Toon posts:

Sommige werkstations traag...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een stuk of 10 werkstations aangesloten op een 16 poorts switch. Alle ledjes geven 100Mbit aan, alles staat op full duplex. Ledjes geven geen collissions aan.

Niettemin zijn er 2 werkstations die een trage verbinding hebben. Ze doen minutenlang over enkele MB's, terwijl de overige stations dit in een zucht hebben gedaan...

Geinstalleerde protocolled e.d. en instellingen heb ik wel 10x nagekeken, maar blijkbaar mis ik ergens iets.

Iemand die me in de juiste richting kan duwen?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

franssie

Save the albatross

Klinkt een beetje als gremlins... heb je al eens:
Een van de trage stations aan de netwerk kabel van een snelle gehangen? ALs dat nl wel werkt zal het aan de netwerk kabel of aan de switch liggen (andere kabel of andere poort op de switch).
Aangezien je de instellingen al 10 x hebt bekeken, slaap een nachtje en kijk nog eens (wil wel eens helpen).

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

Verwijderd

Topicstarter
Yep... dat laatste heb ik ook met zelfgetypte brieven.... 3x controleren op spelfouten en vervolgens haalt iemand anders er zo een paar uit ...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

franssie

Save the albatross

maar het wisselen van kabels leverde dus niets op begrijp ik ... zijn de werkstations gelijk (met name de netwerk kaarten?) eventueel een kaartje terug brengen naar half-duplex? zit ook maar te gokken wat het zou kunnen zijn hier.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de instellingen van de netwerkkaarten hard vast te zetten dus hard op full duplex 100Mbit. Dit wil soms nog wel eens conflicten geven.