Ik heb hier voor mijn neus een Sony D-EJ610 liggen (eentje uit die jogproof serie, die ronde) en hij heeft na 1,5 jaar trouwe dienst de geest gegeven. Maar ik probeer heb dus te reanimeren.
Het probleem zit hem in het feit dat het mechanisme dat de lens heen en weer beweegt kapot is gegaan. Eigenlijk niet het mechanisme zelf maar een soort 'stokje' dat de lens parallel laat lopen met de CD is gebroken...
Nu is het probleem dat ik, op een omslachtige manier, bij dit 'stokje' kan komen maar de voeding van het motortje dat de cd laat draaien zit vast aan de printplaat van de Discman (sorry Phillips CD Walkman
) met een viertal kabeltjes en nu vraag ik met af of ik dat er gewoon af kan halen en weer terug kan klikken zonder dat het problemen opleverd.
Heeft iemand ervaring met het repareren van discmans?
Het probleem zit hem in het feit dat het mechanisme dat de lens heen en weer beweegt kapot is gegaan. Eigenlijk niet het mechanisme zelf maar een soort 'stokje' dat de lens parallel laat lopen met de CD is gebroken...
Nu is het probleem dat ik, op een omslachtige manier, bij dit 'stokje' kan komen maar de voeding van het motortje dat de cd laat draaien zit vast aan de printplaat van de Discman (sorry Phillips CD Walkman
Heeft iemand ervaring met het repareren van discmans?