Toon posts:

Geforce3 Ti 200 FPS Problem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :) Dit is mn eerste forum post hier en gelijk een flink probleem, liever anders gehad. Maar goed.

Ik zal eerst vertellen wat voor comp ik heb.

Intel Pentium 4 1,8 Ghz
265 MB Ram geheugen
Geforce 3 Ti 200 64 mb

Ik speel veel online spelletjes waar fps zowat alles vanaf hangt, om goed en met plezier te kunnen spelen. Sinds mijn nieuwe comp heb ik altijd goeie fps gehad nooit problemen gehad, met CS bijv had ik altijd 100 fps (max met CS wat je kan halen). Met ut altijd goeie fps alle spelen speelden heerlijk. Totdat een keer uit verveling beslootte om er een keer andere drivers op te gooien ik koos gelijk voor Detonator 40. Later las ik daarover dat het eigenlijk niet voor geforce 3 bestemd was maar voor geforce 4 kaarten. Maar goed ik weet niet meer precies wat ik na die drivers allemaal heb gedaan, maar mn fps droppen opeens naar 50 a 60 fps (!!!) in drukke situaties met CS. Unreal tournament happert als de pest als er veel mannetjes in mn beeld zijn. Ik dacht dit kan gewoon niet!, dus ik mn ouwe drivers erop gooien zonder succes. Ik ging nog meer flippen, ik dacht bijmezelf nog maar 1 mogelijkheid gelijk maar mn comp formateren. Alles eraf gegooid, alles er origineel erop gezet ook mn originele drivers van de CD Rom die bij mn comp zat. En potverdorie nog steeds hapert het ontzettend, vooral met CS is het in 1 woord een ramp. Ik weet het echt niet meer, ik speel gewoon Counter Strike niet meer wegens het happeren zo enorm baal ik ervan. Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
Heb je toevallig WINDOWS XP of WINDOWS 2000 ? dan heb je de 60 hz bug..dan moet je v-sync uitzetten en/of een patch downloaden...check de FAQ maar ff :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Wat voor merk geforce 3 heb je?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer de Det 40 drivers via software in je configuratiescherm te uninstalleren, en daarna weer je 'oude' driver erop :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Pollewob schreef op 25 september 2002 @ 18:24:
Probeer de Det 40 drivers via software in je configuratiescherm te uninstalleren, en daarna weer je 'oude' driver erop :)
hij had alles eraf gegooid en weer de oude geinstalleerd :)
oftewel windows opnieuw geinstalleerd ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik draai hier met deto 23.11 draaid wel aardig alleemaal maar heb nu wel weer problemen met bf 1942 maar heb ook weinig mem :)

probeer eens een oudere deto en uninstall altijd je oude deto goed ! :)

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
Yonni schreef op 25 september 2002 @ 18:18:
Heb je toevallig WINDOWS XP of WINDOWS 2000 ? dan heb je de 60 hz bug..dan moet je v-sync uitzetten en/of een patch downloaden...check de FAQ maar ff :)
Als je je FPS constant niet hoger komt dan 60Hz dan heb je last van die bug, maar zo te horen dropt zn fps ook tot rond de 50 dus _GEEN_ geval van refreshrate gezeik...

Arrows are made to fly, so are aeros.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
chucky666 schreef op 25 september 2002 @ 18:26:
[...]

hij had alles eraf gegooid en weer de oude geinstalleerd :)
oftewel windows opnieuw geinstalleerd ;)

hmm :X

Probeer dan even een driver uit de 30.xx serie. Die zijn voor een GF3 wel goed. En idd die Refreshrate fix installeren.

Verwijderd

Die 40.41 werkt op mijn leadtek gf3ti200 perfect, nergens glitches, zelfs niet in ut2k3 terwijl er i de readme staat dat de det40 niet geschikt is...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp v sync staat uit en heb refrash rate bij beelscherm op 85 staan, kijk als ik gewoon CS speel ik loop gewoon in mn eentje rond standaard 100 fps. Lopen er 3 a 4 poppetjes in mn beeld dropt het opeens naar 60 a 70 en in vuurgevechten wil het droppen naar 50 fps.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
check je via drivers (als je een via chipset hebt)

Tweakers Discord

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 19:46
Kijk ff of FSAA aanstaat, dit wil ook nog weleens iets schelen.
Pagina: 1