Een vriend van mij heeft een keyboard met MIDI I/O en ook de benodigde kabels. Wat is nou een makkelijk te leren (paar uurtjes) programma die geluiden (drums,geluidseffecten enz.) aan de toetsen toe kan wijzen en dan ook weer via de line-out van je geluidskaart af kan spelen?Of nog beter, via de line-out van het betreffende keyboard?Het gaat om het zogenaamde meedrummen tijdens een schoolfeest. En dan eventueel live wat componeren :d
eeuh
forget it.. toetsen en drummen tegelijk is geen strak plan..
het kan wel..
ik dacht dat kanaal 10 meestal de drumkits waren
het kan wel..
ik dacht dat kanaal 10 meestal de drumkits waren
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt, het is de bedoeling dat we via een stukje software toetsen kunnen verbinden (door MIDI) aan drumsamples. Dus begrijp ik ook niet wat je bedoelt met toetsen en drummen tegelijk...
Het is misschien een optie om via de line-out van het keyboard het één en ander te doen maar dat lijkt mij vrij ingewikkeld. Het makkelijkst is denk ik een soort Cubase, waarin je met je keyboard de software aanstuurd.Nu is Cubase vrij ingewikkeld en volgens mij (Als Cubase n00b) niet echt geschikt voor live-gebruik. Bestaan er geen alternatieven?
Het is misschien een optie om via de line-out van het keyboard het één en ander te doen maar dat lijkt mij vrij ingewikkeld. Het makkelijkst is denk ik een soort Cubase, waarin je met je keyboard de software aanstuurd.Nu is Cubase vrij ingewikkeld en volgens mij (Als Cubase n00b) niet echt geschikt voor live-gebruik. Bestaan er geen alternatieven?
Verwijderd
Je bedoeld een software sampler? Zoiets als Giga sampler/studio. Voor Cubase is er HAlion. (VST plugin)
Even zoeken op "soft synth" zou je kunnen helpen.
Even zoeken op "soft synth" zou je kunnen helpen.
oo zo..
hahaha.. eeuh.. misschien rebirth?
die zette ik altijd op mijn drumsynthesizer (die ik inmiddels verkocht heb)
hahaha.. eeuh.. misschien rebirth?
die zette ik altijd op mijn drumsynthesizer (die ik inmiddels verkocht heb)
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy