Toon posts:

World Cyber Games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit jaar zal de tweede editie van het de world cyber games plaats vinden. Er is nog niet besloten wie er naar Zuid Korea mag en daarom wordt er een finale gehouden in Veldhoven, waar gamers zichzelf kunnen bewijzen of ze het waardig zijn om Nederland (lees Benelux) te vertegenwoordigen.
World Cyber Games:
De WCG wordt vaak vergeleken met de Olympische Spelen, in competitief verband ook wel e-sports genoemd. De WCG hebben van oorsprong eigenlijk een idealistische grondslag. Competitie is belangrijk, maar het samenkomen van verschillende culturen en het onderlinge begrip dat daaruit voortkomt minstens net zo. De slogan van WCG 2002 is dan ook "Beyond the Game!" wat betekent dat het op de WCG 2002 niet alleen om het toernooi gaat, maar dat het ook als "World Cultural Festival" gezien moet worden waar al spelend grenzen als taal en cultuur geslecht worden.
Ik vroeg me af of er hier nog Gamers zijn die hieraan mee doen.

Verwijderd

/me is not going ben helaas te nep..

Ik heb overigens wel een poging tot gedaan

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Het gaat me allemaal ietsje te ver moet ik zeggen. Ik vind het best leuk om games te spelen, en om samen te komen met clanmaten van me op LAN's enzo, maar ik vind het niet nodig om de halve wereld over te gaan voor zo'n toernooi. Bovendien moet je dan zo belachelijk goed zijn, dat wordt ik toch nooit :D

Verwijderd

Topicstarter
het is voor de beste van de beste, maar dat is juist zo leuk, want er zijn van die gasten die zo goed zijn dat ze bijna geen competitie meer hebben, het is dan juist leuk om je dan met andere zogenaamde cyber athleten te meten..

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 11:33
Misschien volgendjaar als ze UT2003 spelen of spelen ze dat nu ook al?

Verwijderd

Topicstarter
battle of lowlands wel

Verwijderd

Als ik zo goed was geweest had ik mee gedaan maar ik doe mijn naam nog geen 100% eer aan :+

Lijkt me wel geweldig om te zien hoe de beste v/d wereld spelen en wat voor technieken ze gebruiken

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Als je wilt zien hoe de beste van de wereld speelt moet je eens wat demos van de cpl's van afgelopen jaren kijken..

TRCC was vorige keer naar wcg gegaan, daar was nogal ophef over omdat Mc zogenaamd een member te veel zou hebben oid.

Verwijderd

MM- schreef op 27 september 2002 @ 11:40:
Als je wilt zien hoe de beste van de wereld speelt moet je eens wat demos van de cpl's van afgelopen jaren kijken..

TRCC was vorige keer naar wcg gegaan, daar was nogal ophef over omdat Mc zogenaamd een member te veel zou hebben oid.
Heb je links voor die demo's :?

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:01

Maxow

Hidden Sound System

je kunt er wel een bak geld mee verdienen als je wint, maar ik denk dat je dan full-time zonder naar school te gaan of te gaan werken, moet oefenen in 1 bepaald spel, volgens mij is dat behoorlijk gaar :O

Verwijderd

Topicstarter
neuh, denk het niet..
Sommige zijn nou eenmaal beter dan de andere, de een speelt het spel pas een maand en is misschien al beter dan iemand die de game al meer dan een jaar speelt..

Verwijderd

Het moet gewoon in je zitten, dat is bijna bij alles als je mee van de beste wilt worden,
en persoonlijk lijkt mij er niets aan als je niet verslagen kunt worden

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2025
Vanavond Multiplayer Madness 7 in Antwerpen, de Belgische qualifier voor de WCG Benelux Finale :)

Ik (en 170 lege cd's) gaan ernaartoe :D

Zullen er nog tweakers zijn?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:01

Maxow

Hidden Sound System

Xenon schreef op 27 september 2002 @ 14:09:
Vanavond Multiplayer Madness 7 in Antwerpen, de Belgische qualifier voor de WCG Benelux Finale :)

Ik (en 170 lege cd's) gaan ernaartoe :D

Zullen er nog tweakers zijn?
Freelan begon toch ook vandaag? ik zou er misschien heen gaan, maarja, beetje gebrek aan geld :(

• JiinX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05-2022
hehe ja ik doe hieraan mee, met de unreal tournament compo.....

aanstaande zondag worden in rotterdam de qualifiers voor de finale gehouden.

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 11:46:
[...]

Heb je links voor die demo's :?
Bekijk bv sogamed, cached, esreality en nog eentje die alle cpl demos van vorig jaar had, maar die hou je nog van me tegoed.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:52
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 13:47:
neuh, denk het niet..
Sommige zijn nou eenmaal beter dan de andere, de een speelt het spel pas een maand en is misschien al beter dan iemand die de game al meer dan een jaar speelt..
naja ik kan alleen antwoord hierop geven als ik de game die ik speel erbij betrek...
dat is SC: BW (Starcraft broodwar).
Om goed te worden kan je niet zomaar een maandje gamen ook al heb je veel talent ervoor... Je moet maandenlang zo niet een jaar of langer oefenen. Dan pas kom je op het niveau dat je kans maakt om naar Korea te mogen (kleine kans)...
Iig er is een nederlandse BW speler die boven de rest staat, de rest is allemaal vrij close dus kan nog iedereen worden...
maja ik denk dat voor elke game wel geld dat je toch minimaal een half jaar gegamed moet hebben wil je ook maar enigzins kans maken tot de top te behoren (van je eigen land)...
tenzij niemand zon spel speelt :P

Verwijderd

MM- schreef op 27 september 2002 @ 16:13:
[...]

Bekijk bv sogamed, cached, esreality en nog eentje die alle cpl demos van vorig jaar had, maar die hou je nog van me tegoed.
Thx
zal ze maandag bekijken

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Vorig jaar hebben wat vrienden van me meegedaan aan CS, ze zijn daar wel flink geslacht volgens mij. Ze zitten trouwens ook in K40$ (voor de lol :) )

Specs

Pagina: 1