Toon posts:

patititie maken

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Gaat er veel in snelhied verloren als de harde schijf opdeel ( 80 GB 5400 rpm) in 4 of 5 delen partitities in fat 32 of ntfs, nadeel is: iedere schijf heeft zijn eigen administratie dus daar word iedere keer naar gezocht door windows als je een bestand doet openen.
Dit wil ik doen met partition magic pro of heeft W.xp. home zo'n programma.

Systeem is AMD 2100+ windows xp home.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Metzie

Nyaano !

Als je de search had gebuikt had je hier voldoende topics over kunnen vinden:

[rml][ nieuwe HD] Wat te doen?[/rml]
Nieuwe HDD. Hoe moet ik het verdelen????
Meer of minder partities

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 14:24:
Hoi

Gaat er veel in snelhied verloren als de harde schijf opdeel ( 80 GB 5400 rpm) in 4 of 5 delen partitities in fat 32 of ntfs, nadeel is: iedere schijf heeft zijn eigen administratie dus daar word iedere keer naar gezocht door windows als je een bestand doet openen.
Dit wil ik doen met partition magic pro of heeft W.xp. home zo'n programma.

Systeem is AMD 2100+ windows xp home.
Jonguh gewoon delen, niks aan het handje, zo veel langzamer gaat dat echt niet...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit is inderdaad wel uit te zoeken.. Zie hierbovenstaande linkjes :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :)

Zoals Metzie al aangaf, is hierover wel genoeg terug te vinden, deze topic gaat dan ook dicht. Check ook eens de FAQ Forumgedrag om meer te weten over de 'werking' van GoT.

Inkoppertje: meerdere partities zijn handig als je de data overzichtelijk wil verdelen. Het heeft zo z'n voor- en nadelen, de belangrijkste nadeel is mijns inziens: wanneer je de data verplaatst van de ene naar de andere partitie, duurt dat langer dan het verplaatsen tussen directories binnen eenzelfde partities. Voordeel: je kunt makkelijker een bepaald partitie formatteren (bijv bij herinstallatie van een OS) en toch de data behouden op een andere partitie.

edit:
hmm.. toch wel wat sneller cq minder typen :X

Dit topic is gesloten.