[XP] XP formateert enkel ntfs?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 11:40
Ik heb nu twee harddisks met fat32 in mijn pc. Net een derde toegevoegd en via disk manager of via 'my computer' kan ik onder format enkel NTFS kiezen.

Uiteindelijk met een win 98 flop gedaan en nu is ie wel fat32. Het vreemde is dat als ik een van mijn bestaande schijven (fat32) klik op format dat hij dan ook alleen maar ntfs als optie geeft. Is dit normaal?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 08:47
hoe groot heb je de partitie gemaakt?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

XP kan geen partities over 32GB formateren (dus tijdens het installeren kan hij de partitie wel creeren, maar dan alleen in NTFS formateren).

zie hier

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
XP wil partities groter dan 32GB alleen maar als NTFS formateren omdat FAT32 te inefficient wordt met zulke groottes. FAT32 kan het officieel wel aan (daarom kan het wel in DOS) maar het is niet aan te raden.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 11:40
is dat het. thanks. nooit geweten. Overigens is de schijf nu fat32 geformatteerd met de win98 bootflop en draait prima. Het vreemde is alleen dat als ik nu start met die flop dat ie de hele schijf niet kan lezen! mijn c schijf is ook fat32 en pakt ie wel. ik krijg uiteindelijk een int-24 fout. fdisk gaf ook aan dat de schijf fat16 is. snap er weinig van.

net xp de schijf al laten checken en er is niets mis. Zou toch wel erg handig zijn als ik er in geval van nood via een flop bijkan. iemand een idee?

Verwijderd

Maar als je XP hebt dan heb je die bootflop toch helemaal niet nodig? XP cdrom kan als bootflop fungeren.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoeken op MS KB / Google dus. Of [google=site:microsoft.com xp fat32] voor de combinatie ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.