ISAserver en online gamen

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Hier is weer een vraag over de welbekende ISA server.
Ik krijg het namelijk met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn games te kunnen spelen. Rules zijn aangemaakt, poorten staan open, pingen naar servers gaat goed, bla bla bla bla. Ik weet het gewoon niet meer. Daarom een redelijk algemene vraag:

Hoe en wat stel ik in, in de ISA server, om mijn games (bijvoorbeeld UT2003 of SOF2) online te kunnen spelen ?

Netwerk is classe C netwerk, met ISDN inbelverbinding.

• Massiefje
Weet niemand dit nou ???

Verwijderd

Ik denk dat ik weet waarom het niet werkt.
Waarschijnlijk heb je op de client geen ISA firewall client geinstalleerd.
Als je dit niet gedaan hebt dan kun je alleen web browsen en geen andere applicaties over de ISA server heen gebruiken.

Door ISA client te installeren en te configureren dan krijg je dit wel voor mekaar.
Deze client kun je gewoon downloaden bij microsoft.

Laat even weten of het gelukt is.

Ook moet je packet filtering uit zetten.

• Massiefje
Dat ik de client moet installeren, zou evt kunnen. Maar, waarom packetfiltering uitzetten ?

Verwijderd

Kan ooit wel eens wat problemen geven. als je dat aan hebt staan. Ik zou in ieder geval even doe client installeren want zonder die client kun je verder niks.

• Massiefje
Ik heb de client geinstalleerd, en de packetfilters uitgezet. (IP-routing ging daarom automatisch ook uit). MAar nog steeds krijg ik dezelfde "fout". Ik kan bij UT2003 wel de lijst met namen van servers opvragen, maar ik kan ze niet benaderen en ze worden ook niet gepinged. Ik word er beetje gestoord van eigenlijk. Zo'n dure firewall en dan werkt dit niet. Ik vind het bijna vreemd!!

Verwijderd

Je zegt dat je de client geinstalleerd hebt maar heb je die ook geconfigureerd??? heb je de application settings wel ingesteld??
Je moet namelijk wel ingeven welke poorten het spel gebruikt en die moet je binden.
Anders werkt het natuurlijk niet. Misschien dat je eens een boek moet lenen of op de website van www.isaserver.org rundsnuffelen want dit is allemaal standaard spul wat jij wil.

• Massiefje
ja, maar ik blijf het gewoon raar vinden, dat ik daarvoor een aparte client nodig heb. En zo standaard is het allemaal niet hoor. Anders had het wel gewerkt ;) Boeken heb ik al doorgelezen, met mensen erover gesproken die MCSE zijn en eigenlijk wist niemand mij het goede antwoord te geven.

maarja.........

Verwijderd

ISAServer trekt dan ook op niks... waarom geen hardware router/firewall ?

• Massiefje
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 10:02:
ISAServer trekt dan ook op niks... waarom geen hardware router/firewall ?
ISAServer trekt dan ook op niks ??? Wat is dat nou voor zin ?

Bovendien: waarom een hardware router/firewall ? Wat is volgens jou zoveel beter daaraan ?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Heb hier ook een ISA en alles games werken perfect :)
Juist met de packefilter aan.

Je moet als je dat aan hebt staan RRAS uitzetten.
Bij packetfilter IP routing aanzetten, eventueel rebooten als je RRAS aan had staan.
Een protocol rule aanmaken met allow all ip traffic.
En op je workstation de firewall client installeren, deze is gewoon geshared op de ISA server, \\<isaserver>\mspclnt
Je hoeft in de client niks in te stellen, als hij maar connect naar de ISA.

De firewall client is wat vaag en imho een rare oplossing, met de ISA server kan je gewoon geen poort-ranges aanmaken vandaar dat een standaard protocol rule niet werkt.

Ik kan iig gewoon UT2K3en, CSen, Q3en etc ;)
Suc6

• Massiefje
Tnx Redje. Ik ga het straks gelijk proberen. Alhoewel ik een vermoeden heb dat het neit gaat werken. ha ha ha, sorry. Beetje pessimistisch :D

• Jetser
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 17:20

Jetser

Je kan ook via SecureNAT werken, tenzij je daar een bezwaar tegen hebt...
- Properties van Network configuration -> vinkje bij Use dial-up entry
- Default routing rule -> properties -> tabblad Action -> vinkje bij "use dial up entry for primary route".

Wel zorgen dat je DNS en def. gateway naar je ISA server staan.

Sucess!

• Massiefje
Hier ben ik weer even met een update:

Ik heb ondertussen precies gedaan wat Redje zei, MAAR HET WERRUKT NIET !! Ik zit er bijna aan te denken een andere FireWall/ProxyServer te gaan draaien.

Is er misschien iemand die nog meer ideeen heeft ?

Om een voorbeeld van het "probleem" te geven: als ik Unreal Tournament draai (niet de UT2003) dan zie ik WEL dat hij servers vindt, waar ik op zou kunnen spelen, maar zodra er gepinged moet worden, gebeurt er niets meer, alhoewel ik wel vanaf elk workstation waardanook naartoe kan pingen. Op DNS en op IP.

Ik word er zo moe van ondertussen. Iemand enig idee nog??? Evt contact opnemen via foon mag ook. Graag dan een private message sturen.

• Massiefje
Ohw ja, dat was ik vergeten te vermelden: Jetser, de manier waarop jij het nu beschrijft, zo draait het al vanaf het begin bij me, maar helaas werkt dat dus ook niet. ARGH!!!!!!!!!

• Massiefje
SCHOP

Verwijderd

Zoveel kaas heb ik niet van ISA gegeten maar ik heb misschien wat gevonden waar je wat aan hebt, zoniet beschouw dan maar als niet geschreven

"http://forums.isaserver.org/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=15;t=000209"

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Packet Filters aanmaken op de Server zelf is natuurlijk onzin voor hetgene wat hij wil gaan doen: Online spelletjes spelen...
Packet Filters aanmaken doe je voor applicaties op de Server zelf die naar het Internet toe willen communiceren. Ik hoorde hier het zinnetje "Protocol Rules aanmaken" en dit is inderdaad de juiste manier. Gewoon een Protocol Rule maken op jouw ip adress of Username ( Als je AD hebt draaien ) en dan "Allow all IP traffic"
Dit zou toch echt wel moeten werken!

Die-hard Brexiteer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Massiefje: Kappen met dat kicken de hele tijd svp.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1