[Win2000/IIS] DB is already opened

Pagina: 1
Acties:

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Ik wordt er gek van.

Elke keer als ik een database koppeling wil maken en ga vervolgens naar (lokaal) mijn site, krijg ik de melding dat de database reeds geopend is.

Voorheen loste ik het altijd op door, of de DB te verplaatsen naar een ander dir., PC opnieuw opstarten of IIS herstarten. Veel gedoe dus.

Is er een manier om bijv. alle koppelingen vrij te maken, een soort clear all connections(?) ofzo??

Ik heb de DB dus niet geopend (want dan weet ik hoe laat het is)
Hij is ook staat ook exclusief geopend.

Linkje naar een tut. is prima...

Specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ook al even de nieuwste MDAC components van de microsoft site gehaald? www.micrsoft.com/data :?

A wise man's life is based around fuck you

• Manual
zwelgje schreef op 25 september 2002 @ 18:30:
ook al even de nieuwste MDAC components van de microsoft site gehaald? www.micrsoft.com/data :?
hmmz, under construction (ook nog nooit gezien trouwens :) )

Ik heb overigens wel SP3 geinstalleerd.

Edit: zwelgje, er zit een typo in je URL. :)

Specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Queued schreef op 25 september 2002 @ 18:32:
[...]

hmmz, under construction (ook nog nooit gezien trouwens :) )

Ik heb overigens wel SP3 geinstalleerd.
tikfout (mijn nieuwe logitech internetnavigator keyboard werkt nog niet 'lekker' ... moet www.microsoft.com/data zijn

A wise man's life is based around fuck you

• Manual
Nou, geinstalleerd. Moest de PC opnieuw opstarten en daarna deed hij het wel weer. Ik weet niet of het door de installatie van MDAC kwam of door het opstarten.

Als het weer fout gaan kick ik dit topic wel weer :)

Specs

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
of je sluit je db verbindingen goed na gebruik. Is meestal de oorzaak van dit soort geneuzel. Ergens aan het begin van een ASP pagina oid een dbcon.open en nergens meer sluiten. Met als gevolg dat de db verbinding open blijft hangen. Daarnaast pooled ODBC onder bepaalde omstandigheden db verbindingen, en dus blijven ze zelfs na sluiten nog fysiek open staan.

• Manual
zneek schreef op 25 september 2002 @ 23:42:
of je sluit je db verbindingen goed na gebruik. Is meestal de oorzaak van dit soort geneuzel. Ergens aan het begin van een ASP pagina oid een dbcon.open en nergens meer sluiten. Met als gevolg dat de db verbinding open blijft hangen.
Ik sluit de con. wel altijd.
Daarnaast pooled ODBC onder bepaalde omstandigheden db verbindingen, en dus blijven ze zelfs na sluiten nog fysiek open staan.
Wat bedoel je met pooled en wat is er aan te doen?

Specs

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
uitschakelen in odbc, of in registry, kweetnieprecies. Kijk hier maar eens: www.sqlserverperformance.com. Gaat over SQL Server, maar staan ook veel algemene tips, o.a. over pooling.

btw, pooling betekent dat ADO/ODBC verbindingen open houdt, terwijl jij ze sluit. Wanneer een volgende verbinding geopend wordt, hoeft er geen fysieke verbinding met de db gemaakt te worden, maar kan er 1 uit de pool gevist worden, sneller you see. Kweetnie of ie dat doet hoor, zul je eff uit moeten zoeken.
Pagina: 1