Toon posts:

win 98 en xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dualboot systeem 366 celeron met 128 mb interngeheugen.
op de c schijf staat win 98 en op d staat win xp prof.
als ik win 98 opstart krijg ik de melding dat er een fout zit in win register en dat de pc opnieuw gestart wordt om dit probleem te verhelpen. de pc start opnieuw op maar het probleem blijft bestaan.
als ik de pc uitzet na een win 98 sessie dan krijg ik een memory fout.
onder xp draait de pc nog wel redelijk al slaat ie wel vast bij spellen.

is dit nu een win 98n probleem of is mijn geheugen stuk??
als dit een win 98 probleem is kan ik dan alleen win 98 opnieuw instaleren of moet ik ook xp opnieuw instaleren.

hessel

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ga eerst je geheugen maar even testen. Bijv. met memtest86.

Zou je trouwens even een andere topictitel kunnen verzinnen (welk ik dan wel aanpas), deze zegt niets. Zie Windows Operated Systems - Policy

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Als je zowel in Windows 98 als in Windows XP problemen hebt, lijkt het idd op een hardware probleem. Je zou je memory eens kunnen testen met het programmaatje memtest86. (wat hier boven al staat aan gegeven)
Bij een reinstall van Windows 98 moet je ook Windows XP weer opnieuw installeren omdat je boot gedeelte door de setup van Windows 98 wordt overschreven. Tenzij de één of andere tweakert hier natuurlijk een andere oplossing voor heeft :).

[ Voor 0% gewijzigd door InSPiRE op 25-09-2002 21:22 . Reden: ik zat te slapen ]