3com PCI kaart locked systeem

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een 3com 10Mbit PCI kaartje geinstalleerd en die zorgt ervoor dat het hele systeem vastloopt zogauw er netwerkactiviteit is :( (niet meteen, maar als bijv. IE5 10 seconden aanstaat slaat ie vast)

Het IRQ waar de kaart gebruik van maakt (IRQ 11) wordt wel gedeeld met de PCI Holder (oid, niet terug te vinden in apparaatbeheer), maar dat doet mn huidige Realtek NIC ook en die laat de boel niet vastlopen.. ik kan het IRQ van die 3com ook niet wijzigen..

Wat kan ik aan dit probleem doen? (het gebeurt zowel onder winME als win2000)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Probeer je 3COM kaartje eens in een ander PCI-slot (krijg je een ander IRQ). Ook kan je (in de meest gevallen) in de BIOS een vast IRQ toewijzen aan een PCI-slot.

• Palomar
  • Niet online
ok zal ik morgen ff proberen.. wordt wel wat schuiven met al die PCI kaarten die er al in zitten :)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Ik zou eerst in de BIOS een IRQ proberen te reserveren voor de PCI-slot waar de 3COM kaart in zit. Scheelt weer schroeven...

• Palomar
  • Niet online
ja maar ik heb de kaart er weer uitgehaald.. dus moet iig schroeven. :o heb ik nu niet zo'n zin in..

Het ligt dus waarschijnlijk aan dat gedeelde IRQ/ander slot?? OF kan het ook nog iets anders zijn? Ik heb nu mn realtek kaart er weer in, die gebruikt ook IRQ 11 en ik heb geen enkel probleem meer.

• Palomar
  • Niet online
ik heb hem al in wat andere sloten gedaan maar hij blijft maar op IRQ11 staan.. ik heb nu zelfs de realtek EN de 3com er tegelijk in gedaan.. Realtek krijgt IRQ 10 en 3com blijft op 11 :(
In de bios kan ik wel het eea instellen welk IRQ (automatisch) moet worden toegewezen aan PCI/PnP of Legacy maar niet dat PCI Slot X IRQ X krijgt..

PC is btw een P233, dus oud, met award v4.51 bios, heeft die misschien nog niet zo'n functie?
Pagina: 1