Half jaar ADSL?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik wil graag ADSL. En eindelijk is dit technische wonder mogelijk hier in dit boerengat, ga ik over een half jaar verhuizen.....
Probleem: Op mijn nieuwe adres is geen ADSL mogelijk.
Ik ben dus op zoek naar een provider die voor ongeveer een half jaar ADSL aanbiedt.

:( Die stomme Nederlandse bedrijven zullen nooit met elkaar kunnen concurreren, overal zie je abonnementen voor minstens een jaar. Hoe kan ik dan concurrerende prijzen gebruik maken?

Weet iemand of er een provider is die voor een half jaar ADSL aanbiedt?

It takes 2 2 make 1

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hier kan ik heel simpel over zijn... Nee, deze bestaan niet.

Het zit namelijk zo dat de telco kosten maakt om jou aan te sluiten (administratie, technisch, manuren) en dit wordt niet aan jou door berekent. Dus daarom krijg je standaard een contract van een jaar, zodat ze iig dat kunnen terug verdienen.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:33

Peetman

Tjah....

De vraag is natuurlijk of in de plaats waar jij gaat wonen over een half jaar nog steeds geen adsl mogelijk is. Nou is het volgens mij zo dat als je gaat verhuizen en er daar geen adsl beschikbaar is, dat je dan je contract wel kan opzeggen.

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

contract is mimaal 1 jaar dus dat kan niet

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Peetman
  • Laatst online: 15:33

Peetman

Tjah....

Je kan natuurlijk ook 'hopen' dat je provider met een niet te verantwoorden prijsverhoging komt, dan kan je het ook kosteloos opzeggen.

Verwijderd

Je kunt het volgens mij wel over laten schrijven naar je nieuwe adres

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

misschien kan je het op een deal gooien met de buurman?
maarreh... tegen de tijd dat de adsl aansluiting er is, ben jij al aan het inpakken...

Wise enough to play the fool

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 16:42:
Je kunt het volgens mij wel over laten schrijven naar je nieuwe adres
Ok, dan leggen ze speciaal voor Topicstarter daar ADSL aan |:(
Lees de draad voordat je blaat aub ;)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

DGTL_Magician schreef op 25 september 2002 @ 17:27:
[...]

Ok, dan leggen ze speciaal voor Topicstarter daar ADSL aan |:(
Lees de draad voordat je blaat aub ;)
Ik heb het wel gelezen hoor...

Maar wie zegt dat ze over een 1/2 jaar daar op de nieuwe locatie geen ADSL krijgen? Heb je daar al naar geinformeerd?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 17:32:
[...]

Ik heb het wel gelezen hoor...

Maar wie zegt dat ze over een 1/2 jaar daar op de nieuwe locatie geen ADSL krijgen? Heb je daar al naar geinformeerd?
Zou jij het risico lopen om een half jaar voor niks te dokken? Ik niet.

• ilovetechno
  • Laatst online: 17-04 12:49
Willen de nieuwe bewoners geen ASDL :p

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

je kan toch de lijn bij je buren laten aanleggen, zelf de aanleg en eerst half jaar betalen.. De lijn kan je een half jaar delen en afspreken dat hij na dat half jaar gewoon zelf betaald.... Toch geen slecht deal, je moet er iets voor over hebben :)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39

Sport_Life

Solvitur ambulando

IvoB schreef op 25 september 2002 @ 17:59:
je kan toch de lijn bij je buren laten aanleggen, zelf de aanleg en eerst half jaar betalen.. De lijn kan je een half jaar delen en afspreken dat hij na dat half jaar gewoon zelf betaald.... Toch geen slecht deal, je moet er iets voor over hebben :)
Hij woont in een boerengat :P.
IvoB schreef op 25 september 2002 @ 17:59:
Zie je t al voor je; een telefoonlijn van 500 M van t ene huis naar t andere :X (in het geval dat net als hier de huizen 500 M van elkaar afstaan)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

als je adsl neemt en je verhuist naar een adres waar geen adsl mogelijk is, wordt je contract gewoon beeindigd...

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 18:10:
als je adsl neemt en je verhuist naar een adres waar geen adsl mogelijk is, wordt je contract gewoon beeindigd...
Jup, maar je dokt wel voor dat andere half jaar...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:19
eMAeRCe schreef op 25 september 2002 @ 18:06:
[...]

Hij woont in een boerengat :P.

[...]

Zie je t al voor je; een telefoonlijn van 500 M van t ene huis naar t andere :X (in het geval dat net als hier de huizen 500 M van elkaar afstaan)
Telefoonlijn ? :? :? :? 8)7

koop 3 hubs en knoop die aan elkaar (met stroomvoorziening erbij) en daar heb je je gesharde lijntje... ohw hehe doe maar niet

maar las ik niet iets over draadloos.... met richt antennes. :9~

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

eMAeRCe schreef op 25 september 2002 @ 18:14:
[...]

Jup, maar je dokt wel voor dat andere half jaar...
Nou... dat weet ik net zo niet... Het is immers aanvechtbaar dat wanneer je "plots" verhuisd (en dat kan een verplichting zijn ivm werk oid.) en je hebt niets aan ADSL dat het contract vroegtijdig opgezegd kan worden.

Zo lang ADSL niet dekkend is kan een dergelijk contract ook niet geheel bindend zijn......

Je kan ook gewoon de gok aan gaan dat op je nieuwe adres wel tegen die tijd ADSL beschikbaar is.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

je kan het wel inschatten of op je nieuwe adres ADSL komt. Via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ kun je zien op welke centrale je zit, en hoeveel aansluitingen daar zijn. Een centrale met minder dan 2500 aansluitingen kun je sowieso uitsluiten...

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik zou niet voor een half jaar ADSL willen hebben en dan weer terug moeten naar 56K dat zuigt namelijk zwaar kan je nu beter gewoon op je 56K modempje blijven zitten, weet je tenminste niet beter als je verhuisd bent ;)

• Morph666
  • Laatst online: 17-07 18:31
Hirogen schreef op 25 september 2002 @ 18:32:
Ik zou niet voor een half jaar ADSL willen hebben en dan weer terug moeten naar 56K dat zuigt namelijk zwaar kan je nu beter gewoon op je 56K modempje blijven zitten, weet je tenminste niet beter als je verhuisd bent ;)
Hier Vraagt Hij Toch Niet OM!!!!!
Komen steeds meer }:O 'en @ GoT die onzin posten.....

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Sinclair schreef op 25 september 2002 @ 18:25:
[...]

Nou... dat weet ik net zo niet... Het is immers aanvechtbaar dat wanneer je "plots" verhuisd (en dat kan een verplichting zijn ivm werk oid.) en je hebt niets aan ADSL dat het contract vroegtijdig opgezegd kan worden.

Zo lang ADSL niet dekkend is kan een dergelijk contract ook niet geheel bindend zijn......
Nou, vergeet het maar...
Je sluit een jaarcontract af, en als je verhuist heeft de ISP daar simpelweg niets mee te maken, dat is je eigen probleem... ;)

(Ik heb regelmatig met zulke gevallen te maken ;))

Verwijderd

met @home is het zo, dat als je binnen een jaar verhuist, en op je nieuwe plek is GEEN kabel i-net mogelijk, krijg je volledige restitutie.

bel eens zou ik zeggen.

iedereen zegt hier wel van alles, maar je provider kan je zulke info het beste geven

• MoNo79
  • Laatst online: 27-06 23:29
Nog een optie!!!

Niet verhuizen >:)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 19:23:
iedereen zegt hier wel van alles, maar je provider kan je zulke info het beste geven
Ik werk bij een ISP, op de ADSL afdeling, ik weet waar ik het over heb ;)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Jah, de meeste ADSL lijnen lopen via de tel lijn B) (k had er ff niet aan gedacht dat er ook crosscable was maargoed :))

• DaOverclocker
  • Laatst online: 10-08 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

teacher schreef op 25 september 2002 @ 16:44:
misschien kan je het op een deal gooien met de buurman?
maarreh... tegen de tijd dat de adsl aansluiting er is, ben jij al aan het inpakken...
Niet dus,

Wij hebben ongeveer 10 dagen geleden ADSL aangevraagd, vandaag was het er al! Bij Hccnet ! duss met dat inpakken zal het wel meevallen

systeem specs

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Morph666 schreef op 25 september 2002 @ 19:11:
[...]

Hier Vraagt Hij Toch Niet OM!!!!!
Komen steeds meer }:O 'en @ GoT die onzin posten.....
Nee hier vraagt hij idd niet om maar ik probeer hem alleen duidelijk te maken dat hij beter kan wachten todat hij verhuist is en wat }:O }:O betreft die maken zulke opmerkingen

• memphis
  • Laatst online: 19:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

BrZ schreef op 25 september 2002 @ 19:28:
[...]

Ook juridisch ???

Je gaat namelijk een wederzijdse contract aan, jij neemt een dienst voor een jaar en zij leveren een dienst voor een jaar. Als op een gegeven moment de dienst niet geleverd kan worden heeft die partij verzaakt.... :)

Misschien moet je de vrienden van de KPN bellen, de OPTA :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

FF een vraagje. hoe heet die site dat je kunt checken of er breedband bij jouw in de buurt is. Ik weet we dat er adslmetacrawler is. Maar die doet alleen adsl. Maar ik moet ook eentje hebben die ook tegelijk voor kabel en andere oplossingen zoekt

Verwijderd

BrZ schreef op 25 september 2002 @ 19:21:
[...]

Nou, vergeet het maar...
Je sluit een jaarcontract af, en als je verhuist heeft de ISP daar simpelweg niets mee te maken, dat is je eigen probleem... ;)

(Ik heb regelmatig met zulke gevallen te maken ;))
hmmm, welke provider is dat dan. Diezelfde vraag heb ik eens aan XS4all gesteld en aan cistron en die vertelde mij dat als je verhuist naar een gebied waar geen ADSL mogelijk is dat je dan wel het abonnement kon opzeggen.
Lijkt me eerder dat je provider voor de juiste faciliteiten moet zorgen en niet dat je moet betalen voor iets wat je niet kunt krijgen.

Verwijderd

BrZ schreef op 25 september 2002 @ 19:28:
[...]

Tja Tiscali......

Die moet je dus iig niet nemen

• whackerjack
  • Laatst online: 27-09-2025
ok thanx Ik zal er nog even over nadenken.
Hier is niemand die mijn ADSL over wil nemen.
In het studentenhuis waar in waarschijnlijk kom is geen telefoonaansluiting en ze hebben internet via de kabel.

Ik dacht aan een adsl lite abbo bij wanadoo. Volgens de telefoniste kon ik mijn ADSL abbo omzetten naar een gewoon abbo. Toen ik later terugbelde bleek dat helemaal niet te kunnen. Mooie verkooppraatjes dus.
Bij Xs4all hebben ze me ook verteld dat dit mogelijk was, maar daar twijfel ik nu aan.

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Op de site van Zon:

"Wilt u uw abonnement voor het einde van het jaarcontract opzeggen omdat, u gaat verhuizen naar buitenland, buiten DSL gebied, overlijden van contractant e.a. mogelijke oorzaken stuurt u dan een bewijs hiervan mee met de opzeggingsbrief. Wij zullen dan spoedig de zaak in behandeling nemen."

Wordt nog niet veel mee duidelijk :)
Pagina: 1