedingen wissellen en kijken welke beste bij benodigde voltage zit :)

een trage pc met xp :) nu benk zeker niet meer koel :P

Verwijderd

Ik zou zeggen probeer het uit...

Verwijderd

Probeer het uit, maar ik gok dat die Antec (Chieftec) het stabielst is.

• Da_Jackal
Dat voltage uitlees progje vind ik wel een goed idee. Heb je ook toevallig een linkje??

Verwijderd

wat dacht je MBM 5?
en daar hoef je alleen maar ff voor the googlen.

Dit zijn btw mijn voltages met een Chieftec 340watt (waarschijnlijk bijna dezelfde als die Antec)

+5 op 4,98 Volt
+12 op 12,13 volt

Netjes toch?

• Da_Jackal
Tja, MBM5 heb ik een tijdje geleden eens gehad, maar dat werkte niet zo stabiel samen met m'n chipset (Sis645). Was een en al crashes in XP. Maybe ander progje?

Zijn trouwens mooie waarden. Waar moeten de waardes tussen liggen? Is een afwijking van 1% nog binnen de marge?

Verwijderd

Wat heb je voor een mobo? De meeste fabrikanten hebben hier zelf progjes voor namelijk. Natuurlijk kun je ook gewoon in de bios kijken.

• Da_Jackal
In de bios heb ik ook al gedacht, maar ik wil 'm eens uitlezen als alles eens goed gestressed wordt. Dus wat benchjes uitvoeren en dan tijdens het benchen de waardes uitlezen.

Ik heb een Epox 4SDA+ moederbord

[ Voor 0% gewijzigd door Da_Jackal op 25-09-2002 22:53 . Reden: naam mobo ]

Verwijderd

dus dan moet je ff op de Epox site zoeken, ik ga nu slapen en kijk morgen nog wel ff in je topic.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Duidelijk de antec

Case closed :)

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:55
Black_Adder schreef op 26 september 2002 @ 09:40:
Duidelijk de antec

Case closed :)
Ik denk dat ik niet helemaal het nut van deze post begrijp? :?

Verwijderd

DutchCommando schreef op 26 september 2002 @ 15:35:
[...]

Ik denk dat ik niet helemaal het nut van deze post begrijp? :?
Antec is gewoon beter, Aopen is niet zo goed in voedingen maken. Kijk maar in de search. Ik heb ook een Aopen 300 watt voeding gehad, bij het tweaken had ik soms een 5 volt lijn van 4.6!!!!! Bij een Antec gewoon netjes 4.97!

Verwijderd

yep Antec.
En MBM 5 moet op je Epox gewoon werken hoor. Zoek maar ff op google/download.com naar een DLlink ervoor.

• Da_Jackal
Ik zie dat iedereen een grote voorkeur heeft voor de Antec. Dan ga ik 'm binnenkort eens erin zetten. Ik zal nog eens MBM5 installeren, maar ik heb er een hard hoofd in.
Pagina: 1