[kmail] Email blijft op de server 2 :)

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Topicstarter
[rml][ kmail] Email blijft op de server[/rml]

Op aanwijzingen van Jotti (ja, dat was dus niet wat ik bedoelde ;) ) een nieuw topic.

Nieuwe Formulatie Probleem: Als ik met kmail mijn email ophaal dan laat hij dus ongelezen email op de server staan. Ik verwijder sommige mailtjes niet van de server zodat ik bij een eventuele herinstallatie (van windows ;) ) die mailtjes gewoon opnieuw kan binnenhalen. Outlook Express heeft hier dus geen problemen mee en haalt gewoon alle mail op, maar kmail denkt dat ie die mail niet hoeft op te halen en laat deze dus staan. Dit heeft dus niks te maken met het verwijderen van mail van de server. Zo'n erge newbie ben ik nou ook weer niet ;)

Vraag: Hoe laat ik kmail weten dat hij alle mail moet ophalen?
Blijkbaar heeft outlook de mail zo beinvloed dat kmail deze dus laat staan :|

Nu ook zonder stropdas

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:44

Sjonny

Fratser

schijnbaar zit dit niet in kmail. je kan natuurlijk wel fetchmail gebuirken, die kan het zeker wel. en dan kmail zo configgen dat ie alleen je mail van je bak leest ofzo.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Sjonny schreef op 25 september 2002 @ 17:35:
schijnbaar zit dit niet in kmail.
Bedoel je dat kmail dit niet kan of dat kmail niet het probleem veroorzaakt?

Nu ook zonder stropdas

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:44

Sjonny

Fratser

het probleem is dat kmail alleen de 'marked as new' van de server haalt. zodra je het van de server haalt zet de server het op 'read'. dus wanneer je mail met kmail leest, dit op de server laat staan en dan met outlook ophaalt (en hier niet iets van 'fetch all' aan zou hebben) haalt outlook ook alleen de nieuwe van de server op, en niet alles wat outlook nog niet heeft.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
En kmail heeft die optie dus niet?
Oke, dan weet ik genoeg. Dank u _/-\o_

Nu ook zonder stropdas

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Met fetchmail kan dit volgens mij ook niet perfect, die haalt of alle mail op, of alle nieuwe mail. Je wilt alle mail op halen die je nog niet met kmail hebt gelezen lijkt me. Daar heb ik ooit zelf een script voor geschreven, maar ik gebruik nu IMAP, da's veel handig.
Maar mocht je het willen hebben, stuur dan maar een berichtje, dan ga ik even zoeken.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
In outlook kon je aangeven wanneer de mail van de server moet worden verwijderd.
De map Inbox (in outlook) werd dan dus gesynchroniseerd met de mail op de server en alles wat daar uit verwijderd werd wordt dan ook van de server verwijderd (pop3 @home)

kmail kan dit dus niet, zijn er andere email clienten die dit wel zouden kunnen of valt hier met een combinatie van fetchmail + IMAP ofzo iets op te vinden?

Nu ook zonder stropdas

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Hoe kan je dat instellen, dat de mail op de server blijft staan, ook nadat je het hebt geopend via Outlook Express bijvoorbeeld?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Uit je post blijkt niet of je uberhaupt kmail gebruikt of dat het een vraag is over OE, mocht het je nog niet opgevallen zijn: dit is NOS, niet de plek voor OE dus.
Maargoed, dit topic is al oud, en als je er niet uitkomt, kun je een nieuw topic openen, met wat meer informatie, wat je zelf hebt geprobeerd, en dan het liefst in het goede subforum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.