suse 8.0 downloaden via ftp

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 22:22
Ik wil suse 8.0 als dual boot op mijn laptop gaan zetten. Nu staat er winxp op, maar ga ik gewoon extra partitie nog maken voor linux. Maar ik heb geen gewone netwerkkaart, enkel een usb netwerkkaart, hoe krijg ik mijn installatie via netwerk aan de praat? Ik heb nu enkel een cd van suse 6.1 die ergens bij boekje vroeger zat die automatisch opstart bij booten en dan kan ik kiezen voor installatie van ftp. Tot nu toe is het mij niet meer gelukt om een snelle ftp server te vinden om van te downloaden. Weet iemand snelle mirror? Ik heb eventueel ook nog wel een pcmcia kaartje liggen ergens die het doet.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51

JaQ

ik raad je aan om eerst maar eens die pcmcia kaart te gaan zoeken. USB en linux zijn nou 2 zaken die niet echt denderend samenwerken (muis en keyboard lukt nog wel, maar daarna begint de ellende. Zelf ben ik nog maar een maand of 5 aan het zoeken hoe ik mijn usb brander aan de gang krijg)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Probeer het eerst zelf eens, kijken hoe ver je komt. Als je er dan echt niet uitkomt kun je hier alsnog een topic openen.

Ik zou het met 6.1 niet proberen, kleine kans dat die je USB netwerkkaart ondersteunt. De ondersteuning van USB netwerkkaarten is vrij redelijk (ik vind sowieso de ondersteuning van USB niet slecht), dus je maakt een redelijke kans met een recente distro.

En houdt er rekening mee dat je SuSE niet als ISO gratis kunt downloaden (nouja, alleen de live-eval).

Dit topic is gesloten.