vapochill

Pagina: 1
Acties:

• Du0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik wil graag weten wat de verschil tussen vapochill standaard en vapochill titanium ( behalve dat titanium van titanium gemaakt is). En ik wil graag ook de werking van vapochill willen weten( heb op faq gelezen vermoed dat het PC werkt maar weet niet zeker wil graag meer erover weten)

• Du0
Vergeten te vragen koelt het dan ook beter als je een frame van titanium gebruikt ( sorry voor de noobvraag ik ben eenmaal een ubernoob )

Verwijderd

Kijk gewoon bij www.vapochill.com

Daar valt van alles te lezen over de vapo (raar he ;) )
Ook over hoe die werkt en wat de verschillen zijn.

Oh ja.... en bekijk de review even

• Du0
ik heb deze review ook gelezen maar weet nog steeds neit wat de werking is

• Du0
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 17:01:
Kijk gewoon bij www.vapochill.com

Daar valt van alles te lezen over de vapo (raar he ;) )
Ook over hoe die werkt en wat de verschillen zijn.

Oh ja.... en bekijk de review even
mijn engels is eenmaal slecht dus vat die tekst van die site gewoon niet

Verwijderd

Du0 schreef op 25 september 2002 @ 17:03:
[...]
mijn engels is eenmaal slecht dus vat die tekst van die site gewoon niet
Ah.... op zo een manier.....

Tweakers B) ... leg eens effe uit hoe die kast werkt

Maar in die review staat het toch wel aardig uitgelegd???

• Du0
ik heb wel gelezen hoe je die kast inelkaar moet zetten op je mobo maar wat voor systeem gebruikt die kast om die cpu op zo lage temp te zetten.

BTW werkt die kast exacte zelfde bij een amd net als de p4 als voorbeeld wordt genomen ( op de review staat iets anders gaat het bij amd maar wat wordt er niet verteld en ik kan zelf niet bedenken wat het is )

• 12Monkeys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
dmv een compressor word de temperatuur van de vloestop een aardig eindje naar beneden gehaald, werkt net als bij je koelkast, maar dan in het klein.

Verwijderd

Du0 schreef op 25 september 2002 @ 17:13:
ik heb wel gelezen hoe je die kast inelkaar moet zetten op je mobo maar wat voor systeem gebruikt die kast om die cpu op zo lage temp te zetten.
Dat doet hij door een soort "koelkast" unit
Afbeeldingslocatie: http://www.vapochill.com/filarkiv/Products/VC_coolingunit.jpg
Zoals je koelkast werkt werkt dit ding ook.
Alleen houdt hij nu je proccesoor koud en niet je voedsel/drinken :)

Quote'je van de review....
De techniek

Alvorens te beginnen met het bespreken van de nieuwe VapoChill kast zal ik eerst kort uitleggen hoe het koelsysteem werkt. De techniek om de processor koud te houden is dezelfde techniek die gebruikt wordt in diepvriezers om de inhoud onder de 0° C graden te houden. In de kast wordt een vloeistof (in dit geval R134a) verdampt boven de processor core. Dit proces kost energie waardoor de temperatuur afneemt. Vervolgens komt de warme damp langs een compressor die de druk zover opvoerd dat het gas kan condenseren.

De volgende stap in het traject is de condenser waar het gas weer van fase veranderd tot vloeistof. Logischerwijs levert dit proces energie op waardoor we nu de warmte van de processor hebben verplaatst naar de condenser. De condensor is gemaakt van een lange, heen en weer gebogen koperen buis waartussen dunne aluminium koelvinnen zijn geplaatst. Hier wordt door een ventilator frisse lucht doorheen geblazen om alle warmte snel kwijt te raken. De laatste stap in het traject is het verlagen van de druk. Als de druk te hoog is kan de vloeistof namelijk niet snel genoeg verdampen. Hiervoor wordt simpelweg een koperen buisje gebruikt met een kleine binnendiameter. Nu kan het hele verhaal weer van boven af aan beginnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.vapochill.com/filarkiv/Products/Cooling%20cycle.jpg
Du0 schreef op 25 september 2002 @ 17:13:BTW werkt die kast exacte zelfde bij een amd net als de p4 als voorbeeld wordt genomen ( op de review staat iets anders gaat het bij amd maar wat wordt er niet verteld en ik kan zelf niet bedenken wat het is )
In principe is het gewoon hetzelfde.
Bij de P4 zit er zo een bracket om heen waaraan het koelelement wordt vast gezet.
Bij een AMD heb je dat niet en wordt hij dus gewoon vast gezet aan het socket zoals elke normale koeler

AMD manier...
Afbeeldingslocatie: http://www.vapochill.com/filarkiv/Products/socket_kit.gif

Intel manier....
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1032512538.jpg

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
toch wel koele dingen ;)

maar ik vindt dat als je gaat oc-en dat je dit met zo weinig mogeljik spullen moet doen.
want zo kan iedereen wel een XP1700+ op 2Ghz draaien ... :P

en ze zijn nogal duur ... maarja ... dat vindt ik ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14

EntonoX

Team leider

www.howstuffworks.com dan zoeken bij huishoudelijke apparaten naar koelkast. (refrigerator)

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

EntonoX schreef op 25 september 2002 @ 20:35:
www.howstuffworks.com dan zoeken bij huishoudelijke apparaten naar koelkast. (refrigerator)
mijn engels is eenmaal slecht.....
Hij heeft dus weinig aan howstuffworks ;) ..... maar het is idd een handige site.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Bij de OC-shop verkopen ze die dingen en mijn ervaring is dat als je daar eens langs gaat ze uitgebreid de tijd voor je nemen (mits het uiteraard niet te druk is) om je goed voor te lichten over wat je wilt weten.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kast is niet echt van titanium (anders zou ie wel een 100-voud duurder zijn), is alleen maar de kleur...
Pagina: 1