Toon posts:

[FLASH MX] tellerprobleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een flashproggie voor iemand in ontwikkeling. Het proggie moet een teller laten zien die met het toetsenbord is te verhogen/verlagen etc. Deze teller wordt dan in een video geprojecteerd en tijdens een voorstelling bediend. Er is een optie om de plaats en grootte van de teller in te stellen evenals de interval waarmee de teller groter/kleiner wordt.

In het eerste frame stel ik de interval standaard in op 11 en laad een evt. opgeslagen waarde op het systeem in. Niets aan de hand: als ik de toetsen gebruik voor optellen/aftrekken dan werkt het perfect. Echter, als de gebruiker nu in een tekstveld een nieuwe interval opgeeft en deze activeert (de waarde van het veld wordt in de variabele interval gezet - dan werkt het niet meer naar behoren!

De teller vertoont gek gedrag: de interval wordt 2 of 3 keer opgeteld en/of afgetrokken en nog meer raar gedrag. Dit alleen nádat de gebruiker zelf een interval opgaf. De opgegeven interval wordt overigens eerst door de Number()-functie gehaald alvorens in de variabele interval gezet te worden. (Weglaten van Number() heeft geen effect BTW.)

List All Variables in preview-modus laat zien dat de tellerstand en interval beiden van het juiste type zijn en de opgegeven waarde hebben. De gebruikte expressies zijn:
code:
1
2
3
4
5
Optellen:
stand += interval;

Aftrekken:
stand -= interval;

Help! Wie heeft er enig idee waarom mijn teller niet meer goed werkt na het instellen van de interval?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Ik heb geen bal verstand van Flash, maar kan het liggen aan het feit of je variabelen global of local zijn. Of is interval misschien een gereserveerd woord?

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Post je fla eens, want je probleem is redelijk abstract zo.

Sowieso kan het zoals Yogho al zegt geen kwaad om variabelen zo te noemen dat ze conflicten met objecten etc zo veel mogelijk uit de weg gaan. In dit geval bijv 'myInterval'. En roep variabelen aan met het absolute pad, bijv '_root.myInterval'.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook