Toon posts:

Mobo gaar of doe ik iets fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb net 256 MB geheugen erbij gehaald en wilde die naast mijn gewone standaard 256MB geheugen prikken. Ik stop het geheugen erin en systeem boot gewoon, windows start gewoon en alles gaat goed totdat m'n computer ineens vastloopt en ik alleen een zwart scherm overhoud.

Natuurlijk eerst bios gereset omdat misschien de timings niet goed waren of de fsb te hoog maar hetzelfde probleem blijft.

Ik heb de geheugen reepjes ook apart getest en dat werkte gewoon, zelfs met een reepje alleen in de 2e en de 1e en 3e bank leeg...

Conclusie: De geheugen reepjes zijn goed, de geheugenbanken zijn goed en toch willen ze niet samenwerken.

Mijn mobo is een MSI K7T266a die 3GB zou moeten ondersteunen en de geheugen reepjes zijn allebei dane-elec 256MB PC2100 chips van samsung, het verschil is alleen dat de oude double sided en de nieuwe single sided is...

Iemand een idee?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Je hebt de reepjes getest?

gewoon inprikken en opstarten of met een testprogje?

Als je ze met bv. memtest86 hebt getest en ze hadden alletwee geen fouten zou ik in jouw geval gaan zoeken naar een 2e doublesided reepje en dat eens proberen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10

PoKi

Ik?

Misschien omdat de 1 double sided = en de andere single.

Naja misschien praat ik poep, heb er niet veel verstand van, was gewoon een inbreng van mij. :)

Wie, Wat, Waar...

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Doe maar ruilen voor een dubbel sided, heette dat niet OEM geheugen?
Geeft in een hele boel systemen trubbels.
Meestal krijgt men `t systeem niet eens opgestart.

Verwijderd

Topicstarter
Single sided geheugen OEM geheugen? dacht het niet, tis gewoon allebei dane-elec geheugen met samsung chips en das niet OEM en op het doosje (dus niet OEM) staat ook 100% compatible, das dus geen 100% maar net 99% :S

Lekker gaar dus, heb al een mailtje naar informatique gestuurd misschien krijg ik dan wel 2 single/2 double sided reepjes of 1x 512...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zijn het 2 dezelfde blokken geheugen?
Als het 2 verschillende zijn wil het wel eens zijn dat ze gewoon niet samen willen werken.

ik moet veel eerder op reply drukken, nu slaat dit nergens meer op. |:(

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 22:03:
Single sided geheugen OEM geheugen? dacht het niet, tis gewoon allebei dane-elec geheugen met samsung chips en das niet OEM en op het doosje (dus niet OEM) staat ook 100% compatible, das dus geen 100% maar net 99% :S

Lekker gaar dus, heb al een mailtje naar informatique gestuurd misschien krijg ik dan wel 2 single/2 double sided reepjes of 1x 512...
Daarom zeg ik, noemt men dit geen OEM? Nee dus, daar was ik dan ook niet zeker van.
Maar ik weet wel van een kameraad dat ie exakt hetzelfde probleem had. Een dubbelsided in de pc, een enkele erbij, nix doen, geruild met iemand voor een dubbel, getest, en gaan.

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 09:04

SnicK_v_r

Zero

Ik zou zeggen haal een ander dimmetje en probeer of die wel werkt

werkt het wel dan ligt het aan het dimmetje, of je aan je moederbord, die het dimmetjes niet leuk vindt.

oftewel gewoon een ander dimmetje proberen

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Spot_light schreef op 26 september 2002 @ 08:43:
Ik zou zeggen haal een ander dimmetje en probeer of die wel werkt

werkt het wel dan ligt het aan het dimmetje, of je aan je moederbord, die het dimmetjes niet leuk vindt.

oftewel gewoon een ander dimmetje proberen
Ik heb ook zoooooooo lopen kloten met kt7266a en kt333 bordjes, sommige combinaties leveren gewoon fouten op, maar probeer dat maar eens een klant uit te leggen...
Vaak werkt het iid niet goed, ik had eens een oude pc2700 van samsung, icm andere dimms ging dat gewoon niet op een k7266 tpro2.
Zet je timings hadmatig vast en gooi zoiezo het mem voltage op 2,7v en download ook gewoon memtest van www.memtest86.com en probeer nog eens wat. IK zou de oude dimm als 1e doen zoiezo..

Verwijderd

Over welke geheugenchipjes hebben we het hier precies?
Pagina: 1