Toon posts:

[ROUTER] Edimax BR-6004+ reset na aantal dagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Edimax BR-6004+ router. Werkt prima, op 1 ding na. Om de 3 a 4 dagen reset de router. Dat is behoorlijk vervelend met een Casema Wanadoo (PPP) kabelaansluiting. Als je hier namelijk niet juist uitlogt, kan je zo'n 20 minuten niet meer internetten.

De router heeft al de laatste firmware (v1.18). Bovendien heb ik DHCP uitgezet, maar helpt dus ook niet. Het is een echte reset. Dat is te zien aan de system uptime. Bovendien geeft XP aan dat de verbinding verbroken wordt en opnieuw wordt aangemaakt.

Verwijderd

heb je een statisch ip ingesteld :?
mijn router reset zich ook wel eens spontaan, en ik ben er ook nog steeds niet achter wat dat nou is

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Mijn router (Linksys BEH81) reset zich 1 a 2x per UUR!!!!
DHCP server reset zich telkens.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd nu alleen nog maar statische IP adressen. Eerst maakte ik gebruik van 1 statische en een aantal dynamisch. Maar het probleem lijkt daar niet aan te liggen. Of had ik misschien de router eerst moeten resetten toen ik DHCP had gedisabled...

Verwijderd

zelfde probleem

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:09:
Ik heb idd nu alleen nog maar statische IP adressen. Eerst maakte ik gebruik van 1 statische en een aantal dynamisch. Maar het probleem lijkt daar niet aan te liggen. Of had ik misschien de router eerst moeten resetten toen ik DHCP had gedisabled...
Als ik wat verander in mijn Allied tellesyn router dan moet ik automatische hem wel opnieuw resetten anders blijft alles nog op de oude instellingen draaien.

Dus misschien moet jij dat ook wel doen.

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Ik heb ook een BR 604 en nooit geen reset meegemaakt. Het enige verschil dat die van mij aan een DSL lijntje hangt i.p.v. WanaDon't Cable.

Ik vraag mij af of jullie dan geen dynamische IP krijgen waarvan de lease afloopt en niet verlengt wordt waardoor je moet wachten op een nieuw IP van de WanaDon't DHCP server.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Wanadoo krijg je een dynamisch IP. Via de Wanadoo nieuwsgroepen blijkt dat sommige abonnees gewoon een halve tot 1 maand zonder disconnect kunnen internetten. Nu reset heel de router, dus dan kan volgens mij niet door m'n Internetverbinding komen (toch?). Als de lease time van Wanadoo verloopt, kan de router dan zichzelf en alle statische IP adressen disconnecten?

• Splasher

Splasher

Met nieuw icon.

O en nog even over de lease die ik heb is dynamisch.
Ik kan mijn router zo instellen dat hij om de (10~86400) min refreshed. zie pic.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pcg.schut/GOT/refresh.png"

[ Voor 0% gewijzigd door Splasher op 25-09-2002 21:04 . Reden: link fix ]

• Splasher

Splasher

Met nieuw icon.

O en dit probleem had ik ook maar na wat hier boven staat gedaan te hbben was het opgelost :) (ik heb dan wel kabel van multikabel maar dat moet denk weinig uitmaken)

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik heb kunnen zien, is deze optie niet in te stellen bij de Edimax router. In de HTML-based config staat er niks over lease time, maar via een telnetsessie staat er "default leave = 10 hours". Nu de router gereset is, heb ik nog hoop dat het blijft werke :).

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
ik heb het met deze zelfde rouer ongeveer het zelfde probleem. Spontaan valt de lan verbinding weg en is daarna meteen weer aanwezig. de ene dag 1x de andere dag wel 10x of meer. Ik snap er geen zak van (chello/dhcp). iemand?

Verwijderd

Topicstarter
DHCP + reset gedaan, maar vandaag (na 3 dagen) resette de router zich weer. Als iemand nog een oplossing weet, laat het please weten :) ...

Verwijderd

Ik heb ook de edimax router maar je kan je wan ip op DHCP zetten.
Zie screen!

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/r.r.van.amstel/router.jpg

Je zou dit even kunnen proberen!
Mocht het ip van @home dan veranderen dan doet de router dit ook.

Bij chello heb ik dit ook. Om de maand veranderd mijn ip. Maar doordat
ik met de Edimax router de WAN op DHCP heb gezet heb ik nooit problemen meer.

Je hebt met de Edimax router 2 vershillende manier van resetten. Hard reset en soft reset. Hard reset kun je alleen volgens mij doen via Hyper terminal. Had je dit al geprobeert ??

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het bij Casema Wanadoo niet mogelijk om DHCP in te zetten voor de Internetverbinding. Hier wordt namelijk PPP gebruikt (alleen invoer van gebruikersnaam en wachtwoord is noodzakelijk).

Ik heb voor "clear configuration" gekozen en alle instellingen opnieuw ingesteld. De 3 dagen waren voorbij zonder een disconnect te hebben gehad. Ik had even hoop :)... maarja vandaag, 4 dagen later, kreeg m'n router weer zoals altijd een reset. Helaas :(

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik had dit probleem ook, ik heb toen de firmware naar 1.18 geupdate en het probleem was verdwenen..

@home
DHCP
geen mac clone

edit:

[quote]trankilo schreef op 06 oktober 2002 @ 22:28:
Mmmm. Heb je toevallig de firmware ge update naar 1.18 en daarna nog geen 'Clear Configuration' gedaan toevallig? :? ?

Dat is nodig om de nieuwe opties van de nieuwe firmware ook daadwerkelijk active te laten worden. En ongeveer 15 seconde na de 'Clear Configuration' handeling ook ff 10 seconde de stroom er af om zeker te weten dat ie leeg is. >:)[/quote]

---------------------------------------------------------------------------------

dom dom... ik wist dat ik nog wat vergeten was te vertellen. maar dit klopt ja eerst had ik het daarna ook nog, toen mn broertje dus op het fantasische idee kwam om het ding eens volledig schoon te gooien en voila :)

Verwijderd

Topicstarter
Die zit er bij mij helaas al in :(

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Mmmm. Heb je toevallig de firmware ge update naar 1.18 en daarna nog geen 'Clear Configuration' gedaan toevallig? :? ?

Dat is nodig om de nieuwe opties van de nieuwe firmware ook daadwerkelijk active te laten worden. En ongeveer 15 seconde na de 'Clear Configuration' handeling ook ff 10 seconde de stroom er af om zeker te weten dat ie leeg is. >:)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
foutje, verkeerd knopie :+
Pagina: 1