Toon posts:

Audio Hardware probleempje.

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu XP geinstalleerd en zo, maar mijn audiokaart wil niet echt iets doen :p
Terwijl XP dat zou moeten kunnen herkennen.
Hij zegt dan ook wel dat de kaart erin zit, en hij zegt dat alles geinstalleerd is, maar er gebeurt daarentegen helemaal niets. En dat alles terwijl hij aangeeft dat er niets aan de hand is.

De installatie cd heb ik tijdelijk niet overigens, die krijg ik volgende week pas terug, maar ik zou voor volgende week graag weer eens wat geluidjes kunnen afspelen :)

Wie kan mij helpen? En als je meer info nodig hebt om me te kunnen helpen, vraag het dan :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic: Audio Hardware probleempje.

Move VB -> AV dan maar ;)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Move deze maar ff uit V&B, daar hoort hij niet.
Ik ben een V&B'er dus heb geen flauw idee over jouw probleem :P

Check je IRQ's ofzo :?

edit:

Pollewob is retesnel :P

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja sorry...Las het forumnaampje niet echt super :p Dacht dat er stond audiobommen en beeldkannonnen of zo :p

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mischien zou je ook kunnen aangeven om wat voor geluidskaart het gaat :)
merk enzo.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Mike Jarod
  • Niet online
Welke kaart? Had je gewoon meteen moeten vermelden...

Speel eens een wavje of mp3tje af met winamp, als ie geen foutmelding lijkt me dat ie goed geinstalleerd is. Staat er rechtsonderin je systray een speaker icoontje? Zo niet denk ik dat ie niet goed geinstalleerd is. Zo wel klik erop en kijk of volume aanstaat en of er ergens iets uitslaat als ie iets afspeelt.

Hang ff een koptelefoon aan de uitgang om te kijken of het probleem aan je stereo ligt of aan je pc. Heb je geluid door je koptelefoon dan ligt het probleem bij je stereo. Zo niet bij je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef inderdaad wat extra informatie:
Dit is de error die ik krijg: There is no sound card
You either do not have a sound card installed on your computer or it is not functioning properly. If you do not have a sound card installed, you must install one before you can listen to audio in a digital media file. If you do have a sound card installed, refer to its documentation to troubleshoot the problem.

Error ID = 0x80040256, Remedy ID = 0x00000000

En dit is de exacte geluidsdinges(weet niet eens of het een kaart is of iets anders....In ieder geval, op mijn 98 deed ie het gewoon)
: [i]MPU-401 Compatible Midi Divice

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef inderdaad wat extra informatie:
Dit is de error die ik krijg: There is no sound card
You either do not have a sound card installed on your computer or it is not functioning properly. If you do not have a sound card installed, you must install one before you can listen to audio in a digital media file. If you do have a sound card installed, refer to its documentation to troubleshoot the problem.

Error ID = 0x80040256, Remedy ID = 0x00000000

En dit is de exacte geluidsdinges(weet niet eens of het een kaart is of iets anders....In ieder geval, op mijn Windows 98 deed ie het gewoon)
: MPU-401 Compatible Midi Divice
mikejarod schreef op 25 september 2002 @ 20:19:
Welke kaart? Had je gewoon meteen moeten vermelden...

Speel eens een wavje of mp3tje af met winamp, als ie geen foutmelding lijkt me dat ie goed geinstalleerd is. Staat er rechtsonderin je systray een speaker icoontje? Zo niet denk ik dat ie niet goed geinstalleerd is. Zo wel klik erop en kijk of volume aanstaat en of er ergens iets uitslaat als ie iets afspeelt.

Hang ff een koptelefoon aan de uitgang om te kijken of het probleem aan je stereo ligt of aan je pc. Heb je geluid door je koptelefoon dan ligt het probleem bij je stereo. Zo niet bij je pc.
Hij geeft dus een error, en hij zegt datalles geinstalleerd is, en ik zie inderdaad geen speaker icoontje.
Toch zou ie het gewoon moeten doen, want hij zegt dat alles het doet. Alleen is dat niet het geval.
Daarbij komt dat ik eigenlijk niet zo veel kan installeren...Is er geen andere mogelijkheid dan simpelweg de installatie software gebruiken?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2002 20:24 . Reden: Irritant. Er gaat veel te veel mis...sorry ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Dubbelpost :)

Kaart is dus gewoon niet goed geinstalleerd

Mpu401 is geen geluidskaart, maar een gamepoort/midi interface. Is wel in combinatie met je geluidskaart. Zoek eerst eens uit wat voor kaart het nou echt is.

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 25 september 2002 @ 20:24:
Dubbelpost :)

Kaart is dus gewoon niet goed geinstalleerd

Mpu401 is geen geluidskaart, maar een gamepoort/midi interface. Is wel in combinatie met je geluidskaart. Zoek eerst eens uit wat voor kaart het nou echt is.
Ja. Dat heb ik ondertussen ook begrepen. Alleen...Tsja. Ik weet eigenlijk niet wat voor kaart erin zit....
Ik weet veel...maar dat niet... zucht.

En hij deed het nog zo goed op me oude OS...Waarschijnlijk heb ik dus gewoon de installatie cd nodig ^^

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 11:02

sds

drivers downloaden? maar dan moet je wel eerst weten wat er in zit....

Verwijderd

Topicstarter
Kijk. Vroeger installeerde ik met een AWE-32 xxx nogwatdinges. Sinds kort heb ik een nieuwe computer, en dit is de eerste keer daarop dat ik alles opnieuw ben gaan installeren. Dus ik weet niet echt wat er precies in zit, zeker doordat niet alles door mijzelf in mekaar is gezet.

• Mike Jarod
  • Niet online
Haal die kaart er eens uit een post hier eens wat er op de grootste chip(s) staat en misschien andere tekst op de kaart.

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:28:
Kijk. Vroeger installeerde ik met een AWE-32 xxx nogwatdinges. Sinds kort heb ik een nieuwe computer, en dit is de eerste keer daarop dat ik alles opnieuw ben gaan installeren. Dus ik weet niet echt wat er precies in zit, zeker doordat niet alles door mijzelf in mekaar is gezet.
Kortom probeer de Soundblaster Awe32 driver eens...

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee. Ik heb ook eens even me kast van binnen bekeken, en OMG...OMG...Ik zag geen kaart zitten ^_^

Ik ben afgezet...heheh..heh.....Ehum...Ja...Maar ja. Ik had geluid, en goed geluid dat het was....Wow :)

What the fuck is er aan de hand.

En je gaat me niet vertellen dat de audiokaart in mijn Ge-Force 2 MX 400 zit inbegrepen?

• Mike Jarod
  • Niet online
Beetje vaag verhaal... ;)

Lullige vraag: hoe ver gaat je kennis van pc's? (dat helpt bij oplossen)

Bij sommige moederborden zit de geluidskaart ingebakken, maar ik heb nog nooit een awe32 ingebakken gezien. De aansluitingen voor je boxen, waar zitten die? Zitten die zeg maar direct naast de aansluiting van je printer of meer in de buurt van je Geforce?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dan heb je waarschijnlijk je geluidskaart op je mobo zitten :)
moet je ff naar de site van de makers van je mobo en daar de laatste drivers ophalen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 25 september 2002 @ 20:46:
Beetje vaag verhaal... ;)

Lullige vraag: hoe ver gaat je kennis van pc's? (dat helpt bij oplossen)

Bij sommige moederborden zit de geluidskaart ingebakken, maar ik heb nog nooit een awe32 ingebakken gezien. De aansluitingen voor je boxen, waar zitten die? Zitten die zeg maar direct naast de aansluiting van je printer of meer in de buurt van je Geforce?
Mijn kennis van interne dingetjes is niet megahoog of zo. Qua software is mijn kennis wel goed. Vind ik dan :p

Ik denk dat ie inderdaad gewoon in mijn moederbord zit. Dan moet ik even die gegevens opschrijven en drivers downen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dubbebl post achtig iets. Maar het is even later...Is dat heel stout? Dan mijn excuses :p

Ik heb eens gekeken, en mijn box-line-out loopt in een klein zwart blokje met heel groot 'AMP' er op. Volgens mij heeft dat met geluid te maken ^^

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
Pak het boekje van je mainboard er een bij en post hier welk mainboard je hebt. Dan is er vast en zeker iemand die weet welke drivers je moet hebben.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 10:57
Een driver installeren moet je gewoon kunnen, dat hoef je hier niet te vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.