[RH7.3] Installprobleempje

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Zo, ik ging op mn desktop op aanraden van iemand die nogal Linux-verslaafd is mn RH7.2 upgraden naar 7.3. Alle partities eraf enzo, en dan die CD erin...

Installed fine TOT hij begint de files te copien. Hij kan nml "/tmp/hda" niet accessen, "device or resource busy". Als ik me niet vergis is tijdens install time die /tmp nog maar een RAMdisk, dus, wat is er? Is mijn RAM kapot :?

Verwijderd

Uh... En bij RH-7.2 ging de installatie wel goed?

Da's knap, want die installatie is zo goed als niet veranderd. :D.

Ik zou zeggen, probeer 't nog eens na een reboot. >:). 8)7.

De ramdisk zit overigens op /, en /tmp wordt gebruikt voor je nieuwe partities. Kan 't zijn dat je toevallig in een installatieterminal op een van de partities bezig was in fdisk oid? Of doe eens "ps -ax" in een installatieterminal en kill vreemde dingetjes...

• lvh
Na een reboot nog steeds niets... Keb gewoon ignore gedaan, voor de zekerheid elke partitie nakijken, hijs nu met de laatste bezig, hopen dat het werkt dus...

Overigens zette RH er kerneloptions bij... ide-scsi oid... Deed RH7.2 niet. Ik heb uberhaupt geen scsi :P

• lvh
BTW, hij doet het nu, naja, alles behalve netwerkkaart :(

Ik vrees echter dat dit hardwarematig is aangezien de leds op mn kaartje zelfs niet pinken :(

Verwijderd

ISA netwerkkaart? Handmatig IRQ invoeren e.d. wil wel eens helpen (of zie 'dmesg' voor foutmeldingen), maargoed... ide-scsi is voor je brander, SCSI emulation. :Y).