WindowsXP en Promise ultra133 tx2 probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb dus net even een Promise ultra 133 TX2 ATA/133 controller gehaald. Omdat ik geen ide slots meer had leek mij dit een goed idee, nu heb ik windows XP en die herkende het apparaat wel, hij is aanwezig als controller voor massaopslag.

nu wil ik dus de drivers installeren, en die geeft ie me dus niet. hij geeft mij de foutmelding, "deze hardware kan niet worden geinstalleerd" ik heb de XP drivers gedownload, maar zonder succes.

als deze wizard dan op zoek gaat naar drivers online, vind hij ook niets.

Ik heb de search gebruikt, daar stonden een aantal topics over deze controller, maar niet met dit probleem.

ik hoop dat iemand dit weet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lukt het wel als je de drivers geforceerd installeert :?

Verwijderd

Keihard die drivers aanwijzen, dus niet laten zoeken naar betere drivers, want dan kijkt ie alleen naar het feit of ze digitaal ondertekent zijn en of ze nieuwer zijn. dus gewoon naar de locatie van de drivers browsen.

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 07:10

FXR1340

WTSHTF

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:05:
Keihard die drivers aanwijzen, dus niet laten zoeken naar betere drivers, want dan kijkt ie alleen naar het feit of ze digitaal ondertekent zijn en of ze nieuwer zijn. dus gewoon naar de locatie van de drivers browsen.
Klopt idd, werkte bij mij ook met bijgeleverde diskette.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

• Utopist
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 20:05:
dat heb ik geprobeert, maar de enige driver update die ik kan vinden voor XP geeft mij de files: ULTRA.CAT , ULTRA.INF en ULTRA.SYS die in de map staan die waar de die naartoe extracted zijn geworden, die geef ik dus handmatig aan, en dan geeft hij me dezelfde fout melding "deze hardware kan niet worden geinstalleerd".

is het misschien zo dat ik die files ergen moet invoeren in een windows map ergens? kan het ook aan mijn IRQ's liggen? (ik heb ook al verschillende slots geprobeert, allen toen had ik geen internet meer :? )
BalusC schreef op 25 september 2002 @ 19:52:
Lukt het wel als je de drivers geforceerd installeert :?
Nee dat heb ik nog niet geprobeert, als je me zou kunnen vertellen hoe dat zit, zal ik dat eens proberen.
snakeeye_nl schreef op 25 september 2002 @ 20:23:
[...]

Klopt idd, werkte bij mij ook met bijgeleverde diskette.
Helaas geen beschikking over diskete drive :X <-- dont ask ;) |:( :/

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 07:10

FXR1340

WTSHTF

-Utopist- schreef op 25 september 2002 @ 20:25:
[...]

Helaas geen beschikking over diskete drive :X <-- dont ask ;) |:( :/
hehehe toevallig had ik precies het zelfde toen ik nieuwe pc onderdelen incl promise ultra TX2 wou installeren. Heb toen maar ff snel een diskdrive geleend. :*) Daarna niet meer een 3,5" drive nodig gehad.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

-Utopist- schreef op 25 september 2002 @ 20:25:
Nee dat heb ik nog niet geprobeert, als je me zou kunnen vertellen hoe dat zit, zal ik dat eens proberen.
Apparaatbeheer - Promise Controller - Eigenschappen - Stuurprogramma - Installeren/Bijwerken - Lijst met stuurprogramma's weergeven - Diskette - verwijzen naar die ULTRA.INF.

Daarna gewoon telkens op OK klikken, ook bij vragen in de zin van "weet je het zeker" à la Robert ten Brink :+ ;)

• Utopist
ok, die methode van BalusC heeft tot op zekere hoogte gewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/correct11.jpg
sorry voor de layout

alleen onder "mijn computer herkent hij nog geen extra HD. Hij heeft deze driver volgens mij online gevonden, ik kon kiezen uit fabrikanten van produkten. Zo heeft hij deze gevonden.

Alleen als ik reboot, vind hij dus wel een extra HD, (er komt zo'n extra schermpje van Promise, die zoekt naar apparaten) alleen in windows niet.

Is dit ook een bekender probleem?

Verwijderd

kijk eens bij computerbeheer --> schijfbeheer, staat daar wel de disks die aan je controller hangen (en heb je wel een RAID set aangemaakt?)

Verwijderd

ik heb de laaste beta drivers voor die kaart en heb nergens problemen mee.. met de standaard drivers kreeg ik massa's met conflicten en blauweschermen:| met de nieuwe niet.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
-Utopist- schreef op 25 september 2002 @ 23:03:
ok, die methode van BalusC heeft tot op zekere hoogte gewerkt:

alleen onder "mijn computer herkent hij nog geen extra HD. Hij heeft deze driver volgens mij online gevonden, ik kon kiezen uit fabrikanten van produkten. Zo heeft hij deze gevonden.

Alleen als ik reboot, vind hij dus wel een extra HD, (er komt zo'n extra schermpje van Promise, die zoekt naar apparaten) alleen in windows niet.

Is dit ook een bekender probleem?
Heb je de HD op Master staan? Als dat zo is, probeer cable select eens.
Ik had ernstig ruzie met mijn 2x Maxtor op een TX2000, omdat ik het schema op de HD's ondersteboven las oid :? :+.
Fasttrak gaf aan dat de RAID array OK was, ik kon er in Win98 op werken, maar Win2k en WinXP lieten mijn HD niet zien.
Toen ik uit ellende nog eens mijn 50 keer gecontroleerde master settings in cable select veranderde, was ik een gelukkig man!

Omdat cable select de middelste van de drie is, weet je zeker dat 'ie goed staat :D (Denk er wel aan dat de HD dan dus aan het uiteinde van de IDE kabel moet zitten)

In deeze zin staan drie fauten

Pagina: 1