Flash-mx transparant background voor video output.

Pagina: 1
Acties:

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik krijg het niet voor elkaar om een flash animatie bv van letters/text met een transparant background te krijgen als ik er een video output van maak bv avi.

In de avi output optie screen zit wel een optie voor transparrant maar als ik die opties gebruik dan krijg ik dus een video output met een wit achter grond en die achter grond is niet transparant in mijn video edit progs (bv adobe premiere)

hoe krijg ik mijn flash anim in avi/mpeg formaat met een tranparant achter grond?

Thy will see the light...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

uhmerdeuhm... wat doe je precies met dat filmpje dat je krijgt?

oftewel, waar moet ie daarNA transparant op zijn?

Stoer; Marduq

• 7th
De flash anim die ik omzet in bv avi moet een transparant achtergrond hebben zodat ik heb op de video 2 of b kanaal kan doen in premiere en dan alleen de letters/obkecten van mijn flash anim zichbaar zijn in die video en niet de background van die flash anim.

als ik een transparante jpg maak in photoshop en hem op video 2 zet in premiere dan blijft die wel transparant.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ahzo, ik snap het, maar is een flink contrasterende achtergrond en Chroma key, of een zwarte achtergrond en een luminantie dan niet een optie (premiere: rechtsklik op een movieclip in een ander kanaal dan a of b en dan >> transperency>>chroma danwel luminantie)

Stoer; Marduq

• 7th
Ik was nog niet zo ver in premiere.
Ik dacht dat het uitzoeken van een tranparante flash anim in video formaat makkelijker was dan het uitzoeken hoe de "blue screen" functie van premiere werk.

• 7th
Wil je mij meschien uitleggen hoe je een puur zwart of puur wit achtergrond van een video file transparant maak met de chroma optie menu?

Ok ik weet nu hoe dat werk alleen de text is niet sherp.
Is een beetje kartelig ofzo

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

het is trouwens ook wel knap als je een transparante achtergrond wil krijgen bij een video! :)

Zie je dan de binnenkant van je monitor? :+ :)

maar met chromakey moet het idd lukken!

Verwijderd

tie-rep schreef op 25 september 2002 @ 23:21:

Zie je dan de binnenkant van je monitor? :+ :)
heb jij dat dan nog nooit gehad tie-rep:P haha

bij ingewikkelde beelden en animaties werkte de transparantie in premiere niet goed bij mij, de randen werden erg brokkelig. Ik heb dit uiteindelijk verholpen door het geeditte film (de onderkant) te importeren binnen aftereffects en hier de de transparante laag erboven te zetten. Ik raad ook zeker Aftereffects aan voor animaties ipv. flash ...

Verwijderd

Chroma kyen kan, maar....
Maak de van movie die je hebt gemaakt in flash een sequence van bv *.ai of *.eps deze kan je met alpha channel importeren in premiere. Chroma keyen is ook een optie maar wordt nooit zo mooi als omdat chroma keyen in premeire niet helemaal optimaal is!
Kijk maar wat je kiest!

• 7th
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 11:01:
Chroma kyen kan, maar....
Maak de van movie die je hebt gemaakt in flash een sequence van bv *.ai of *.eps deze kan je met alpha channel importeren in premiere. Chroma keyen is ook een optie maar wordt nooit zo mooi als omdat chroma keyen in premeire niet helemaal optimaal is!
Kijk maar wat je kiest!
ik weet niet wat dat is alpha channel importeren maar wil wel graag de resultaat zien.
Kan je in het kort melden hoe dat moet?

Verwijderd

Je kan in Flash een Image sequnce uitrekenen. Dit kan in verschillende formaten. Je moet een eps of ai sequence maken.
Als je nu naar Premiere gaat en dan import folder doet. Kies je de folder waar je sequence staat uit en importeer je hem. Als je dat gedaan hebt sleep je de geimporteerde map in de tijdlijn. Dan selecteer je alles en ga je naar clip/video options/transparency
Daar klik je in het menu Alpha channel aan en klaar is kees!
Ik hoor het wel als het nog niet lukt ;)

Verwijderd

toch blijf ik bij aftereffects ... kom op, wanneer je animaties wilt gaan maken voor video ga je toch geen flash gebruiken ...

Verwijderd

kan je in premiere je textanimatielayer niet op multiply zetten zodat al het witte transparant wordt? in aftereffects kan dat geloof ik wel weer

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Mophor> ja...
Maar...Ik snap die mensen niet die voor het eerst adobe premier gebruiken...als je nou sonic foundry vegas video gebruikt .. had je chroma key functie heel snel en makkelijk gevonden... werkt namelijk veel makkelijker dan adobe (maar ja iedereen zweert weer bij adobe: no flame intended.. de adobe progs zijn goed.. maar intuitief in eerste gebruik? Nou nee...)

Verwijderd

wanneer je photoshop kent, ken je alle producten van Adobe zowat ... en wie kent photoshop nou niet. Toch geef ik toe dat de interface van de MX serie wel heeeeeeel lekker werkt :P

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ik ken photoshop wel.. maar ik moest nog steeds zoeken naar bepaalde dingen in adobe premier... .maar als je eenmaal Sonic foundry vegas video hebt gebruikt.. weet je waarover ik het heb...
MX serie? = sonic foundry??

Verwijderd

nee nee ... ik probeer aan te geven dat ondanks wanneer je photoshop kent je adobe producten allemaal wel kent ... maar dat de MX serie wel beter werkt -> conclusie, adobe's interface kan beter ...

MX serie != Sonic Foundry nog wat

Verwijderd

Sorry hoor maar het is gelul dat je geen flash moet gebruiken voor dingen die je in video wilt gebruiken! er zijn gewoon dingen die je in veel mider tijd en veel minder omslachtig in flash kan doen dan in After effects! En als als je nou begint over ja maar ...bladibla Dan begin maar eens naar avid express 3.0 of combustion ism maya te kijken en dan praten we verder!

:(
Pagina: 1