Toon posts:

Wat doet dat leuke rode knopje achterop me eiglijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nja ik ben dus een beetje een n00b, en er zit achterop me PC een rood knopje, nja me docente frans vertelde het een x aan mij, dat ze er op gedrukt had en dat ie et niet meer deed... Zover ik weet is het niet goed als je op drukt en zet ie er te veel volt op ofzo? Maar wat doet het precies en wat is het nut ervan?

edit: oops @ the titel :P

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Hehe... daar switch je je voeding mee van 220 naar 110 volt :P

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
O, en dat is dus niet goed ofzo? Wat gebeurt er dan precies en waarom zou je het ooit nodig kunne hebbe?

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:51

Peetman

Tjah....

Dat is de zogenaamde kill switch, voor als je het echt niet meet weet >:)
Het is gebruikelijk dat het omschakelen gepaard kan gaan met vonken/rook/stank.

Dat knopje is handig als je naar een land gaat waar ze 110 volt hebben op het stopcontact, kan je je pc daar ook gebruiken.

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

peetman schreef op 25 september 2002 @ 16:30:
Dat is de zogenaamde kill switch, voor als je het echt niet meet weet :-p
:D...

voor als je bijvoorbeeld naar een land gaat waar 110 volt als standaard spanning wordt gebruikt..

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nee man! Dat is het geheime overklok knopje! Je weet toch wel dat als je je processor wil overklokken dat je dan het voltage moet verhogen? Nou, als je dat knopje indrukt dan krijgt je hele pc dus 2x zoveel stroom als nodig; en op die manier wordt _alles_ in een keer overgeklokt, geheugen, processor, harde schijf, alles! Maar dat is eigenlijk een geheim omdat je anders twee keer zo weinig een pc zou hoeven kopen....

edit:

disclaimer: dit is dus een geintje

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06

LopeZ

Too much is never enough

/onzin en basic vraag
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.