Help met maken van batch file

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Yow

Ik zou willen weten of het mogelijk is om een via een batch file 2 ander files naar een locatie te verplaatsen.
Deze locatie is op voorhand niet geweten, maar staat in windows register.
Het probleem is dat ik er nooit van mag uitgaan dat er bepaalde dingen op dat systeem staan (bijv dll)
In princiepe moet het op alle verschillende windows systemen draaien
nu batch file maken op zich is geen probleem maar die locatie uit het register halen lijkt me een ander paar mouwen.
Luister ik vraag 'geen' scriptjes (anders is de fun der af) maar ergens nen url of zo waar dat zo iets in dien trend staat uitgelegd.

_/-\o_ _/-\o_

Because Great minds Think alike

Verwijderd

simpel : KAN NIET.
Klaar.

De windows Batch-interface heeft geen mogelijkheden om iets uit het register te lezen namelijk. Daar heb je dus een extern programma voor nodig. En die moet het dan ook nog in een formaat zetten waar een batch file wat mee kan. Dat op zich is al een hele toer, ik zou gewoon voor een eigen baksel gaan (prog iets in je favo taal en zet dat om naar een .exe die de locatie in de vorm "SET MOVELOC=..." in een vooraf bepaalde batch file schrijft. Voer die batch file uit en.. viola! De locatie zit nu in de environment!)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Het kan alleen als je een batch-file voor de Windows Scripting Host schrijft; noch CMD.exe (NT) noch COMMAND.COM (W95) hebben support voor registry operaties. WSH is echter niet default aanwezig op heel oude Windows machines.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• djack
mja bij deze application wel hoor :-)

mo k ben verder gegaan in nieuwe topic : VBS help met file copy

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 10:37
kijk een anders een bij autoit... simpel gratis script taaltje, wat je kan compilen tot een lostaande exe

1+1+1 = 1

• djack
Joto schreef op 26 september 2002 @ 09:07:
kijk een anders een bij autoit... simpel gratis script taaltje, wat je kan compilen tot een lostaande exe
welke proggie en is die taal moeilijk ?

Pagina: 1