Toon posts:

Een wonderbaarlijke 230 watt voeding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vanavond bezig met mijn nieuwe casemod spulletjes zoals mijn nieuwe ccfl met schakelaartje e.d. aan het aansluiten tot mijn systeem plotseling kortsluiting maakte. De stoppen vliegen eruit...ik alles los koppelen van mijn voeding, stop er weer in. Compu weer aan: Pats...stop er weer uit.... Echt alles van mijn voeding los gehaald en alleen de voeding laten draaien...pats weer stop eruit...na de derde keer was mijn voeding dood. Lekker jammer...een 340 watt Chieftec. Wat de reden hiervan was? Geen flauw idee....

Maar waarom post ik hier nu. Ik had nog een 230 watt voeding over en omdat ik dus niet kon Battlefielden zonder voeding heb ik besloten het daarmee te proberen....wat is nu het geval...ik heb alles aangesloten en me systeem draait gewoon als een tierelier...????

Wat heb ik allemaal in mijn kastje hangen?

Een AMD XP2000+ op 1825 Mhz.
Abit KR7A Mobo
256 MB DDR
IBM 60 Gig HD
Flop
Ricoh 6x Fikker
Liteon 48x cdrom
Leadtek GeForce 4 Ti 4200
Netwerkkaartje
Geluidskaartje
5 x 80mm Case fans waaronder 2 x Antec triple blue en 2 x Chieftec standaard.
Een CCFL met schakelaar enzo...(deze was ik er in aan het zetten..)
Een Zalman Alcu6000 met 90mm koeler

Een hele rits hardware dus....maar het draait gewoon op een 230 watt voedinkje uit het jaar nul...

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is??? Ik ben met stomheid geslagen..was altijd in de veronderstelling dat ik minimaal een 300 watt nodig had voor dit spul...

Verwijderd

Ist niet 230volt ofzo :? Lijkt me sterk dat een 230watt dat allemaal trekt...

PICS! :)

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Kan me inderdaad niet voorstellen dat die 230 Watt dat allemaal trekt!! Magoed... willen we inderdaad wel een fotootje van :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

wat zijn je voltages dan?

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik allemaal weinig aan moet ik zeggen...ik zit hier namelijk geen geintjes te maken..ik zeg jullie dat ik er een 230 watt voeding in heb gegooit en mijn pc draait...pics kan ik niet doen sinds ik geen digicam heb.

Wat ik me dus afvraag is hoe dit mogelijk is en hoe groot de kans is dat ie het gaat begeven dan...

Mijn voltages kan ik wel ff geven:

+5v = 4,95v
+12v = 11,98v (schommelt nogal)
DDR = 2,61v

Wie kan het mij vertellen?? :)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Run maar eens 3DMark of een anders 3D spel, dan wil ik je post nog wel eens zien. ;)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
jah een pc kan altijd wel aan met een voeding, als die het nog net kan redde
meestal slaat die dicht als die echt aan de bak moet.

Tweakers Discord

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je 5v komt erg laag

reken mee dat hij unstressed is ;) oke oke... jullie je zin... ik vind hem laag zo goed :+

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op 25 september 2002 @ 23:05:
Run maar eens 3DMark of een anders 3D spel, dan wil ik je post nog wel eens zien. ;)
3DMark heb ik net gedraait...geen probleem....heb ook al een tijdje koe aangehad om te kijken of ie dat hield...ook geen probleem...

Best lollig..maar vrijdag krijg ik een 300 watt voeding van iemand als vervanger...hopen dat ie het uithoud tot die tijd :)

Maar het blijft wonderbaarlijk...hehe

Verwijderd

Valt erg mee hoor

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
niet echt hoor als die onder de 4,90 gaat is t te laag

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Heb hier zelf een Duron 1200 en een Athlon XP 1800+ met een Geforce2 GTS op een 200W voeding lopen. Dingen zijn beide gewoon stabiel.
Ow ja, vergeten: die dingen zijn beide gebouwd met een ECS K7S5A moederbord, je weet wel, dat bord wat zo pikkig op voedingen is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Turismo schreef op 25 september 2002 @ 23:34:
[...]

Dat las ik dus ook hier en daar.....denk dat ie het nog wel ff gaat uithouden dus :)
als je er maar niet veel randapparatuur aan hebt hangen denk ik...usb dingen enzo...dat heb ik ook bijna niet...

Verwijderd

Met voedingen wordt nog wel eens gerommeld. B.v. een 300 watt voeding kan
b.v. maar 240 watt continu geven. Jouw p.s. zal wel 230 continu geven.
Maar het blijft weird met jouw specs. LOL :)

Verwijderd

doe er maar eens een 2e hd bij :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Er wordt hier door veel mensen te snel geroepen dat je een zware voeding nodig hebt. Daarom krijg je snel het idee dat je voor zo'n systeem een 300 watt voeding nodig hebt, terwijl dat vaak helemaal niet nodig is.

Meet voor de grap eens wat je systeem trekt. Heb je een multimeter?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Idd, je voltages mogen 10% verschillen :)
aatos schreef op 27 september 2002 @ 13:57:
Er wordt hier door veel mensen te snel geroepen dat je een zware voeding nodig hebt. Daarom krijg je snel het idee dat je voor zo'n systeem een 300 watt voeding nodig hebt, terwijl dat vaak helemaal niet nodig is.

Meet voor de grap eens wat je systeem trekt. Heb je een multimeter?
Klopt, de topicstarter kan ook z'n systeem posten in het voeding-topic (zie sticky topics voor link), je zult zien dat het niet zo veel nodig zal hebben. Ik heb met een 300watter heel erg veel hardware gedraait (lees: 3 fikkers, 2 cdrom spelers, zip etc.).

Ik zou trouwens toch voor de zekerheid een 300 watt voeding kopen voor het systeem hierboven trouwens, als je wat meer hardware in gaat bouwen zoals een 2e fikker en een extra HD zal je wel tegen de 230watt aan gaan zitten, met 300watt zit je dus wat 'safer' voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 27 september 2002 @ 15:52:
[...]

Idd, je voltages mogen 10% verschillen :)

[...]

Klopt, de topicstarter kan ook z'n systeem posten in het voeding-topic (zie sticky topics voor link), je zult zien dat het niet zo veel nodig zal hebben. Ik heb met een 300watter heel erg veel hardware gedraait (lees: 3 fikkers, 2 cdrom spelers, zip etc.).

Ik zou trouwens toch voor de zekerheid een 300 watt voeding kopen voor het systeem hierboven trouwens, als je wat meer hardware in gaat bouwen zoals een 2e fikker en een extra HD zal je wel tegen de 230watt aan gaan zitten, met 300watt zit je dus wat 'safer' voor de toekomst.
Jup..dat ben ik ook van plan...had gisteren ff snel een voedinkje gehaald bij de lokale pc shop...die er nog 1tje had...300 watt...ik stop hem in mijn pc en sluit hem aan en wat denk je:

Na 5 minuten deed m'n pc een spontane restart en daarna wou windows niet eens meer opstarten...na een paar handmatige resets wou die na een hoop geknetter in mijn kast helemaal niet meer aan springen. Dat terwijl mijn status ledje op mijn mobo gewoon bleef branden dus spanning kreeg.

Lekker is dat...maandag maar ff mee terug na de winkel..geld terug. Ga vanmiddag ff naar Utrecht om zo'n Q-Tec 400 watter te halen...goeie verhalen over gehoord..

1 ding is duidelijk....pc voedingen zijn klotedingen.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:50

GaMbiNo

1337

Heej JeePee! :+
Alles kej? :)

on-topic: Een goede merkvoeding van 230 Watt presteert idd vaak nog beter dan een merkloze 300 Watt voeding.
Welk merk voeding is het? :)

Verwijderd

Topicstarter
GaMbiNo schreef op 28 september 2002 @ 13:22:
Heej JeePee! :+
Alles kej? :)

on-topic: Een goede merkvoeding van 230 Watt presteert idd vaak nog beter dan een merkloze 300 Watt voeding.
Welk merk voeding is het? :)
Hey Arnoud ;)

on-topic: die 230 watt komt uit zo'n goedkoop kastje met zo'n schuifdeurtje van onder naar boven zeg maar...dus ook merkloze troep. :) Die voeding die stuk ging bij mij was dus een 340 watt chieftec....niet echt goedkoop dus....

Verwijderd

heb ik hier ook een 230 watt voeidng met een hele zooi aparatuur eraan, gaat makkelijk

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
[...]

Dus 4,5v is te laag 8)7
(daarom draaid mijn systeem nu niet oc'ed en is mijn 5v 4,7 a 4,8 ofzo :))

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:11
Ik heb zelf een 250 watt voeding, maar die trok mijn hardware toch niet. 5 HD's, en verder een Duron 800 met Ati Radeon 8500, plus een stuk of 5 fans.

Heb de fans en 2 HD's maar even aan een aparte 250 watt AT voeding gehangen, en nu draait de boel weer als een tierelier.

Zodra ik geld heb ga ik wel voor een nieuwe kast met zwaardere voeding. Zit te denken aan zo'n chieftec dragon bigtower.
Pagina: 1