[JS] Frame verbergen/terughalen met pijltje

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik zit met een probleem en denk dichtbij de oplossing te zijn. Het lukt me echter niet om alles volledig functioneel te krijgen.

Wat is de bedoeling? Ik heb een pagina met frames. Het linkermiddenframe moet verdwijnen door een img met een pijltje in het rechtermiddenframe. Deze img is een anker omdat hij als onclick-img niet werkt in Netscape (en daar moet 't ook in werken).

Ik heb een js-bestandje gemaakt wat precies doet wat de bedoeling is (op het veranderen van de onclick na), echter, het plaatje wat gebruikt wordt voor het wegwerken van het frame moet na het verbergen een andere onclick krijgen zodat het frame weer opnieuw groter wordt gemaakt.

De Frames:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
-------                          -------
|_____|                          |_____|
| |x  |            ==>>          |x    |
| |   |                          |     |
| |   |                          |     |
-------                          ------- 

De x is hierbij het plaatje

Code:

In het midden-rechterframe bij het plaatje:
code:
1
2
<A HREF="" NAME="doorsturen" onclick="HideTree(); return false;">
[img]"images/minimize.gif"></A[/img]

In de js-file die aangesproken wordt in het geval van Internet Explorer:
code:
1
2
3
4
5
6
function HideTree()
{
    document['plaatje'].src='images/maximize.gif';
    document['doorsturen'].onclick='HideTree(); return false;';
    window.top.FRSMid.cols='0px,*';
}

function UnhideTree doet natuurlijk het tegenovergestelde dus die laat ik weg.

De foutmelding die ik krijg is: document.doorsturen is leeg of geen object. Laat ik deze regel weg, dan werkt het wel, maar kan ik het frame niet terug-maximaliseren.

Het probleem: De regel met 'plaatje' werkt wel, en die met 'doorsturen' niet. Kan ik zo'n anker niet een naam geven? En hoe los ik dat dan op? (en zoek ik het niet VEEL te moeilijk?) Hopelijk is het verhaal zo compleet en duidelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Toink op 25-09-2002 15:11 . Reden: /code doorhakken ]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

is het niet veel makkelijker om in een boolean bij te houden of het frame gehide is of niet en aan de hand daarvan unhiden of niet? dan hoef je die onclick referentie niet aan te passen namelijk

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm blijkbaar moet dat 'doorsturen' stukje via document.all omdat het ergens anders bijgehouden wordt.... dan doet ie 't blijkbaar wel.