van Win 98 naar XP

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Ik gebruik nu win 98 en heb XP op CD, kan ik deze 'gewoon' installeren zonder de boel opnieuw te moeten installeren (progs ed) of moet ik alles formateren :(

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Dat kan wel, Gewoon de cd erin.. en voor de optie update gaan.

(wel een backup maken ;))

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

Verwijderd

ja dat gaat gewoon heb ik ook gedaan op de laptop en heb er geen problemen mee
jah datie erg traag is maarja het is ook een P 266 :-))

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
is XP zoveel stabieler en beter dat het loont dit te doen ?

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

pkouwer schreef op 25 september 2002 @ 18:34:
dat zou ik niet helemaal geloven hoor, als je de juiste drivers heb is er niks aan handje, maar als er een brakke tussen zit heb je pech :)

get rich or die try'in

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ModmaN schreef op 25 september 2002 @ 18:36:
dat zou ik niet helemaal geloven hoor, als je de juiste drivers heb is er niks aan handje, maar als er een brakke tussen zit heb je pech :)
Dus Win98 werkt wel met brakke drivers? ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Als het nu goed werkt en je hoeft niet speciaal xp te hebben, zou ik het zo laten.
Dont try to fix it when it aint broke :P

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

Verwijderd

Wat voor systeem heb je?

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Merely schreef op 25 september 2002 @ 18:37:
[...]

Dus Win98 werkt wel met brakke drivers? ;)
die gaat er makkelijker mee om dan win xp jah :9

en btw drivers van win 98 doen het dus niet op xp

check dan eerst de compatibiliteit test :P

get rich or die try'in

Verwijderd

Ik heb geen goede ervaring met een XP update. Ik zou hem zelf toch eerst formatteren.

• Han
  • Niet online

Han

ModmaN schreef op 25 september 2002 @ 18:39:
die gaat er makkelijker mee om dan win xp jah :9
Ja hoor :D

brak=brak ;)
ModmaN schreef op 25 september 2002 @ 18:39:
en btw drivers van win 98 doen het dus niet op xp
En de drivers van XP werken niet onder 98 ;) :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

windows 98 draait bijna met elkde driver die er maar te vinden is, dit is dus niet zo met win xp

denk maar eens aan creative :?

get rich or die try'in

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Win xp is echt verekte precies met drivers.. bij zo ongeveer elke driver die ik wou installeren vroeg hij of ik geen andere had. en of ik wel wou doorgaan :P

• Han
  • Niet online

Han

ModmaN schreef op 25 september 2002 @ 18:41:
windows 98 draait bijna met elkde driver die er maar te vinden is, dit is dus niet zo met win xp

denk maar eens aan creative :?
Mjah, nu ben je niet helemaal eerlijk ;)

Werkte alle hardware direct onder Win98? En vandaag de dag zijn er gewoon goede drivers te krijgen voor XP hoor :) Wat is er nu nog mis met de drivers van creative dan?
Mark309 schreef op 25 september 2002 @ 18:43:
Win xp is echt verekte precies met drivers.. bij zo ongeveer elke driver die ik wou installeren vroeg hij of ik geen andere had. en of ik wel wou doorgaan :P
Yep, en weet je waarom ze dat doen? Lees anders even waarom Microsoft de digitale handtekening in het leven heeft geroepen....

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Mark309 schreef op 25 september 2002 @ 18:43:
dit bedoel ik nou ;)

get rich or die try'in

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Merely schreef op 25 september 2002 @ 18:44:
[...]

Mjah, nu ben je niet helemaal eerlijk ;)

Wat is er nu nog mis met de drivers van creative dan?
nu niks meer :)

get rich or die try'in

• Han
  • Niet online

Han

Wat zat je dan te mekkeren over die drivers dan? Ik weet nog goed toen Win98 uit kwam, nee dat was dolle boel :|
Lees mijn toevoeging even m.b.t. die digitale handtekening :)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

JA :P

Kijk eens op www.microsoft.com/hcl en de certificering die sinds Windows 2000 / XP stukken strakker is geworden voordat MicroSoft zijn garantiezegel afgaf aan third party developers van hardware. Lees je eens in op de Microsoft site, wat de voordelen zijn van Windows 2000 (alle smaken) en Windows XP.

Doe eens wat onderzoek voordat je een topic opent, maar dit is zo ontzettend standaard.

Sorry voor de belerende text.... ;)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Merely schreef op 25 september 2002 @ 18:46:
[...]

Wat zat je dan te mekkeren over die drivers dan? Ik weet nog goed toen Win98 uit kwam, nee dat was dolle boel :|

[...]

Lees mijn toevoeging even m.b.t. die digitale handtekening :)
okidokie :P we zijn het er dus allebei over eens dat in het begin bijna alle drivers niet zo lekker waren voor win xp, itt nu is dat al een stuk beterder ;)

get rich or die try'in

• pinockio
  • Laatst online: 18-09 15:26
Je moet ook niet proberen Windows 98/2000 drivers te installeren. Heel veel hardware wordt door XP 'out of the box' al ondersteund. Voor sommige (oude) hardware zullen geen drivers meer uitkomen.

Veel programma's, vooral die direct de hardware gebruiken (brandsoftware, scannersoftware, etc.) zullen niet meer werken.

Ik zou eerder een schone install doen dan een upgrade.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Han
  • Niet online

Han

ModmaN schreef op 25 september 2002 @ 18:50:
okidokie :P we zijn het er dus allebei over eens dat in het begin bijna alle drivers niet zo lekker waren voor win xp, itt nu is dat al een stuk beterder ;)
Maar dan begrijp ik nog steeds niet de opmerking dat je niet zomaar moet geloven dat XP stabieler is dan Win98. Een loze opmerking toch? Helemaal als je brakke drivers al bottleneck geeft ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zou ook voor een schone install gaan; en kijken of er drivers zijn is natuurlijk erg handig - alsook de HCL door spitten.

Maar dat is toch allemaal redelijk basiskennis te noemen :P

Kijk ook naar de vele topics die er over gaan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.