raid met 1 7200 toeren schijf en 1 5400 ??

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een raid kaartje (promise udma 100 omgebouwd en ik heb 1 schijf 17 gb 5400 en 1 schijf 10 gb 5400. Nu wil ik op de hcc eigenlijk mijn 10 gb gaan vervangen door een 17 gb. Dus 2x 17 gb heb ik dan. maare ik zit te denken om een 7200 toeren schijfie te kopen. maar als die samen moet werken met mijn oudere schijf van 5400 toeren krijg ik dan niet van die momenten dat ze op elkaar wachten en dat ik niks kan doen ? ik weet dat ie even snel word als de traagste schijf

Verwijderd

Nee, want in een raid systeem passen de schijven zich aan de traagste/kleinste schijf aan dus als je een 10 + 17 gig plaatst wordt de 17 een 10 gig en als je 7200 en 5400 rpm hebt wordt de snelle schijf zo aangestuurd dat ie net zo 'traag 'draait als de traagste schijf snappie :? dus raad je aan om 2 identieke schijven te gebruiken , betrouwbaarder en eventueel goedkoper , natuurlijk is 2 x 7200 rpm wel vetter maar ja , $$$ groeit ons niet op de rug , wel dan ?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Wat bedoel je nou met het verhaaltje over "past zich aan aan de traagste" ???

Enig idee hoe RAID 0 controllers waar we het over hebben werken ?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Volgens mij hebben ze net een heel stuk geschreven op tweakers.net www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=169 Daar word uitgelegt hor raid werkt en wat de beste configuratie is, mischien wel een idee voor je om dat te lezen , daar krijg je antwoord op elke vraag :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

OK..... Dan mag ook wel duidelijk zijn dat de controller heus niet een pauze gaat inbouwen omdat een 7200 rpm schijffie effe niks te doen heeft.. Die zet ie gewoon wel weer aan het werk. Bovendien als je een beetje controller hebt zit er ook een buffer in en het wordt helemaal feest als tagged command queueing ondersteund wordt.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
dus als ik een 7200 toeren schijfie koopt zal ie onder zijn maximum scoren. Maar hij zal toch weer ietjes meer performance leveren omdat hij de buffer vol gaat zetten. En het is goedkoper om dan later er een 2de 7200 toeren schijfie ernaast te zetten. dan dat ik ze bijde moet vervangen. Goed artikkel trouwens de abit raid revieuw !
Pagina: 1