Toon posts:

kt7a raid / hpt370 highpoint

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel gebruik ik een abit kt7a raid (zonder raid in gebruik) en een highpoint 370 controller onboard.

Vorige week moest de CMOS leegemaakt worden omdat mijn systeem niets meer deed na de fsb op 133 te zetten. Als ik nu in het HPT370 bios kijk dan zie ik 4 opties: create raid, delete raid, en nog twee.
Volgens mijn abit moederboard boekje moet er ook nog een 5de optie zijn om de schijven te configureren. Nu staat er onderin het bios scherm dat de schijven udma 100 zijn maar in werkelijkheid zijn deze UDMA 133. Ik weet niet meer hoe het stond vóór dat het cmos leeggemaakt werd maar ik dacht op UDMA5.

Momenteel zijn de bios versie: versie 2.31 van de highpoint controller gedownload bij de highpoint site.
Er is inmiddels een nieuwe release volgens mij 2.32.

Men heeft het allemaal over official en not official.
Kan ik de 2.32 gewoon installeren? gedownload van pauls unofficial faq
Heeft nog iemand de ervaring dat de optie "set drive mode" uit het bios verdwenen is?

Verwijderd

volgens mij ondersteund ten eerste de kt7a-raid controller geen ata-133 schijven, maar wel 100, dus het is logisch dat de controler deze niet als ata-133 schijven herkend. en zoveel maakt het in performance ook weer niet uit dachtik

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Hocus pocus Google;kt7a-raid en de eerste is dit bord, stamt uit januari 20001, en is getest met een hdis 7200 speed udma 66, dus je mag blij zijn dat ie al 100 ata aankan

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1405&p=1
select, the test.

Verwijderd

HPT370 is een ATA100 RAID-Controller, de HPT372, de opvolger is ATA133

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

HPT370 ondersteunt inderdaad maximaal ATA100 (= UDMA 5). In het vervolg beter de specificaties van je moederbord opzoeken/leren kennen.. Daarvoor kon je ook wel gewoon bij www.abit.nl terecht.. Verder staat dit draadje een beetje fout hier in PMG. Problemen met I/O controllers horen in OM :)

En ja, je kunt gewoon beta BIOS'jes flashen, maar je bent zelf aansprakelijk voor de gevolgen. Alhoewel, je moet niet denken dat de mobo dan onherstelbaar beschadigd wordt :+

Anyway, deze gaat iig dicht omdat een Tweaker zijn eigen moederbord toch wel kent.

Dit topic is gesloten.