Toon posts:

Ene computer herkent ander niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn laptop (Windows 2000) verbonden met mijn pc (Windows 98) via een twisted utp cable. Ik heb een werkgroep ingesteld (Prive) en zowel de laptop als de pc daaraan toegevoegd. Nu zie ik onder Netwerkomgeving bij de PC (id Packard Bell) wel dat ie erin staat maar de laptop (id Compaq) zie ik daar niet. Bij de laptop zie ik onder Netwerkomgeving wel de pc (id Packard Bell) maar niet de laptop (id Compaq), wat vreemd is. Ik kan vanaf de laptop dus wel de pc zien maar hij ziet zichzelf niet. Ik ben op allebei de pc's ingelogd onder dezelfde naam.

Ik kan wel vanaf de laptop via de printer van de pc printen en ook kan ik heen en weer kopieren etc.

Maar wat ik wil om het netwerkje compleet te maken is dat ik vanaf de packard bell PC ook de compaq laptop kan zien en daar diverse handelingen op kan uitvoeren.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Ehm... Misschien firewall aan staan die het lokale netwerk blokt?

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

Rhino

Dat ben ik

labtop=laptop
(lap=schoot, vandaar)

Maar goed, verder eigenlijk niet zo gauw een idee. De pc ziet zichzelf wel?
Wat heb je als gateway/dns ingesteld?
Moet bij beide pc's naar het zelfde ip wijzen (dus ff kiezen: óf laptop, óf packard-bell)

Als de laptop zichzelf niet kan zien betekent dit waarschijnlijk dat de dns niet goed staat?

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24

Peetman

Tjah....

Volgens mij heeft dit met de netwerk opties van windows 2000 te maken, dat is namelijk iets beter beveiligd dan Win98, vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
peetman schreef op 25 september 2002 @ 16:22:
Volgens mij heeft dit met de netwerk opties van windows 2000 te maken, dat is namelijk iets beter beveiligd dan Win98, vandaar.
Ja.....enne DOS 3.0 is een voorloper van Windows.....

Aan dit soort antwoorden heb ik dus niet zoveel.

Verwijderd

Topicstarter
Rhino schreef op 25 september 2002 @ 16:22:
labtop=laptop
(lap=schoot, vandaar)

Maar goed, verder eigenlijk niet zo gauw een idee. De pc ziet zichzelf wel?
Wat heb je als gateway/dns ingesteld?
Moet bij beide pc's naar het zelfde ip wijzen (dus ff kiezen: óf laptop, óf packard-bell)

Als de laptop zichzelf niet kan zien betekent dit waarschijnlijk dat de dns niet goed staat?
Ik heb verder niets ingesteld (behalve werkgroep). Wat moet ik dan instellen als DNS/gateway ?
Lijkt me dat dat genoeg is.

Trouwens, de pc ziet zichzelf dus wel (en de laptop niet), zoals ik al eerder heb gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Master__R schreef op 25 september 2002 @ 16:21:
Ehm... Misschien firewall aan staan die het lokale netwerk blokt?
Nope, dan zou volgens mij niets werken toch ?
Pagina: 1