Sometimes you need to plan for coincidence
Helaas.... Kan de server niet vinden
hier staat wat over shares en winXP:
http://www.practicallynet...haring/xp/filesharing.htm
1
2
3
4
5
6
7
8
| C:\DOCUME~1\GROENTENBOER>tracert 192.168.0.2 Bezig met het traceren van de route naar 192.168.0.2 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1 2 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.0.2 De trace is voltooid. |
Oplossing: Goedkope switch of hub ertussen. Kun je ook nog eens je thuisnetwerk fatsoenlijk uitbreiden.
Kun je FreeSCO zo instellen dat hij niet alleen je internet deelt, maar ook bridged tussen LAN1 en LAN2?
Eventuele oplossong is ook in de clients een nic zetten en met een crosslink naar elkaar. Heb je met 3 pc's 3 subnetten thuis
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Zeg maar dat TCP ports 135, 137 en 139 geblocked worden?
[ Voor 0% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-09-2002 21:41 . Reden: typo ]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
ff met een portscanner die pc in het andere subnet scannen, dan weet je genoeg denk ik,Brahiewahiewa schreef op 27 september 2002 @ 21:40:
Kan het zijn dat die FreeSCO doos geen NetBIOS verkeer wil routeren?
Zeg maar dat TCP ports 135, 137 en 139 geblocked worden?
A wise man's life is based around fuck you
- je een WINS server draait
- je de LMHOSTS file gebruikt
Dit laatste lijkt me voor jou het handigst. Moet je alleen wel zorgen dat je PC's vaste IP-adressen hebben.
Als het via IPadressen niet gaat mag je daar 10 winsservers of LMHOST files maken, het gaat niet gaan.Mr Magic schreef op 27 september 2002 @ 22:30:
Als je in Windows een PC probeert te benaderen via \\PC1\share, zal Windows PC1 proberen te vinden via een broadcast. Aangezien een broadcast binnen een subnet blijft, zal Windows nooit PC's buiten het subnet kunnen vinden, tenzij:
Dit laatste lijkt me voor jou het handigst. Moet je alleen wel zorgen dat je PC's vaste IP-adressen hebben.
You don't need eyes to see, you need vision
Vaste IP's hebben ze, pc1 = 192.168.0.2, en pc op 1.2..Mr Magic schreef op 27 september 2002 @ 22:30:
Als je in Windows een PC probeert te benaderen via \\PC1\share, zal Windows PC1 proberen te vinden via een broadcast. Aangezien een broadcast binnen een subnet blijft, zal Windows nooit PC's buiten het subnet kunnen vinden, tenzij:
beetje meer info over lmhosts?
moest low-cost zijn....sventhemen schreef op 27 september 2002 @ 23:15:
waarom niet gewoon een hub en 2 nics in die freesco bak
Zo duur is een hub tog niet?
http://www.tweakers.net/aanbod/product/15158/a voor €20 heb je een 10 ports hub, dat vind ik wel low-cost
Kijk eens in het bestand LMHOSTS.SAM (sample file). Onder Win 9x is dit te vinden in de \WINDOWS directory, onder W2K staat het in \WINNT\System32\drivers\etc en onder WXP in \WINDOWS\System32\drivers\etc
In z'n simpelste vorm is het gewoon een HOSTS file. Let op dat de LMHOSTS file net als de HOSTS file geen extensie mag hebben. In jouw geval komt er dus bijv. in te staan:
1
2
| 192.168.1.1 PC1 192.168.1.2 PC2 |
1
2
| 192.168.0.2 PC1 192.168.1.2 PC2 |
bedoelt Mr Magic.
Opslaan als LMHOSTS (zonder extensie, ja). Moet zowel op PC1 als op PC2 gebeuren.
Maar als op PC1 het command "explorer \\192.168.1.2\share" niet werkt, heb ik er weinig vertrouwen in dat het met een LMHOSTS file ineens wel zou gaan werken.
Welke foutmelding krijg je eigenlijk als je iets doet à la NET VIEW \\192.168.1.2 ?
En welk OS draai je; WinNT/Win2K/WinXP? Guest account ge-enabled?
Overigens elkaar "zien" (neem aan dat je bedoelt dat beide PC's in elkaars network neighbourhood verschijnen) zullen ze niet doen in deze config. Dan moet je een WINS server gaan gebruiken.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Mja, dat is waar. Op IP-adres moet het altijd werken, mits die Freesco machine natuurlijk aan routing c.q. IP-forwarding doet tussen de verschillende subnetten.Brahiewahiewa schreef op 28 september 2002 @ 00:47:
Opslaan als LMHOSTS (zonder extensie, ja). Moet zowel op PC1 als op PC2 gebeuren.
Maar als op PC1 het command "explorer \\192.168.1.2\share" niet werkt, heb ik er weinig vertrouwen in dat het met een LMHOSTS file ineens wel zou gaan werken.
Groenteboer beweert dattie kan pingen (tracert, ok, is ook ICMP). Maar omdat die FreeSCO doos ook naar internet routeert bestaat er een goede kans dat "gevaarlijke" ports niet gerouteerd wordenMr Magic schreef op 28 september 2002 @ 01:41:
[...]Mja, dat is waar. Op IP-adres moet het altijd werken, mits die Freesco machine natuurlijk aan routing c.q. IP-forwarding doet tussen de verschillende subnetten.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Dus:
@home/nic0 gewoon ISP setttings.
PC/nic 1: 192.168.1.0 subnet:255.255.255.0
PC/nic2: 192.168.1.1 subnet 255.255.255.0
gaat niet, zijn verschillende subnetten, dan zou je op je freescobak 2 nics moetten hebben in hetzelfde subnet, dat kan niet.AirX schreef op 28 september 2002 @ 11:59:
ehh, je moet gewoon de beide nics op subnet 255.255.255.0 zetten en dan alleen de IP range veranderen, dan meoten ze elkaar zo kunnen zien, zo heb ik het thuis ook met een Freesco bak, werkt perfect.
Dus:
@home/nic0 gewoon ISP setttings.
PC/nic 1: 192.168.1.0 subnet:255.255.255.0
PC/nic2: 192.168.1.1 subnet 255.255.255.0
ik blijf me er over verbazen dat sommige mensen dergelijk moeilijke oplossingen willen om "goedkoper" af te zijn. Een hub krijg je tegenwoordig haast gratis bij een doos waspoeder
You don't need eyes to see, you need vision
helemaal eens met je offtopicleffe_blond schreef op 28 september 2002 @ 12:34:
[...]
gaat niet, zijn verschillende subnetten, dan zou je op je freescobak 2 nics moetten hebben in hetzelfde subnet, dat kan niet.
offtopic:
ik blijf me er over verbazen dat sommige mensen dergelijk moeilijke oplossingen willen om "goedkoper" af te zijn. Een hub krijg je tegenwoordig haast gratis bij een doos waspoeder
leffe_blond schreef op 28 september 2002 @ 12:34:
[...]offtopic:
Als je idd eens uitrekend hoeveel tijd aan dit topic is gespendeerd, dan heb je al een dozijn hubjes betaald, denk'k
[ Voor 0% gewijzigd door Brahiewahiewa op 28-09-2002 22:04 . Reden: btje ]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==