Toon posts:

Repotec 515 puur als switch, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een repotec 515 breedband router.
Deze werkt goed er is niets mis mee, echter ik ga het netwerk hier uit breiden en er komt een aparte Linux pc te staan die voor internet gaat werken, deze gaat als router functioneren.
Nu wil ik alleen de Repotec puur als switch gaan gebruiken maar heb geen idee hoe ik dit moet doen, welke instellingen moeten er veranderd worden en op welke aansluiting moet die Linux machine nu gaan zetten?

Nu is de situatie als volgt:

Chellomodem <=> repotec router <=>3pc's

Echter zo moet het worden:

2x chello modem <=> Linux pc als router met load balancing <=> repotec SWITCH <=> 2 of 3x PC en 1 Linksyswap11 in bridge mode <=draadloos via 2 externe sd 15 antennes=> Linksys wap11 AP in bridge mode <=> PC

Op de repotec zitten de volgende aansluitingen:
1x WAN + 4x 10/100 + 1x upload(echter dan vervalt 1x 10/100 aansluiting)

In het menu van de repotec kan ik de DHCP functie uitzetten, dat is mij duidelijk echter de vraag is op welke aansluiting zet ik nu die Linux pc en moet dit dat een straight kabel zijn of een crossover?

Iemand nuttige tips???

PS... 2x chello modem op Linux werkt hoor, geen dubbele snelheid maar wel loadbalancing.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Jah, je moet je router gewoon zien als 2 losse apparaten in 1 kast, namelijk een router en een switch.
Dus gewoon in je router alle functies uitzetten en de switch normaal(switch<-->pc=straight) aansluiten.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)