ik weet niet waar dit topic onder moet, duzzzz. maargoed ik heb dus een msi k7t pro2 moederbord en daar heb ik een amd duron 900 ingekocht. en heb 64 mb geheugen. Ik heb alles erin en de dignostic leds zijn allemaal groen. maar ik krijg geen beeld. niet met agp een matrox en ook nie met pci oude avance logic. waar zou dit aan kunnen liggen
Je had het moederbord al langer en dit werkte ook goed? Of heb je alles nieuw gekocht? Of alleen de CPU?
Als het dit laatste is, dan moet je dus een langzamere CPU van iemand lenen, en dan een BIOS update doen, zodat je mobo je nieuwe CPU herkent.
Misschien is na een CPU upgrade een bios reset ook wel genoeg. Probeer dit dus eerst. Jumpertje overzetten op je mobo, staat wel in de handleiding.
Als het dit laatste is, dan moet je dus een langzamere CPU van iemand lenen, en dan een BIOS update doen, zodat je mobo je nieuwe CPU herkent.
Misschien is na een CPU upgrade een bios reset ook wel genoeg. Probeer dit dus eerst. Jumpertje overzetten op je mobo, staat wel in de handleiding.
Juist
Krijg je wel een normale beep bij het opstarten?
Welke kleur 4 keer rood =dood ,4 keer groen is mazzel bij dat type bord 
Gelukkig heb je het "gekregen"
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Hij zegt duidelijk allemaal groenSpeedy-J schreef op 25 september 2002 @ 17:38:
Welke kleur 4 keer rood =dood ,4 keer groen is mazzel bij dat type bord
damn ik lees maar half vandaag ,excuse me .
Heel vreemd dat het spulletje niet werkt als alles op groen staan ,Probeer je CMOS is te clearen
Heel vreemd dat het spulletje niet werkt als alles op groen staan ,Probeer je CMOS is te clearen
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Ik heb een Athlon 900 in hetzelfde moederbord zitten en volgens mijn boekje moet hij het ook doen met een duron.
Is mb misschien niet kapot? Branden bv lichtjes van bv toetsenbord of muis gelijk (usb poort)?
Is mb misschien niet kapot? Branden bv lichtjes van bv toetsenbord of muis gelijk (usb poort)?
ik heb het al opgelost bios gecleeared en klaar maar nu heb ik win xp geinstalled en is erg instabiel is het verstandig de bios te flashen kan het daardoor beter gaan
Ik heb, net als 100erden anderen ook zo`n halfdood msi K7pro2 turbo 6330 bord liggen, af en toe doet ie het, maar je weet nooooooit hoelang, ja het enige is dat je weet als ie uitgaat, dat je zeker 24 uur niks meer kan doen.
Maar ff wat anders, 64 mb geheugen? das toch het minste wat er in kan, de videokaart is ook zo groot qua geheugen.
Als ie eenmaal opstart, dan zal het niet echt snel zijn, zeker niet over XP praten.
En tijdens het tikken zie ik je laatste reaktie.
Maar ff wat anders, 64 mb geheugen? das toch het minste wat er in kan, de videokaart is ook zo groot qua geheugen.
Als ie eenmaal opstart, dan zal het niet echt snel zijn, zeker niet over XP praten.
En tijdens het tikken zie ik je laatste reaktie.
160?
raar getal, 64 - 128 o, je hebt er 3 inzitten, 2 van 64 en een van 32.
XP begint pas lekker te werken met 256.
En die instability komt denkik door die 160mb, t is trager, maar met 128 zal ie stabieler zijn dan met 160.
reken er maar op, geheugenuitbreiding werkt het beste door verdubbeling.
Dus van 16 naar 32 naar 64 naar 128 naar 256, enz.
raar getal, 64 - 128 o, je hebt er 3 inzitten, 2 van 64 en een van 32.
XP begint pas lekker te werken met 256.
En die instability komt denkik door die 160mb, t is trager, maar met 128 zal ie stabieler zijn dan met 160.
reken er maar op, geheugenuitbreiding werkt het beste door verdubbeling.
Dus van 16 naar 32 naar 64 naar 128 naar 256, enz.
Fail safe defaulds laden ,nooit een instabiel bord flashen !Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 22:21:
ik heb het al opgelost bios gecleeared en klaar maar nu heb ik win xp geinstalled en is erg instabiel is het verstandig de bios te flashen kan het daardoor beter gaan
en als het dan toch misgaat, dan maar ff bios opsturen naar msi
kun je er toch zo uit halen
kun je er toch zo uit halen
FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark
zou het kunnen helpen dan want als ik win xp opstart dan kan ie zoieneens wegvallen kanik dat verhelpen met bios flash
Ik vrees het niet ,maar het is te proberen.
Het probleem zit hem een beetje in de aansturing van de cpu ,voltage regulator heet dat ding.
Bij een hoge cpu load op je moederbord laat de voltage regulator het afweten,omdat het ding erg heet wordt en dan uitvalt.
Doe voor de gein is een spelletje draaien ,en zie hoe hij ook daar wegknalt !
Het probleem zit hem een beetje in de aansturing van de cpu ,voltage regulator heet dat ding.
Bij een hoge cpu load op je moederbord laat de voltage regulator het afweten,omdat het ding erg heet wordt en dan uitvalt.
Doe voor de gein is een spelletje draaien ,en zie hoe hij ook daar wegknalt !
Verwijderd
linsux, een bios update is een update van de software die het moederboardbestuurd. het kan zijn dat met een oud board een nieuwer type processor nog niet ondersteund wordt. bij de k7tpro2 is het niet het geval dat er iets mis is met de compatibiliteit, dus een bios update zal naar mijn idee weinig helpen.
je kunt kijken op http://www.msi.com.tw of jou probleem wordt verholpen met een bios update toevallig, je moet dan jou moederboard selecteren en een beetje rondneuzen daar.
suc6 ermee.
je kunt kijken op http://www.msi.com.tw of jou probleem wordt verholpen met een bios update toevallig, je moet dan jou moederboard selecteren en een beetje rondneuzen daar.
suc6 ermee.
ok dan ik ga het gewoon probeere zoals ie nu is he ik er ook nix aan iemand nog een oud socket a bordje liggen
het is gebeeurd hij is kabot het was een afloppende zaak ik kon em nie meer reden ook na de reanimatie
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 18:31:
het is gebeeurd hij is kabot het was een afloppende zaak ik kon em nie meer reden ook na de reanimatie
Een gewaarschuwd mens.......................
Precies....Speedy-J schreef op 25 september 2002 @ 22:43:
[...]
Fail safe defaulds laden ,nooit een instabiel bord flashen !
de flah ging asl een zonnetje maar het heeft geen ruk geholpen ik heb em weg gegoit dusss flash ging wel goed
Pagina: 1