Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[prepaid newbie] Ben, KPN, O2, Vodafone, Dutchtone ?

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 18:34
Ten eerste: Ik kon via de search niet veel vinden, en in de FAQ _/-\o_ staat niet dat dit soort topics niet mogen, dus ik hoop dat ie open blijft :*)
---
Ik ben tot nu toe helemaal GSM vrij gebleven (0,0 ervaring) maar ik heb nu toch sinds kort een telefoon (motorola V2288 gekregen van een kennis, hij is simlock vrij).

Alleen zonder sim kaart, aangezien ik niet veel zal bellen wil ik in ieder geval een prepaid simkaart kopen en geen abonement nemen, nu kwam ik op http://www.gsmplaza.nl en daar bieden ze het volgende aan:

---
Starterspakketten (simkaart + beltegoed)
Provider Prijs Beltegoed
Ben € 25,- € 20,-
Dutchtone € 35,- € 35,-
KPN € 16,- € 7,-
O2 € 22,50 € 10,-
Vodafone € 29,95 € 15,-
---

Nu maakt mij de prijs niet zo uit, maar ik hecht veel meer waarde aan goede dekking (ik wil ook in het buitenland kunnen bellen!) en liefst niet al te hoge kosten per minuut.

Nu heb ik altijd gehoord dat KPN de beste dekking heeft ?
En Ben de laagste prijzen maar tevens slechste dekking ?

Wie kan mij nuttig advies geven mbt welke prepaid sim kopen ?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

dat is duidelijk!

VODAFONE

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Timmey
  • Niet online
Inderdaad, niks mis met Vodafone, take it! :D

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:22
Deze draad kan openblijven, op 1 voorwaarde:

Er wordt niet geflamed, geschreeuwd, gevloekt etc etc op providers en/of andere users.
Mocht dit toch gebeuren, gaat de draad direct op slot.

Dus: people, take it easy :)

[edit]
De 2 bovenstaande reply's lezend, wil ik nog wat toevoegen:
Mensen, onderbouw aub uw keuze !

Reply's als "Vodafone ruleerd" zijn leuk, maar niemand heeft er wat aan. Dus vertel er even bij waarom je vind dat vodafone ruleerd :) :P

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vodafone ruleerd!!! :+

Het heeft een zeer goede dekking, en kosten zijn allerzins redelijk. Ook buiteland is erg goed van Vodafone.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Vodafone of KPN,

deze hebben nl. het beste netwerk. En dan gaat mijn voorkeur uiteindelijk uit naar Vodafone, maar dat is meer een gevoelskwestie :P Vind het nl. een 'sympathieker' bedrijf.

Ik heb momenteel zelf O2, op zich zeer goed bereik (Zuid-Limburg), maar in de Randstad zuigt de kwaliteit echt vreselijk. Daar kom ik niet veel en daarom toch voor O2 gekozen...

• Wild pigeon
Cutebritney schreef op 25 september 2002 @ 18:37:
Deze draad kan openblijven, op 1 voorwaarde:

Er wordt niet geflamed, geschreeuwd, gevloekt etc etc op providers en/of andere users.
Mocht dit toch gebeuren, gaat de draad direct op slot.

Dus: people, take it easy :)

[edit]
De 2 bovenstaande reply's lezend, wil ik nog wat toevoegen:
Mensen, onderbouw aub uw keuze !

Reply's als "Vodafone ruleerd" zijn leuk, maar niemand heeft er wat aan. Dus vertel er even bij waarom je vind dat vodafone ruleerd :) :P
Thanks CuteBritney :)

En idd, waarom roeleert Vodafone ? (hoe is bv hun dekking in NL & Buitenland ?)

Heeft er trouwens ook nog iemand een aktuele prepaid prijs vergelijking tussen de providers ?

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Datzelfde heb je met KPN. Ook erg goede dekking en bellen in het buitenland werkt ook perfect.

• Wild pigeon
OK, ik zit dus in de randstad en word het dus in ieder geval Vodafone of KPN ?

• ludo
Wild pigeon schreef op 25 september 2002 @ 18:43:
[...]

Thanks CuteBritney :)

En idd, waarom roeleert Vodafone ? (hoe is bv hun dekking in NL & Buitenland ?)

Heeft er trouwens ook nog iemand een aktuele prepaid prijs vergelijking tussen de providers ?
Dekking in het buitenland is niet afhankelijk van de aanbieder die je in Nederland kiest. Het voordeel van bellen in het buitenland met Vodafone is dat ze voor 25 landen ofzo één standaardtarief hebben. Dat is wel handig als je veel in het buitenland komt. Tegenwoordig is dit volgens mij 1,23 per minuut ofzo (ja wel behoorlijk duur...).

• Wild pigeon
en ik lees net op de vodafone site dat je beltegoed 356 dagen geldig is!
En het bellen in het buitenland is goedkoper dan bij KPN, dus ik denk dat ik maar voor Vodafone ga :)

Als iemand verder nog informatie heeft die handig kan zijn voor mijn keuze, ik hoor het graag ! :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kpn heeft ook het nadelige SMS tegoed, dat heeft Vodafone niet, daar wordt het gewoon van je Beltegoed afgeschreven

Verwijderd

Dutchtone is qua service heel slecht voor prepaid gebruikers, ik heb er in ieder geval slechte ervaringen mee.. Als je abonnemement hebt is het prima, maar als je prepaid hebt en je moet iets van ze gedaan hebben kan je het wel vergeten (ik had een kapotte telefoon.. is een enorm gezeik geweest).

Ik heb nu Debitel op het Vodafone netwerk en al anderhalf jaar geen enkel probleem mee!

• AtHomer
  • Niet online
Als je een goed netwerk wilt wordt het toch KPN of Vodafone. Deze netwerken beschouw ik als even goed, hoewel het natuurlijk per locatie wat kan verschillen. Vodafone heeft mijn voorkeur vanwege een aantal dingen:

• Geen apart SMS tegoed, maar gewoon één soort tegoed waar je alles mee betaalt.
• WAP kan eventueel ook met Vodafone prepaid, bij KPN moet je dan een abonnement hebben.
• Als je een SMS verstuurt kan je bij Vodafone gratis een afleverrapport krijgen, bij KPN moet je voor die functie een abonnement nemen.
• Je beltegoed is bij Vodafone 12 maanden geldig, bij KPN 6 maanden.

Mijn keuze zou snel gemaakt zijn ;).

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-11 18:53

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Zelf zou ik ook voor Vodafone gaan, heb er goede ervaringen mee.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik zelf heb hele goede ervaringen met KPN.
Dekking is overal even goed, zelfs in de metro en ook in de boeren gehuchten.
wel een andeel is het sms tegoed maarja, dat is opzich niet storend.
Zelf adviseer ik je oom voor Vodaphone te gaan of KPN.
Over o2 en BEN heb ik niet al te veel fijne verhalen gehoord, maarja dat is horen en geen ervaring. :)

39

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij KPN kun je met prepaid niet wappen, met alle andere netwerken wel.
Bij Dutchtone kun je zelf je daluren kiezen, ook overdag.
Ben heeft als enige geen eigen winkels, waar je bij problemen of vragen naartoe kunt gaan.
Bij Vodafone en KPN kun je opwaarderen met je creditcard.
In consumentengidstermen: beste keus: Vodafone
Voordelige keus: Dutchtone

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mwoah .. Ik heb drie abbo's gehad:
Eerst kpn: prima dekking maar errug duur (en een pocketline swing is een zuur apparaat).
Daarna Libertel, nu dus vodafone, prima dekking maar rommelden continu aan de voorwaarden van mijn abonnement. Toen ik mijn 5110 wilde vervangen konden ze me geen aanbod doen.
Nu heb ik Ben, goedkoop en wederom prima dekking, in heel Nederland. En m35 is na een jaar nog steeds een prima telefoon.

Ik reis veel met de trein, alle aanbieders verliezen hun dekking tussen amersfoort en baarn.. :) tot nu toe heeft niemand heeft dus 100% dekking, wat ze ook zeggen :)

[ Voor 0% gewijzigd door pjottum op 25-09-2002 20:25 . Reden: siemens roels ]

ping 127.212.23.124

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26

Wimo.

Shake and Bake!

Ik had hiervoor een v3690 met BEN® Opzich best o.k. tot een paar maanden geleden toen ze besloten om het complete bereik hier plat te gooien |:( Toen hadden ik en mijn broertje dus een ben telefoon met 0,0 bereik

Na wat zoeken ben ik terecht gekomen bij een debitel abbo op het VODAFONE netwerk, en ik moet zeggen.... cool... 100% bereik hier en danook ieder streepje op m'n gloednieuwe 3510 (en dat zijn een hoop streepjes)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
KPN, gewoon goed werkend doet wat het moet doen enz :P

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
uhm hij staat niet in het lijstje, en ik weet niet of je aan de voorwaarde voldoet dat je lid bent van tele2. maar als dat zo is, zou je ook nog voor de tele2mobiel kunnen gaan, http://www.tele2mobiel.nl/chap02/c020001.html, de tarieven zijn vrij laag vooral in de daluren. ik weet alleen neit hoe het met de dekking zit, deze zou eventueel tegen kunnen vallen, omdat ze nog niet zo lang bestaan, maar dat weet ik dus niet...

zie net dat ze claimen landelijk dekking te hebben.

• ludo
scarhand schreef op 25 september 2002 @ 21:09:
uhm hij staat niet in het lijstje, en ik weet niet of je aan de voorwaarde voldoet dat je lid bent van tele2. maar als dat zo is, zou je ook nog voor de tele2mobiel kunnen gaan, http://www.tele2mobiel.nl/chap02/c020001.html, de tarieven zijn vrij laag vooral in de daluren. ik weet alleen neit hoe het met de dekking zit, deze zou eventueel tegen kunnen vallen, omdat ze nog niet zo lang bestaan, maar dat weet ik dus niet...

zie net dat ze claimen landelijk dekking te hebben.
Ik denk niet dat zij een eigen netwerk hebben, maar gewoon capaciteit inkopen bij een van de vijf 'grote' mobiele aanbieders in Nederland.

• Xandrios
  • Laatst online: 18:22
Mensen, ik heb net weer een stel reply's moeten trashen, omdat sommige mensen het nodig schijnen te vinden om uitroepen als "VODAFONE!!!!!!!!!!!!!!!!" te plaatsen.

Blijf dus aub je mening ondebouwen :)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tele2 maakt gebruik van het netwerk van O2.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:53

job

haas schreef op 25 september 2002 @ 21:21:
Ze gebruiken het netwerk van O2.
als tele2 dus via het netwerk van 02 belt, hebben ze dus niet landelijke dekking.

de aanbieder met de beste dekking is nog altijd vodafone.
vraag me af of er wel een aanbieder is met 100% dekking...

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Heb al een jaar O2-prepaid. Heel tevreden over hoor, bijna overal gewoon prima ontvangst, vergelijkbaar met andere mensen met andere netwerken.
Bellen in het buitenland ook geen probleem.

Enige slechte is dat je in de trein van Amersfoort naar Apeldoorn v.v. ergens op de Veluwe 2 minuten geen bereik hebt... Nota bene een intercitylijn.
Maar dat is dan ook het enige, en maar 2 minuten ofzo, alleen hinderlijk als je net aan het bellen bent, niet echt een reden om geen O2 te nemen.

Denk er trouwens ook even aan de tarieven te vergelijken, aan 2x meer tegoed heb je weinig als de tarieven 3x hoger zijn... (Maar ze liggen geloof ik wel behoorlijk dicht bij elkaar.)

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 12:13
Als je echt heel weinig gaat bellen dan zou ik Ben nemen. Ben hanteert nl. de soepelste regels omtrent geldigheid van je beltegoed. Waar je bij andere providers minimaal 1 keer in de 6 of 12 maanden moet opwaarderen, hoef je bij Ben slechts 1 keer in de 3 maanden alleen even te bellen.
Waar een KPN kaart dus altijd minimaal (2 * minimaal opwaardeerbedrag van € 20) € 40 per jaar kost, kost een Ben kaart maar (4 * starttarief van € 0.05 + paar seconden bellen ) < € 1 per jaar.

Nu zullen de meeste tweakers geen enkele moeite hebben € 40 op te bellen, maar voor de nooit / heel weinig bellers is bv. KPN dus eigenlijk geldverspilling.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

nog een voordeel van vodafone t.o.v. kpn:
SMS-en in het buitenland...

En nee er is geen enkele provider die 100% heeft

-

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

100% dekking is onmogelijk. In sommige gebieden kan geen enkele operator masten bouwen dus die blijven altijd zonder bereik.

Bovendien is er een verschil tussen dekking buiten, dekking in de auto en dekking binnenshuis.

Als je puur naar de frequenties kijkt en het aantal kanalen zal het volgende lijstje een beetje moeten kloppen.

1) KPN: heeft zowel 900 als 1800 kanalen, zelfs meer 1800 kanalen dan O2 en D*.
2) Vodafone, ook beiden maar slechts een beperkt aantal 1800 kanalen.
3) O2 heeft 1800 kanalen en EGSM( net onder de reguliere 900) kanalen en heeft die laatste al in gebruik genomen in de Randstad.
4) D* heeft ook 1800 en EGSM maar voor zover ik weet nog geen EGSM in gebruik.
5) Ben, heeft alleen 1800 kanalen en het minste van alle 1800 operator. Ben plaatst wel meer masten dus kan op bepaalde plaatsen erg goed zijn.

Trouwens zijn Ben, O2 en D* nog aan het bouwen aan hun netwerk. Dus dat kan alleen maar beter worden. Wat KPN en Vodafone doen weet ik ook niet, Vodafone is al bezig met UMTS dus ik kan me voorstellen dat zij minder in GSM investeren.

Wat voor een ieder het beste is moet je vragen in je omgeving waar je je mobiele telefoon wilt gebruiken.

Ik denk dat elke operator wel z'n voor en nadelen heeft kwa bereik, service, diensten maar maak je keuze en zie wat elk biedt. Ik heb O2 en ben blij met de net geintroduceerde sms bundels voor prepaid. Ik zou niet weten of de anderen dat ook hebben maar voor zover ik kan zien hebben ze dat niet.

Antenne en masten malloot

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat ook wel een beetje telt is het type mobiele telefoon wat je hebt.
Mijn nokia 8850 heeft een slechter bereik dan m'n nokia 8310 of motorola V70, terwijl m'n 6310i er tussen in bungelt qua bereik.
Heb KPN als provider.

39

Verwijderd

damster schreef op 25 september 2002 @ 21:24:
[...]

als tele2 dus via het netwerk van 02 belt, hebben ze dus niet landelijke dekking.

de aanbieder met de beste dekking is nog altijd vodafone.
vraag me af of er wel een aanbieder is met 100% dekking...
je hebt nooit 100% dekking want bepaalde gebouwen zijn de boosdoener en niet overal mogen gsm masten worden geplaatst.

• Wild pigeon
Iedereen bedankt!

Ik heb vandaag maar ff een Vodafone prepaid paket gehaald! (BTW: Bij een vodafone city point ipv het internet aangezien er via het internet nog eens 8 euro verzend kosten bij kwamen)

• Sjowhan
  • Laatst online: 19:35
Owjawel.... O2 heeft landelijke dekking, alleen soms niet goed. Als je bijvoorbeeld op Vlieland zit *wie gaat daar nou heen :?* dan heb je geen bereik.. maar voor de rest is het allemaal erg goede ontvangst >2 streepjes *en ja, ik ben o2 prepaid abbo ;)*

http://specs.tweak.to/5253

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

ohnee.... O2 heeft GEEN landelijk dekking!!!!!

-

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Landelijke dekking is volgens de richtlijnen dat minstens 95% van de bevolking kan bellen. Dit wil niet zeggen 95% van de oppervlakte van het land, want in dunbevolkte gebieden wordt dekking minder belangrijk geacht dan in woongebieden. Natuurgebieden zijn groot qua oppervlakte, maar omdat er bijna niemand woont, telt zo'n gebied dus niet zwaar mee.
En 100% dekking is onmogelijk, er zijn altijd wel plaatsen te vinden waar je niet kunt bellen, bij elk netwerk.
Overigens zijn we in Nederland wel "verwend"; er is een keuze uit 5 kwalitatief zeer goede netwerken als je het vergelijkt met veel andere landen.

Verwijderd

ginz2002 schreef op 26 september 2002 @ 23:39:
ohnee.... O2 heeft GEEN landelijk dekking!!!!!
mwoah de nieuwe reclame zegt 99,2 % dacht ik, dat zullen ze niet zomaar zeggen. Overigens betwijfel ik dan wel wat hun verstaan over dekking, de kwaliteit is een tweede. :+

• Wallie
  • Laatst online: 13:57

Wallie

Herr

Ik heb zelf nu KPN (abbo), had hiervoor Telfort (prepaid), moet zeggen dat KPN een beter bereik heeft, valt in de trein veel minder weg. :) De service van KPN is goed vind ik, als je de helpdesk belt heb je altijd een vriendelijk iemand aan de lijn die goed helpt.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 08:09:
[...]

mwoah de nieuwe reclame zegt 99,2 % dacht ik, dat zullen ze niet zomaar zeggen. Overigens betwijfel ik dan wel wat hun verstaan over dekking, de kwaliteit is een tweede. :+
Toch vind ik dat een echt volwaardig netwerk ook bereik moet hebben langs alle snelwegen, provinciale wegen en passagiersspoorlijnen.
Aangezien O2 dus op een deel van de intercitylijn Amersfoort-Apeldoorn geen bereik heeft, vind ik dit netwerk echt nog niet goed genoeg. Dat wil overigens nog niet zeggen dat ik het daarom een reden zou vinden het niet te kopen.
Op dat stuk zonder bereik woont inderdaad ongeveer niemand, maar er komen wel dagelijks een miljoen mensen langs (gokje), dus dan mag er m.i. ook wel bereik zijn.
Pagina: 1