Toon posts:

Netwerk, geen filesharing, geen ping*

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 2 computers met elkaar verbinden via het netwerk, maar ze kunnen elkaar niet vinden, ook niet als ik ping. wel naar hun zelf toe

de ene computer heeft windows xp en ipadres 192.168.0.2 ( hier komt de kabel internet binnen en wordt dan door verbonden naar de andere pc). de andere pc heeft windows 2000 prof en het ipadres 192.168.0.1 ze hebben allebei de subnetmask 255.255.255.0 (gaven ze allebei zelf aan), ze hebben allebei de zelfde netwerkkaarten.

wat kan ik nog doen :?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09

bonzz.netninja

Niente baffi

brand lampje op ntewerk kaarT?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja die brand

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

juiste kabel ? (cross gebruiken, tenzij er een hub tussen zit, maar dat zal niet)
zijn beide kaarten goed geinstalleerd ? (geven ze bij apparaatbeheer geen fouten?)

Let wel dat die ip's moeten omgewisselt worden indien je Internet wilt delen, want dan moet de hostpc als ip 192.168.0.1 hebben, maar das vooor later :)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

Topicstarter
er zit wel een hub tussen, want er komt later nog een pc bij

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09

bonzz.netninja

Niente baffi

[quote]Flippy_00 schreef op 25 september 2002 @ 19:23:
juiste kabel ? (cross gebruiken, tenzij er een hub tussen zit, maar dat zal niet)
zijn beide kaarten goed geinstalleerd ? (geven ze bij apparaatbeheer geen fouten?)
[quote]
anders brand lampje niet

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Heb je op beide PC's de werkgroep dezelfde naam gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
er zit een hub tussen, en het netwerk heeft het ook gedaan.

maar sinds er een andere computer staat(niet pc die internet deelt, pc van de lidl nieuwste) heeft hij het heel even gedaan, toen heb ik xphome er afgehaalt(stond er standaard op geinstaleerd) doet hij het niet meer

Verwijderd

Kijk eens naar de snelheid van je netwerkkaarten, denk aan kreten als autodetect/negociate ( eh, onderhandelen in het nederlands )
10Mb en 100Mb babbelen niet zo fijn met elkaar met een el-cheapo hubje.
(RikJ: werkgroep heeft niets met ping te maken, zit een (paar?) niveau's lager ) in het OSI model.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06
Heb je je netwerkkabels kant en klaar (dus met connectors erop) gekocht, of heb je zelf connectors erop gezet? Het kan zijn dat je goedkope plugjes hebt gebruikt en dat werkt niet lekker op hoge snelheden. De snelheid op beide PC's instellen op 10 Mbit Half Duplex wil meestal wel werken. Dan kun je altijd nog full duplex proberen :)

Verwijderd

Flippy_00 schreef op 25 september 2002 @ 19:23:

Let wel dat die ip's moeten omgewisselt worden indien je Internet wilt delen, want dan moet de hostpc als ip 192.168.0.1 hebben, maar das vooor later :)
De pc die inet deelt hoeft helemaal het ip 192.168.0.1 niet te hebben, al geef je dat ding 192.168.0.201 da maakt helemaal niets uit.
edit:

aw, ik hoor net dat dat wel moet als je ics gebruikt.

Heb je een firewall geinstalleerd ?
Staan de netwerkkaarten in apparaatbeheer niet uit?
Pagina: 1