Toon posts:

Geforce 256 ddr Vs. Geforce 2 MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een niet al te dure videokaart. Dan ligt een van deze twee voor de hand. Nu snap ik niet waarom de Geforce 256 DDR nooit als een goed alternatief voor de Geforce 2 MX gezien wordt.

Hij is iets duurder, maar de prestaties zijn dan ook beter. Zou het de beeldkwaliteit zijn?

Asus V6800 GeForce Pure FL 515,-
Asus V7100 GeForce2 MX FL 411,-

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12025

Verwijderd

GeForce 256 DDR is duur.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
mx heb second gen. t&l
de ddr heb first gen. t&l
ddr is sneller...mx second gen. t&l

PVoutput

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
de geforce DDR is sneller dus dan de geforce2 MX,
maar hoe zit dat dan met de geforce2 MX DDR?

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
de mx ddr is er nog niet maar ik heb testen gezien en daarin was de ddr vaak langzamer dan de sdr omdat ze de databus hebben verkleind naar 64 bit ipv 128. Zeker geen aanrader dus!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Unknown> en dat was op zich zo erg niet (want twee keer een half is ook een) als ze niet ook de clockfrequentie van het geheugen van 166->150 hadden gedaan.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Ik had eerst een Asus V7100 2 MX, maar ik heb em, na wat problemen :(, ingeruild voor een v6800 ddr. Deze kaart is toch duideljk wat sneller en een extra voordeel van deze kaart is dat deze een actieve koeler heefty en dat heeft die 2 MX niet!
Ga voor de 256 DDR

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
allemaal leuk en aardig..maar een 486 koeler erop draaien is geen moeite..maargoed

PVoutput

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Unknown:
de mx ddr is er nog niet maar ik heb testen gezien en daarin was de ddr vaak langzamer dan de sdr omdat ze de databus hebben verkleind naar 64 bit ipv 128. Zeker geen aanrader dus!

Kijk dan eens in de pricewatch???
de creative geforce2 MX DDR!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
dus de Geforce 256 is altijd sneller dan de Geforce 2 MX? (rekening houdend met overklokken, evt extra features en prestaties met een Celeron 400@450)

Verwijderd

GeForce DDR is t/m 1024*768 weinig sneller, hogere resoluties wel een stuk.

En zoals gezegd heeft de GeForce 2 MX een nieuwere T&L-engine, dus met een beetje geluk lopen over een jaar spellen die voor T&L-geoptimaliseerd zijn sneller dan op de 2 MX dan op de DDR

Plus dat de 2 MX veeeel minder stroom verbruikt (vooral bij Athlons nog wel handig)

En je hebt al een GeForce 2 MX voor 359,- inc met tv-out (Powercolor, inc actieve koeler, werkt prima met laatste reference drivers, hier een score van 4700 in 3DMark2000 op een Duron 600, terwijl een DDR hier max 5000 scoort)

Voor mij dus een goede reden om die 150+ piek in m'n zak te houden, dan maar een paar procentjes minder en op de toekomst voorbereid.

Verwijderd

De Geforce MX heeft geen actieve koeling omdat hij dat niet nodig heeft. Minder warmte ontwikkeling. Hij is iets slomer dan de Geforce 256 DDR, maar dat komt door de geheugenbottelneck. Dus dat merk je het meest op hoge resoluties.

• Canard
wat voor geheugen heeft die Powercolor? 5.5/6/7 ns?

• Canard
...

Verwijderd

Ik heb m hier opgeschroefd van 166 mhz naar 180 mhz stabiel. 185 trekt ie ook wel, maar ik hoef niet het onderste uit de kan, die 5 mhz merk ik toch nie.

Dus ik denk dat er gewoon 6/7 ns geheugen op zit. Maar de core heb ik op 220 (kan 230 zonder problemen) ipv 175 lopen, dat zal wel te danken zijn aan het actieve koelertje.
Pagina: 1