• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 17:20

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Ik heb hier voor mijn neus een Sony D-EJ610 liggen (eentje uit die jogproof serie, die ronde) en hij heeft na 1,5 jaar trouwe dienst de geest gegeven. Maar ik probeer heb dus te reanimeren.

Het probleem zit hem in het feit dat het mechanisme dat de lens heen en weer beweegt kapot is gegaan. Eigenlijk niet het mechanisme zelf maar een soort 'stokje' dat de lens parallel laat lopen met de CD is gebroken...

Nu is het probleem dat ik, op een omslachtige manier, bij dit 'stokje' kan komen maar de voeding van het motortje dat de cd laat draaien zit vast aan de printplaat van de Discman (sorry Phillips CD Walkman ;) ) met een viertal kabeltjes en nu vraag ik met af of ik dat er gewoon af kan halen en weer terug kan klikken zonder dat het problemen opleverd.

Heeft iemand ervaring met het repareren van discmans?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
De kans dat deze reparatie lukt is super klein, aangezien de positionering heel nauwkeurig moet gebeuren wil hij de cd kunnnen lezen.
Die 4 tal kabeltjes kan je gewoon losklikken en weer terug klikken, je moet wel zorgen dat je de batterijen er eerst uithaalt.
Maak na het repareren de lens schoon met een beetje afwasmiddel en een wattenstaafje.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:34

Aidix

Geluidspietlut

Eerst is het een sony, en een paar regels verder een philips??? :?

Kabels zijn altijd te demonteren, met een stekkertje of met zo'n insteekprintje. SOms moet je ff kijken hoe het zit.

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Neej ik noemde hem een een discman maar Phillips heeft patent op die naam vandaar die excuses en mijn fout dat ik geen interpunctie gebruikte... maar djexplo ook bedankt..

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:11
ja ik heb ervaring met het "repareren" van een discman. Ik heb die van mij ooit in 5 stukken op de grond laten vallen.... daarna alles weer zo goed mogelijk inelkaar gezet... maar toch deed ie af en toe nog vreemd. toen gewoon naar de winkel gegaan en doodleuk verteld dat ie het niet meer deed

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Het is me toch gelukt... het pad waarlangs de lens loopt heeft namelijk een randje waar de lens helemaal tegenaan gedrukt zat, dus heb ik de lens terug gedrukt op z'n plaats en met een klein stukje lucifer heb ik het met komponenten lijm aan het gebroken 'stokje' gelijmt.
Na 24 uur zat dat muurvast en nu doet mijn discman het weer perfect. :)
Pagina: 1