Toon posts:

Clear CMOS HP Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me heeft een Laptop, een HP Omnibook XE 2, hier staat een wachtwoord op de bios, hoe is deze te resetten/leeg te maken?

Opstarten met een floppy kan niet volgens hem, want hiervoor wordt al om het bios wachtwoord gevraagd. De bios flashen kan dus volgens mij niet?? :?

Voor ik naar hem toe ga wil ik eerst proberen hier nog wat verdere informatie te krijgen. Kan iemand mij helpen? Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Graag jullie reactie hier op! _/-\o_

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39
Er zijn ook standaard wachtwoorden die meestal werken alleen weetik niet meer welke... iemand anders?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Ik zou toch even op de site van HP kijken of er echt niet een opstartdiskette voor is.

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
oei, voor zover ik weet is de enige manier om contact op te nemen met HP. Probleem is wel dat je het aankoopsbewijs moet hebben, anders helpen ze je gewoon niet. Hier zit ik ook mee, heb hier een laptop waar een biospassword op zit (was alleen nodig om in bios te komen). Na een biosupdate vraagt hij ineens om het password direct na het booten, en dat password heb ik dus niet. Overigens is deze laptop wel helemaal legaal in mijn bezit, maar dan nog word je niet geholpen bij HP. Lekker boel dus :(
Als je nog andere manieren te weten komt dan hoor ik dat graag.

Prepare for unforeseen consequences

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zover, ik zal wel even zien of ik inderdaad niet kan booten van een floppy.
Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
IK heb zelf een oude compaq laptop hier, daar zit de cmos-batterij onder het klepje waar ook het geheugen zit. Die batterij kan je er zo uithalen, dan is ook de cmos gecleared...misschien is de batterij van de HP's ook te benaderen (moet toch ook redelijk makkelijk te vervangen zijn zou je zeggen)...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
woutervs schreef op 25 september 2002 @ 17:59:
IK heb zelf een oude compaq laptop hier, daar zit de cmos-batterij onder het klepje waar ook het geheugen zit. Die batterij kan je er zo uithalen, dan is ook de cmos gecleared...misschien is de batterij van de HP's ook te benaderen (moet toch ook redelijk makkelijk te vervangen zijn zou je zeggen)...
Ik weet niet wat voor oude Compaq je hebt, maar bij mijn Armada 1130 was het zo dat wanneer er een power-on password in zat je de cmos wel kon clearen, alleen kon je dan niks met de laptop doen, geen keyboard gebruiken en alle poorten + PCMCIA sloten waren ook gedisabled.

Maar dit is een veel nieuwere notebook waarvan de beveiliging volgens mij ook veel beter is...

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Kun je niet in DOS opstarten en killcmos.com (google) draaien? Gegarandeerd alle waarden in de BIOS, incl. wachtwoorden, gereset.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 22:52

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Er bestaat een verschil tussen een power-on password een een drivelock password

Drive-lock is niet echt 1 2 3 te disablen

Power-on password wel.
Oplossing: Cmos clearen

Je zegt dat je een wachtwoord op je bios heb. Bijna hetzelfde als power-on password en allebei gestored in je cmos chippie.
Dus effe batterij lostrekken voor enige tijd.

Speedtouch freak

• Toewan
pinockio schreef op 25 september 2002 @ 18:27:
Kun je niet in DOS opstarten en killcmos.com (google) draaien? Gegarandeerd alle waarden in de BIOS, incl. wachtwoorden, gereset.
Nou, het wachtwoord is niet gereset, wat je dan echter wel hebt is dat het password als default op disabled staat. Je kan dan een eigen password invoeren die dan het password enabled en daarna kan je het password eruit halen. Met een bepaalde toetscombinatie kan je het password weer enablen zonder dat je een nieuw password ingevoerd hebt. (Zo komen er vaak op 2e hands laptops passwords die mensen niet weten).

Alleen betwijfel ik of dat dit hier werkt, want met een power on password kan je de laptop niet eens door laten starten.

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Zonder de hulp van Hp lukt het je alleen door het moederbord en de Mini power pci te vervangen en deze zijn heel moeilijk 2de hands te koop en als ze er al zijn veschrikkelijk duur! Trouwens het lukt je toch niet dan, want je moet de hele laptop uit elkaar halen en als je hem weer in elkaar zet dan heb je een speciale opstart diskette nodig die je TFT scherm opstart en die heeft alleen HP.

Verwijderd

Kan uit eigen ervaring vertellen dat het niet eenvoudig is om een BIOS wachtwoord van een notebook te omzeilen, in sommige gevallen is het zelfs onmogelijk! zoals bij mij :( IBM zegt in zo'n geval:

"spijtig, we kunnen u voor € 500,- een vervangend systemboard leveren"

mischien staat hier een oplossing bij:

http://groups.google.com/...k&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 22:52

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Volgens mij moet ik mijn kennis over laptops nodig is bij laten spijkeren als ik zie wat hier allemaal staat! :o

:Z

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp allemaal, google had ook niet echt een oplossing.
Als ik niet kan booten van floppy dan misschien toch maar eens HP bellen. :(

• Toewan
lSltAlKeR schreef op 26 september 2002 @ 01:19:
Volgens mij moet ik mijn kennis over laptops nodig is bij laten spijkeren als ik zie wat hier allemaal staat! :o

:Z
Mja, wie weet leer je er nog wat van. :Z

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Uit ervaring (niet bij mezelf) weet ik dat een BIOS-passwd verwijderen bij een Toshiba 105,50 euro kost... Gooi de emmer maar leeg

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

ik heb het zelfde gehad met een hp omnibook 2100 .

je kan eigenlijk alleen maar het password eruit halen met behulp van de technische dienst van hp.

als je de omnibook opstart ga je direct naar de bios met f2 .. dan direct op f12 drukken
dan krijg je een code .. die code geef je aan de hp td'er die zoekt dan in het systeem naar een code die daarbij hoord.
dit is de enigste oplossing (op solderen na),

ze willen bij hp wel alles weten, het liefst met aankoopbewijs, copy paspoort, eigen geschreven brief waarin je verklaard dat de omnibook echt van jou is en ook nog een formulier van hp zelf waarin je verklaard de rechtmatige eigenaar bent.

en je moet een service abbonnement nemen van 3 maanden € 37.50

succes

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Toewan schreef op 25 september 2002 @ 18:25:
[...]

Ik weet niet wat voor oude Compaq je hebt, maar bij mijn Armada 1130 was het zo dat wanneer er een power-on password in zat je de cmos wel kon clearen, alleen kon je dan niks met de laptop doen, geen keyboard gebruiken en alle poorten + PCMCIA sloten waren ook gedisabled.

Maar dit is een veel nieuwere notebook waarvan de beveiliging volgens mij ook veel beter is...
Ik heb eens een Compaq Armada 1550 van mijn werk gekregen.
Zat ook een paswoord op, was van een ex- medewerker geweesd,
die laptop lag al een jaar in de kast, konden ze niets mee met dat paswoord erin.
Cmos batterij was al eraf geweesd, maar hij wilde daarna niet meer
op het toetsenbord reageren, danwel doorstarten.
Ik heb toen de harddisk uit die Compaq gehaald en ingebouwd
in een ander merk (HP Ominbook) en daarop de harddisk low-level geformatteerd.
Toen ik de harddisk weer terug in de Compaq inbouwde
deed hij het gewoon weer goed, bleek dus het paswoord
niet alleen in de bios te zitten, maar ook verborgen op de harddisk. :*)
Moartn schreef op 26 september 2002 @ 21:03:
Uit ervaring (niet bij mezelf) weet ik dat een BIOS-passwd verwijderen bij een Toshiba 105,50 euro kost... Gooi de emmer maar leeg
Zo'n Toshiba (met name de oudere modellen) zijn paswoord-vrij te maken
met behulp van een soort doorlus parallelle plug.
Daar heb ik het schemaatje nog wel van, als je die wilt hebben. :)
Die kan je zelf in elkaar solderen.

De nieuwere laptops schijnen een eprom te hebben, waar het paswoord inzit.
Dus die kan je niet zo simpel wissen, dan moet je idd. het systemboard vervangen.
En die zijn over het algemeen rond de 500 euro,
en die zijn niet simpel te zelf vervangen.
(Behalve als je zoals ik jaren voor je werk die dingen gerepareerd hebt.)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Toewan
cjdijk schreef op 27 september 2002 @ 18:18:
[...]

Ik heb eens een Compaq Armada 1550 van mijn werk gekregen.
Zat ook een paswoord op, was van een ex- medewerker geweesd,
die laptop lag al een jaar in de kast, konden ze niets mee met dat paswoord erin.
Cmos batterij was al eraf geweesd, maar hij wilde daarna niet meer
op het toetsenbord reageren, danwel doorstarten.
Ik heb toen de harddisk uit die Compaq gehaald en ingebouwd
in een ander merk (HP Ominbook) en daarop de harddisk low-level geformatteerd.
Toen ik de harddisk weer terug in de Compaq inbouwde
deed hij het gewoon weer goed, bleek dus het paswoord
niet alleen in de bios te zitten, maar ook verborgen op de harddisk. :*)
Ow, da's dan weer nieuw voor mij, want ik had met mijn Armada 1130 geprobeerd om een nieuwe diagnostic partition te maken, maar qua password was er geen verandering. (HD in andere comp gehangen, ik meen dat we alle partities eraf gehaald hadden en daarna nieuwe diagnostic partition gemaakt). Maar dat doorstarten deed mijn 1130 ook na het verwijderen van de CMOS batterij.
Pagina: 1