Als dit een forum is over telefonie, dan hoort firmware hier ook bij. Maar als de moderators liever zeikverhalen horen over hoeveel kleurtjes het gaat en welke covers te krijgen zijn, mij best. Het zal het forum eens goed doen als er ook over meer inhoudelijke c.q. technische zaken gepraat wordt. We zijn hier toch om elkaar te helpen of niet??????????? Zo niet, laat het a.u.b. even weten.
Om te beginnen: feedback op het forum is van harte welkom, maar hoort thuis in Lieve Adjes 
Verder: ja, firmware valt inhoudelijk onder Internet & Telefonie. En babbelen daarover is geen probleem. Het updaten daarvan is echter voorbehouden aan fabrikanten en dealers, en voor de particulier strafbaar.
In verband met de moeilijkheden die Tweakers.net daarmee kan krijgen, worden topics met strafbare inhoudt niet toegestaan. Babbelen over firmware mag dus wel, babbelen over hoe dat zelf de updaten is niet toegestaan.
Verder: ja, firmware valt inhoudelijk onder Internet & Telefonie. En babbelen daarover is geen probleem. Het updaten daarvan is echter voorbehouden aan fabrikanten en dealers, en voor de particulier strafbaar.
In verband met de moeilijkheden die Tweakers.net daarmee kan krijgen, worden topics met strafbare inhoudt niet toegestaan. Babbelen over firmware mag dus wel, babbelen over hoe dat zelf de updaten is niet toegestaan.
Waarom zou ik de firmware van een apparaat in mijn eigendom niet mogen updaten? Ik kan hoogstens de garantie beëindigen maar strafbaar, echt niet.
Simlock eraf halen is zelfs legaal.Stefano schreef op 25 september 2002 @ 21:08:
Waarom zou ik de firmware van een apparaat in mijn eigendom niet mogen updaten? Ik kan hoogstens de garantie beëindigen maar strafbaar, echt niet.
dus zie idd ut probleem niet
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Opzich ben ik het wel met je eens, maar de software zelf is natuurlijk nog wel copyrighted -punt-Stefano schreef op 25 september 2002 @ 21:08:
🌞🍃
Verwijderd
Dan mag je het nog wel wissen. Je haalt de oude software er af en zet je compleet zelfgeschreven software er op. (DataBeest schreef op 25 september 2002 @ 21:24:
Opzich ben ik het wel met je eens, maar de software zelf is natuurlijk nog wel copyrighted -punt-

Je zet er meestal niet zomaar een nieuwe firmware op. Dat doe je als je een conflict hebt, of als er iets anders is dat niet helemaal soepel verloopt. Ik zie daar het illegale niet van in. Als de fabrikant van het product jou fout niet heeft gevonden en daar ook geen firmware update voor heeft en je haalt hem ergens anders vandaan, zie ik niet in waarom dat strafbaar is
Vlgs mij was het probleem dat willem666 twee tot driemaal een link naar een site met illegale content plaatste.
Ondanks de waarschuwingen bleef 'ie maar aan de gang

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Ja, daar heb je gelijk in.Stefano schreef op 25 september 2002 @ 21:08:
Als jij een firmware van een provider krijgt (wat die overigens nooit weggeven) dan mag jij updaten wat je wil, maar het feit blijft dat de firmwares van telefoons die op internet zijn te vinden dat 99% daarvan gewijzigd zijn met het doel voor het unlocken van de telefoon. Daar komt dus bij dat het niet mogelijk mag zijn dat jij een officiele firmware in handen krijgt, tuurlijk illegaal is alles mogelijk maar zoals je weet wil got daar niet aan meewerken.
Unlocken is maar gedeeltelijk legaal en daar gaat dit topic ook niet over, daarbij is unlocken niet toegestaan op got omdat er niet van een moderator verwacht kan/mag worden dat hij elke manier van unlocken kan testen en daarom niet kan bepalen of het legaal dan wel illegaal is.YakuzA schreef op 25 september 2002 @ 21:22:
Simlock eraf halen is zelfs legaal.
dus zie idd ut probleem niet
Zie hiervoor een duidelijkere uitleg in de FAQ IT.
Ik denk dat hierbij geen uitleg nodig is, het smilie zegt al genoeg.Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 22:16:
Dan mag je het nog wel wissen. Je haalt de oude software er af en zet je compleet zelfgeschreven software er op. ()Wat is er illegaal?
Als de fabrikant van het product de fout in de telefoon niet gevonden heeft zal hij ook geen firmware update maken, met als gevolg dat je dus met een illegale zit te werken omdat er copyright op firmware zit.internetinfo schreef op 25 september 2002 @ 22:23:
Als de fabrikant van het product jou fout niet heeft gevonden en daar ook geen firmware update voor heeft en je haalt hem ergens anders vandaan, zie ik niet in waarom dat strafbaar is
Daarbij is het technisch zo goed als onmogelijk om zelf een firmware te schrijven die goed werkt voor een telefoon, omdat een firmware closed source is en daardoor moet het totaal reversed geengineer worden. Dus kom je op het punt dat als iemand een fout vind die hij eruit wil hebben zelf de firmware gaat aanpassen en dan is dat persoon illegaal bezig omdat er copyright op de telefoon zit.
Dit zal inderdaad het probleem zijn geweest.Tacoos schreef op 25 september 2002 @ 23:05:
Vlgs mij was het probleem dat willem666 twee tot driemaal een link naar een site met illegale content plaatste.
De topicstarter heeft namelijk een OW gehad voor het zetten van deze links.
De eerste maal werd dat gedaan in een topic en werd erop gewezen (en zijn link gedit door een mod) daarop volgde zijn excuses, waarop de topicstarter nog 2 maal een link plaatste (1x in zelfde topic, 1x in nieuw topic)
[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 25-09-2002 23:18 . Reden: Typo's ]
Verwijderd
Door de fabrikant gemaakte firmwares zijn gewoon stukken software, waar ook auteursrechten en licentievoorwaarden ed. op van toepassing zijn.
Firmwares verspreiden staat dus gewoon gelijk aan warez.
Simpel.
Als je zelf een complete firmware schrijft (yeah right) is er volgens mij niets aan de hand.
Firmwares verspreiden staat dus gewoon gelijk aan warez.
Simpel.
Als je zelf een complete firmware schrijft (yeah right) is er volgens mij niets aan de hand.
In Duitsland updaten ze de software voor Siemens mobiles zelfs gratis. Je gaat naar een officiele dealer en daar updaten ze hem binnen 10 minuten. De software zelf is niet illegaal. Die is officieel door Siemens vrijgegeven!!!
Tevens worden updates niet voor niets uitgebracht: bug fixes!!! Als ik een product koop hoort dat naar specs te werken. Bugs zijn een gebrek van de fabrikant, NIET van de klant. Deze heeft recht op errorvrije produkten. Ik zie het zelf als een must om software-uipdates gratis te verstrekken!!!
Jullie gaan toch ook niet zeuren over illegaliteit van SP1 voor WinXP, of Office????
Tevens worden updates niet voor niets uitgebracht: bug fixes!!! Als ik een product koop hoort dat naar specs te werken. Bugs zijn een gebrek van de fabrikant, NIET van de klant. Deze heeft recht op errorvrije produkten. Ik zie het zelf als een must om software-uipdates gratis te verstrekken!!!
Jullie gaan toch ook niet zeuren over illegaliteit van SP1 voor WinXP, of Office????
Ik bleef inderdaad aan de gang, omdat ik vind dat software-updates gratis zijn. Ook gaf ik aan dat je daar software kunt downloaden. Ik heb niemand gestimuleerd om de rest op deze sites ook te bekijken. Maar goed, ik heb een officiele waarschuwing via email ontvangen. Ben ik ook nog trots op. Echter ik zal niets meer doen, dan is er ook niets meer te beleven. Maar begrijp standpunten van beleid wel.
Dit heb ik dus hierboven al uitgelegd, maar ik zal het nog een keer doen.
Als een firmware officieel is en uitgegeven wordt door siemens (dus dat je het van hun site kan downloaden) is er niks mis mee. Dan mag dat hier op GoT ook gewoon.
Het probleem ligt alleen bij het feit dat veel firmwares illegaal zijn en de moderators hier niet de technische mogelijkheden hebben om na te gaan cq. de wil om het na te gaan, of de firmwares illegaal ofwel legaal zijn.
En persoonlijk vind ik dit een rechtmatige regel.
Het feit dat jij trots bent op een OW vind ik al reden genoeg om je niet serieus te nemen, maar ik wil er dan toch even op ingaan.Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 09:26:
Ik bleef inderdaad aan de gang, omdat ik vind dat software-updates gratis zijn. Ook gaf ik aan dat je daar software kunt downloaden. Ik heb niemand gestimuleerd om de rest op deze sites ook te bekijken. Maar goed, ik heb een officiele waarschuwing via email ontvangen. Ben ik ook nog trots op. Echter ik zal niets meer doen, dan is er ook niets meer te beleven. Maar begrijp standpunten van beleid wel.
Die OW is in eerste instantie al niet gegeven omdat je nieuw bent de regels niet kent etc. persoonlijk vind ik dit al heel erg coulant. Jij bied daarop je excuses aan, goed alles vergeven en vergeten.
Vervolgens open jij een nieuw topic waar je alsnog een link geeft naar een illegale site geeft, deze wordt op slot gezet om deze reden.
En dan vraagt iemand aan jou waar je die firmware kan halen en daarop geef jij een antwoord in "code", dit geeft dus aan dat je bewust bent van het feit dat het niet mag anders zou je het niet in "code" schrijven.
Verwijderd
Siemens biedt zelf de mogelijkheid aan om je telefoon te laten updaten bij een service punt (kan vast in Nederland ook wel).Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 09:23:
In Duitsland updaten ze de software voor Siemens mobiles zelfs gratis. Je gaat naar een officiele dealer en daar updaten ze hem binnen 10 minuten. De software zelf is niet illegaal. Die is officieel door Siemens vrijgegeven!!!
Betekent niet dat je zelf die firmwares mag verspreiden, dat is nl. wél illegaal.
Ga klagen bij telefoonfabrikanten ofzo, firmwares verspreiden mag zelf gewoon niet, je moet je telefoon laten fixen bij een service punt.Tevens worden updates niet voor niets uitgebracht: bug fixes!!! Als ik een product koop hoort dat naar specs te werken. Bugs zijn een gebrek van de fabrikant, NIET van de klant. Deze heeft recht op errorvrije produkten. Ik zie het zelf als een must om software-uipdates gratis te verstrekken!!!
Nee, en raad eens waarom, omdat het een ander verhaal is.Jullie gaan toch ook niet zeuren over illegaliteit van SP1 voor WinXP, of Office????
Ik vind dat een Audi RS6 gratis is, maar helaas voor mij is ie dat nou eenmaal niet.Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 09:26:
Ik bleef inderdaad aan de gang, omdat ik vind dat software-updates gratis zijn.
...ik zal voortaan mijn mond houden en mijn heil, betreffende FW-updates, elders zoeken.
Sinds 2 uur geleden heb FW 04 op mijn telefoon (S45i) zitten. Gratis gekregen van Siemens, onze klant. Alvast nieuws voor jullie, ja weer over firmware, er komt een FW-update uit voor JAVA ondersteuning op de S45i: officieel!!!
Sinds 2 uur geleden heb FW 04 op mijn telefoon (S45i) zitten. Gratis gekregen van Siemens, onze klant. Alvast nieuws voor jullie, ja weer over firmware, er komt een FW-update uit voor JAVA ondersteuning op de S45i: officieel!!!
Pagina: 1