Toon posts:

[printer]instellen + andere problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik vanalles ingesteld in mijn nieuw besturingssysteem waaronder allerlei programma's enz... maar drie dingen lukken toch nog totaal niet, en dat is wine of winex werkende krijgen want als ik een programma open met winex dan start dit wel maar krijg ik alles dubbel zo groot en dan loopt suse 8.0 gewoonweg vast waardoor een reboot noodzakelijk is.
AGP veranderen naar 1* lukt niet dit is nogtans nodig om 3d toepassingen te kunnen laten draaien want mijn mobo werkt niet stabiel met agp 2*
en dan eigenlijk mijn belangrijkste probleem die printer instellen, ik kan dus onmogelijk iets printen, zowel niet in gimp, openoffice, kword en alle andere programma's. Testafdrukken (die je bij het instellen van de printer m.b.h.v. Yast 2 kan maken) lukken ook niet. Telkens krijg ik de volgende error:
Er deed zich een fout voor tijdens het afdrukken. Deze foutmelding werd van het systeem ontvangen:

/usr/bin/lpr -P 'color' '-#1' '/opt/kde3/share/apps/kdeprint/testprint.ps' : uitvoering faalde met deze melding:
Get_local_host: hostname 'D5E00369' bad
En vooral dat laatste zinnetje komt overal terug. Op de drie problemen zoek ik toch al een tijdje en veel andere dingen zijn me gelukt op te lossen maar bovenstaande zaken daar weet ik toch geen raad mee, vooral omdat die twee van de drie zaken wel goed gingen vroeger onder Suse 7.2

Verwijderd

Get_local_host: hostname 'D5E00369' bad
Blijkbaar slikt hij dat niet als hostname. Je hebt volgens mij een hostname nodig die resolved in het dns. Of je zou hem toe kunnen voegen aan /etc/hosts, met een ipadres, maar ik weet niet of de printerdaemon ook /etc/hosts bekijkt, of gelijk een dns request doet.

Verwijderd

Topicstarter
/etc/hosts bestaat bij mij niet, en vast ip heb ik ook niet, die printer moet niet eens aangesloten zijn op een netwerk hé, alleen ik moet hem kunnen gebruiken want dees is een workstation.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand iets want ik heb nog steeds niet gevonden wat het kan zijn?

Verwijderd

doe eens uname -a en geef de host name ff

Verwijderd

Topicstarter
uname -a geeft:
francis@D57624D3:~> uname -a
Linux D57624D3 2.4.18-4GB #1 Wed May 29 15:47:24 UTC 2002 i686 unknown
uname -n (voor hostname) geeft:
D57624D3:/home/francis # uname -n
D57624D3

Verwijderd

je hebt geen goede host name whoepie.tweakers.net zou beter zijn

maar uname -a geeft toch ook de hostname alleen meer info over kernel maar dat is wat je wil nl

:-)

en je moet btw een /etc/hosts hebben

zoniet dan zet er dit in :

# Do not remove the following line, or various programs
# that require network functionality will fail.
127.0.0.1 linux.domein.nl linux1 localhost.localdomain localhost

evt ook nog je ip van eth0

namen verschillen nl

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 12:36 . Reden: voutje ]

Verwijderd

D5E00369 hostname error
D57624D3 is je hostname

zie ik nu pas lol fucked up system dude weet je wel waar je mee bezig bent...

doe eens grep D5E00369 * in /etc
en grep D57624D3 * in /etc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:39:
D5E00369 hostname error
D57624D3 is je hostname

zie ik nu pas lol fucked up system dude weet je wel waar je mee bezig bent...

doe eens grep D5E00369 * in /etc
en grep D57624D3 * in /etc
Ma zo fucked up is mijn systeem niet hoor, ik merk dat mijn hostname variabel is, want als ik nu iets wil printen is de error:
Get_local_host: hostname 'D57624D3' bad

Want dees: D5E00369 was van woensdag, vandaag heb ik blijkbaar een andere hostname.

Die /etc/hosts heb ik niet dus die zal ik ff aanmaken dan.

Die /etc/hosts heb ik toch en hetgeen wat erin staat lijkt me goed?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het nu kunnen dat ik niet kan printen omdat mijn hostname telkens in iets anders veranderd? Zo ja, hoe kan ik dat dan verhelpen, of zo nee zijn er nog mensen die niet kunnen printen in suse 8.0 en die een oplossing hebben gevonden?

Verwijderd

Ik neem aan dat je Yast2 gebruikt om alles in te stellen. Wat gebeurt er als je de hostname in Yast2 aanpast? Zoiets als localhost zou het toch gewoon goed moeten maken lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik in Yast 2 mijn hostnaam veranderd veranderd die niet, die staat daar namelijk wel goed ingesteld op raichuf maar toch geven alle "dingen" die variabele hostname weer. Zou dat kunnen zijn omdat mijn ip dynamisch is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dan uiteindelijk toch het probleem kunnen verhelpen, in de configuratie paste linux altijd mijn hostname aan via dhcp, nu ik gezegd heb dat hij dit niet mag doen en gewoon hostname "raichuf" moet behouden print hij :)
Rest mij nog de laatste twee problemen op te lossen Wine-winex en diene agp

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:52

Blaasvis

Cidora \o/

waarschijnlijk heb je een nvidia kaart ? heb je de readme goed gelezen en anders vertel ons eens wat je voor videokaart hebt etc ?
oftewel more input please :D

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Topicstarter
mijn videokaart is eentje van Hercules, prophet 3d geforce 2mx dus dat is idd een nvidia chip.
Pagina: 1