[win2k]lokaal inloggen tegengaan

Pagina: 1
Acties:

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 15:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Topicstarter
Ik heb hier een win2k netwerk liggen,server en een paar workstations.

nou wil ik ervoor zorgen dat mijn broertje alleen kan inloggen op zijn pc en niet op de andere,lokaal kan je dit goed instellen,maar over het domein heb ik dat nog niet gevonden,behalve de deny logon locally,maar dan mag mijn broertje nergens inloggen,ook niet op zijn pc.
ik zal waarschijnlijk iets logisch over het hoofd zien,maar ik zie het gewoon even niet :(

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Als je je broertje gewoon met een domain account laat inloggen werkt dat prima. Als je broertje lokaal op zijn PC inlogt werkt het idd niet gezien het feit je hiervoor een policy hebt ingestelt.

• mrsar

mrsar

Topicstarter
ik bedoel ook dat hij via het domein inlogt,mischien een beetje krom verteld,iedereen logt in op het domein want ik heb ervoor gezorgt dat alleen ik lokaal kan inloggen overal,ik bedoel dus dat hij alleen op zijn pc kan inloggen op het domein en niet op die van mij (met zijn gebruikersnaam dus)

Verwijderd

Een nieuwe OU aanmaken, daarin alle machines plaatsen waar je broertje niet op mag inloggen. op deze OU een GPO aanmaken die verhinderd dat je broer logon kan "logon locallyen".

Sim-pel.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Da's simpel. Op je server, ga je naar Active Directory Users & Computers, waarna je je broertje's account opzoekt. Je gaat naar de Properties van zijn account, klikt op "Account" en vervolgens op "Log on To". Hier kan je instelling waar je je broertje op wil laten inloggen.

Verwijderd

rAcEr schreef op 25 september 2002 @ 21:37:
Da's simpel. Op je server, ga je naar Active Directory Users & Computers, waarna je je broertje's account opzoekt. Je gaat naar de Properties van zijn account, klikt op "Account" en vervolgens op "Log on To". Hier kan je instelling waar je je broertje op wil laten inloggen.
Die was inderdaad nóg simpeler.

• mrsar

mrsar

Topicstarter
Mac_kool : ik gaat dat proberen :)

racer:die werkt helaas niet,heb je geloof ik netbios voor nodig,en die gebruik ik niet

ik heb wel gewoon de naam ingevuld waar hij in mag loggen bij die logon to,maar dat werkt dus niet

Pagina: 1