Toon posts:

Internet delen met hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht met google en op dit forum maar ben er nite uitgekomen.
Ik zit hier met zeelandnet en wil internet delen via een hub ( hieron ben ik echt nog newbie) maar nu vragen ze bij de helpdesk om een mac adres zodat dit door gegeven kunnen worden.
maar dit is dus het probleem, hoe kom ik aan het mac adres van mijn sitecom :r hub, of bestaat die niet op een hub?

Ik wil geen proxy server gebruiken want dan moet de hoofdpc aanstaan en dat kan niet altijd en dan kan ik mail niet instellen met outlook express :r

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Heb je geen oud PCtje wat je als server (dus geen proxy) kunt gebruiken? Heb ik hier thuis ook draaien met Win NT4 server als OS en Sygate Home Network om het internet te verdelen.. 2 netwerkkaarten in de server (1 naar de hub en 1 naar je kabelmodem) en vanaf de hub de kabels doorleggen naar de PC's...

Voila..

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gekeken maar ben ik niet echt wijzer van geworden!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:39
Welke OS draai je?
Win 98: ga naar start, uitvoeren en typ: winipcfg
Win 2000: ga naar start, uitvoeren en typ: cmd en typ dan: ipconfig /all

(dan staat achter "physical adress" je mac adres.)

(Ik weet trouwens niet zeker of dit ook werkt met die hub waar je het over hebt. :+ )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 15:51:
Ik heb al gezocht met google en op dit forum maar ben er nite uitgekomen.
Ik zit hier met zeelandnet en wil internet delen via een hub ( hieron ben ik echt nog newbie) maar nu vragen ze bij de helpdesk om een mac adres zodat dit door gegeven kunnen worden.
maar dit is dus het probleem, hoe kom ik aan het mac adres van mijn sitecom :r hub, of bestaat die niet op een hub?

Ik wil geen proxy server gebruiken want dan moet de hoofdpc aanstaan en dat kan niet altijd en dan kan ik mail niet instellen met outlook express :r
Een hub heeft geen MAC-adres. Dit gaat niet lukken dus.

Wat je wel kan doen is een oude PC gebruiken, of een router kopen. Daarmee kan het wel.

Verwijderd

Of je betaalt wat meer aan zeelandnet en geeft alle MAC adressen door. :/

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:39
En als je dan toch een oude pc gaat gebruiken kun je proxy + gebruiken als proxy. Die is eenvoudig in te stellen via je browser en werkt ook met je outlook express volgens mij.
Er zit ook een handige en duidelijke help functie in vind ik.

Succes

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

voor het delen met een hub. zul je dus een pc als router moeten instellen.
dus dan heb je 2 pc's nodig.
in de router moeten 2 netwerkkaarten en de client natuurlijk maar 1
dan zul je nog software nodig hebben om de router te laten routeren

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb ook een vraag over het internet delen. Ik moet voor een vriend ADSL delen over 2 computers. Ik was eerst van plan om een hub te kopen, en dan het via daar te doen (makkelijk en snel), maar aangezien CTW dicht was :(, kon ik het daar niet kopen. In het dorp was een hub zo duur, dat we maar hebben besloten om gewoon 2 netwerkkaarten en een netwerkkabel te kopen, en dan 1 pc (met 2 netwerkkaarten) als server te laten dienen. Maar moet ik nou een programma (bijv. Wingate, volgens mij kan Sygate alleen maar 56k-modem delen :?) gebruiken om het internet te delen? Of kan het ook (makkelijk) zonder een programma, maar gewoon in Windows?

ff nog wat specs:
OS PC1 (server): Win98SE
OS PC2 (client): WinXP
ADSL Modem: Alcatel SpeedTouch modem

alvast bedankt.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Neem mij niet te serieus

Outlook Express komt echt wel door mijn Microsoft ISA (Proxy server) heeb.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zal het proberen, denk dat het een goedkope router wordt.
maar kan ook dat proxy proggie gebruiken voor die mail.
iig thanks. :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Master__R schreef op 25 september 2002 @ 15:58:
Welke OS draai je?
Win 98: ga naar start, uitvoeren en typ: winipcfg
Win 2000: ga naar start, uitvoeren en typ: cmd en typ dan: ipconfig /all

(dan staat achter "physical adress" je mac adres.)

(Ik weet trouwens niet zeker of dit ook werkt met die hub waar je het over hebt. :+ )
Ik weet wel zeker dat dit NIET gaat werken om het MAC-adres van je kabelmodem te achterhalen. Op deze manier zie je nl het MAC-adres van je netwerkkaart.... 8)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Om het internet via een hub te delen is niet makkelijk, maar waarschijnlijk wel mogelijk. Je moet 1 PC opzetten met 2 TCP/IP stacks. 1 voor het internet (hoogst waarschijnlijk DHCP), en de andere is fixed. Dit kan vereisen dat je een VPN draait, maar mijn netwerk kennis is niet opper best. De 2e PC heeft een fixed IP met je proxy/dns/etc settings die naar de eerste PC verwijzen. Je zult dus winproxy o.i.d. moeten installeren.

Een makkelijkere (en tegenwoordig niet al te dure) oplossing is om gewoon een router to kopen, en je DSL modem in de WAN port te pluggen en je PCs in de LAN porten.

Een derde oplossing is je primaire pc met 2 netwerkkaarten uitrusten; 1 aan het internet, en dan je internet sharen naar de 2e kaart. Aan de 2e kaart kan je dan een hub hangen en daar 1 of meer PCs aan hangen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Same prob over here. alleen vind ik het een beetje onozel/overbodig om voor een gewoon thuisnetwerk met 2 pcs, één te gebruiken als proxyserver en andere als client. Dan sluit je toch gewoon client aan op je internetaansluiting.
Pagina: 1