W2K(a.s.) Terminal Server dood... :(

Pagina: 1
Acties:

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 01:03
Ik heb gezocht op het GOT maar geen help gevonden. Mijn probleem is als volgt:

Ik draai een server met daarop W2K advanced server. Het mooie daarvan is dat ik terminal server sessies kan draaien en dus verschillende programma's kan laten lopen in afzonderlijke sessies en die vanaf remote locaties kan benaderen.

Leuk allemaal, echter:

Sinds ik een weekendje weg ben geweest werkt het totaal niet meer... Mijn laatste handelingen waren:

Service pack 3 installeren. (werkte daarna nog gewoon)
PHP (laatste versie) installeren

HEt systeem heeft 2 netwerkkaarten, 1 op een vast IP (voor IIS) en een dynamisch IP... Op geen van beide kaarten is de TS te bereiken...

What happened? Ik kan de server wel bereiken, IIS werkt, etc etc....
:'(
Help?... Thanks

Gravity sucks...

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 01:03
Oh ik heb trouwens Terminal Server gedeinstalleerd en daarna opnieuw geinstalleerd. Geen verschil...

Gravity sucks...

Verwijderd

Volgens mij heb je een probeer-periode van 30 dagen voor terminal sessies...
en daarna moet je ze registreren wil je verder gaan..

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 11:19
wat staat er in je event viewer? staan daar in je application en systemlog geen typisch dingen? Als die een geval van 30 dagen (is alleen voor terminal sessies die niet admin zijn toch?) zijn dan moet hier ABSOLUUT zijn dat dat expired is.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

admin mode = 2 sessies mogelijk... licenties zit bij win2k inbegrepen.
user mode = onbeperkt mogelijk... maar wel licenties daarvoor kopen!!! (ik dacht dat de trial 90 dagen was, maar ik kan me vergissen).

en als je geen events hebt kan je dan wel met mstsc connecten vanuit een pc in hetzelfde subnet... (zo ja >> firewall :))

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 16:52:
admin mode = 2 sessies mogelijk... licenties zit bij win2k inbegrepen.
user mode = onbeperkt mogelijk... maar wel licenties daarvoor kopen!!! (ik dacht dat de trial 90 dagen was, maar ik kan me vergissen).
admin mode = max 2 sessies tegelijk, van users die in de admin groep van de machine zitten. Werkstation onafhankelijk, kan dus ook met 9x.
application mode = 90 dagen onbeperkt, iedereen is welkom. Daarna accepteerd hij NIKS meer, tot er een TS license server is opgezet. Dit is gratis, maar wel officieel via MS. Daarna kunnen er weer win2k en XP pro stations aanloggen, die een ingebouwde TS cal hebben. Voor 9x/nt/XP home moeten er TS cals op de license server geinstalleerd worden.

Effe voor de volledigheid :)

Verwijderd

Kun je vanaf de pc zelf een TS starten?

Verwijderd

geeft de terminal client nog een melding (server unreachable/too busy) of blijft ie gewoon proberen te connecten?
Pagina: 1